Gubbmopedtips?

En hoj som jag aldrig sett i verkligheten men som i alla fall på pappret kan stämma med din fars önskemål är den här som Tjeckiska Java gör, det är en Rotaxbaserad 650 på 48 hästar med angiven toppfart på ca 160, låg sitthöjd, elstart.
Jag tycker att den är ful.

Sitter det inte en paralelltwin i dem också?
Jag har faktiskt tittat på dem själv (på mässa).
Mestadels pga priset och det udda utseendet.
Detaljarbetet ar katastrofalt.
Mycket såg penselmålat ut.
Kanske köper en.
Googlade.
Stånka.

Min morbror har morfars gamla BSA Goldstar från 55 stående i sitt garage. En stånka på 500cc är ju vad han sökte, dock kanske inte en hoj för motorvägsfart men ljudet bör ju räcka för att bestämma sig :tummenupp

Inte säker på att morbror:n vill sälja men tycker själv den är skitläcker och att det är en sådan "gubben" ska ha.

// Jones

Min morbror har morfars gamla BSA Goldstar från 55 stående i sitt garage. En stånka på 500cc är ju vad han sökte, dock kanske inte en hoj för motorvägsfart men ljudet bör ju räcka för att bestämma sig :tummenupp

Inte säker på att morbror:n vill sälja men tycker själv den är skitläcker och att det är en sådan "gubben" ska ha.

// Jones

En sån vill ju jag ha!

I det fallet gör jag gärna avkall på motorvägsfarten för ballhetsfaktorn, men det är en hoj för någon som vill ha en veteran, inte för någon som vill tanka och köra!

// Jones
En neurosedynskada guldstjärna är defenetivt något för motorvägsfart.
Men som vardagsmoped är det inget bra val.
Porr:
[YOUTUBE-ID]vTvNNg19cNw[/YOUTUBE-ID]

Men roliga enfalden har en mysig ton även den:
[YOUTUBE-ID]uWYcLqYU5j8[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden