Gubbköra i Stockholm

bikerwoman skrev:
Gubbåka?? Gäller det inte för kärringar alltså? :(
JAG vill ut och åka idag!!!

Klart det gör :tummenupp
Sön kväll vankas det övnings/gubb/finåka. Alla som inte kräver RR-tempo är varmt välkomna! Tempot(brukar Benkar skriva) blir näst intill bitvis lagligt. Ca 11 mil på Södertörn, vore kul att åka i grupp för första gången :D
Samling vid Statiol Skogås 1915, avfärd ca 1930, åter ca 2115 inkl några korta stopp.

Kapten Blåskägg skrev:
Klart det gör :tummenupp
Sön kväll vankas det övnings/gubb/finåka. Alla som inte kräver RR-tempo är varmt välkomna! Tempot(brukar Benkar skriva) blir näst intill bitvis lagligt. Ca 11 mil på Södertörn, vore kul att åka i grupp för första gången :D
Samling vid Statiol Skogås 1915, avfärd ca 1930, åter ca 2115 inkl några korta stopp.

Varför så sent???

bikerwoman skrev:
Varför så sent???

Solen & värmen, + att gubbar kanske har andra förpliktelser/skyldigheter så här på veckosluten (familj, gräsmatta, måla, laga etc) men vad vet jag. Hursomhelst blev man ju sugen, kör säkert som en "gubbe i hatt" jmft med vissa andra här så jag kanske dyker upp.

Kapten Blåskägg skrev:
Jag tror TM fick med det mesta där.....
Kom loss nu bw, vankas ju gubbar med hatt :hihi

Vem fan vill ha gubbar!!?? neee, lammkött ska de va;)

Nä, skämt åsido har kört 6 timmar i Roslagen idag så jag är rätt mör nu.. men är det nån som vill ut i morgon? På dagen?

bikerwoman skrev:
Vem fan vill ha gubbar!!?? neee, lammkött ska de va;)

Nä, skämt åsido har kört 6 timmar i Roslagen idag så jag är rätt mör nu.. men är det nån som vill ut i morgon? På dagen?

Tja, jag ska nog köra bodesund - ellboda - pålsundsbron. Och vända där och köra samma väg tillbaka. Du är välkommen att hänga på.

Edit: Jag intalar mig fortfarande att jag är lamkött för gamla tanter.

Victor skrev:
Tja, jag ska nog köra bodesund - ellboda - pålsundsbron. Och vända där och köra samma väg tillbaka. Du är välkommen att hänga på.

Edit: Jag intalar mig fortfarande att jag är lamkött för gamla tanter.

Ja du e rolig du, vill du rejsa mot en gammeltant på Boge? :tungan

Suck, :fatta! dum-eniro:s kartsök lurade iväg mig till Tumba (storvretsvägen 68), ist för Skogås :huvet . Såg ni ngn vilsen svartklädd (norrorts)-person på svart S3-05 irrandes kring slingerbulten så var det nog jag. Det måste bero på ngn form av magnetisk nollpunkt strax söder om söder (a la Bermudatiangeln) vilket gör att alla vägar=vilse :gnissla

Kapten Blåskägg skrev:
Kom ni ner till Torö?
Själv hade man en smula problem att hänga med i tempot på bulten....rask kille den där Stark :hihi

Heh... jaa... vi kom till Nynäs iaf.. om det var via Torö eller inte vet jag inte..

Jag hade dryga 20 mil på trippmätaren efter turen.. Härlig kväll!

//Hakke

Gubb/övnings/finåka på Södertörn ikväll!
Samling Statiol Skogås ca 1915.
Siktar på Skogås-Lissma-Jordbro-Bulten(ToR)-Stav-Årsta Havsbad-Skogås, ungefär 10-11 mil, åter ca 2130 inkl några korta stopp.
Tempot blir ganska städat men precis som förra gången så behöver man inte ligga bakom mig på bulten om det kliar i rullen :hihi

Väl mött/Jensa o handledare Hasse

Kapten Blåskägg skrev:
Gubb/övnings/finåka på Södertörn ikväll!
Samling Statiol Skogås ca 1915.
Siktar på Skogås-Lissma-Jordbro-Bulten(ToR)-Stav-Årsta Havsbad-Skogås, ungefär 10-11 mil, åter ca 2130 inkl några korta stopp.
Tempot blir ganska städat men precis som förra gången så behöver man inte ligga bakom mig på bulten om det kliar i rullen :hihi

Väl mött/Jensa o handledare Hasse

Var f..n ligger Skogås?

Nyheter
CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”