GTR Racing

• Thread starter Thread starter Therudeboy
  • Start date Start date
Suomalainen skrev:
Hmm.. online? det lät fränt, nån server som sporthojsmuppar brukar sitta på lr? få hit... :)

Kan fixa namnet på den imorgon. Är public server iallafall så en del n00bs idlar där o pajar :(

Jag och Våga Vurpa kommer att beställa spelet i veckan, kommer säkert att bli lite Multiplayer känner jag på mig.

Vi får styra upp lite regler isåfall.............

Jag är gärna på att lira lite sinsimellan och krascha bilar i försena inbromsingar :-/

Har ägt spelet några veckor nu men knappt lirat det i alla fall. Tycker inte jag märker någon skillnad när man är på och pillar på inställningarna förutom utväxlingen.

Men spelet är riktigt skoj men inte haft tid till att spela det bara.

R1 Uffe skrev:
Jag och Våga Vurpa kommer att beställa spelet i veckan, kommer säkert att bli lite Multiplayer känner jag på mig.

Vi får styra upp lite regler isåfall.............

Du som har bra uppkoppling kan väl stå med en 24/7 server. :tungan

Här finns det en svensk serie som jag är med och kör i. Är ni snabba så kommer ni med och kan köra 2:a racet på torsdag.

http://rogera.homeip.net/gtr/ Svenskt team som kör egen serie.

Kommer också snart en VM-serie som jag tänkt ställa upp i. Behöver då både ordinarie förare och stand-ins. Behöver två duktiga ordinarie förare och tre st duktiga stand-ins. Låter det intressant så kan jag ge mer info snarast.

Äntligen har spelet kommit, nu är det så att jag stinker på att ställa in bilen så jag behöver hjälp med "setuppen". Nån som har en inställning, där inte bakändan far iväg direkt och ändå med bra grepp på framändan. Sen kan jag nog prova mig fram.

Hur ställer jag in ratten om jag inte vill att gaspedalen ska svar direkt, alltså en mjuk gas kan man säga.

TPFH

Uffe

R1 Uffe skrev:
Äntligen har spelet kommit, nu är det så att jag stinker på att ställa in bilen så jag behöver hjälp med "setuppen". Nån som har en inställning, där inte bakändan far iväg direkt och ändå med bra grepp på framändan. Sen kan jag nog prova mig fram.

Hur ställer jag in ratten om jag inte vill att gaspedalen ska svar direkt, alltså en mjuk gas kan man säga.

TPFH

Uffe

ett tips är att prova en effektsvagare bil :hihi
men det borde finnas något du kan justera vid kontroll-inställningarna. sensetivity och deadzone

Roughack skrev:
ett tips är att prova en effektsvagare bil :hihi
Jo, jag vet, men då åker man väl på stryk den dagen man ska LANA/multiplaya mot folk, eller ??????????

OK alla, har börjat pilla lite grann på GTR nu och hade tänkt HOSTA ett LAN i framtiden, är det Anderstorp som gäller då först och främst, sen kan man prova en annan bana nångång då och då.

Huvudbana: Anderstorp
Klass: Den värsta
Hjälpmedel: ABS, Antispinn

Vi höres senare när jag vet mer

Uffe

R1 Uffe skrev:
OK alla, har börjat pilla lite grann på GTR nu och hade tänkt HOSTA ett LAN i framtiden, är det Anderstorp som gäller då först och främst, sen kan man prova en annan bana nångång då och då.

Huvudbana: Anderstorp
Klass: Den värsta
Hjälpmedel: ABS, Antispinn

Vi höres senare när jag vet mer

Uffe

Vadå hjälpmedel!!! :7peta Ingen Antispinn!!! ABS kan jag kanske hålla med om...

liljekvist skrev:
Vadå hjälpmedel!!! :7peta Ingen Antispinn!!! ABS kan jag kanske hålla med om...
Till en viss del tycker jag att Antispinn ska vara med, för det finns ju på dom riktiga bilarna också !!!!!!

R1 Uffe skrev:
Till en viss del tycker jag att Antispinn ska vara med, för det finns ju på dom riktiga bilarna också !!!!!!

Neeeeej!! Inga hjälpmedel alls, gäller bara att inte vara för het på gasen ur kurvorna så går det finfint...

1.28.686 På anderstorp utan någon hjälp.

JAg förstår er, men om man ska lana så är det ju roligare om dom flesta kan hålla sig på banan. Så antispinn och ABS kommer nog att finnas ifall det blir något LAN

Kan man köra online med en nerladdad version på spelet eller måste man vara så ärlig att man springer iväg å köper spelet??

Sundance Kid skrev:
Kan man köra online med en nerladdad version på spelet eller måste man vara så ärlig att man springer iväg å köper spelet??
Inte den blekaste, har du klickat på Multiplayer, sen fliken där nere där det står "registration". Funkar det sen så borde det gå

EDIT: Kom på nu att det inte går, du måste ha en speciell nyckel som följer med orginalspelet för att komma ut online, om det nu är ingen som vet om det går att "cracka"

Last edited:
Jag har ett problem med multiplayer delen i GTR. Jag har orginal version av spelet.

När jag skulle regga mig online så stod det att det inte funka för ett par veckor sen. Så skulle jag testa idag igen men då kommer det bara upp att mitt nick redan finns så då måste det ha funkat när jag regga mig förut men jag kommer ej ihåg mitt lösen som jag angav. Hur får jag reda på det igen?

Evil M skrev:
Jag har ett problem med multiplayer delen i GTR. Jag har orginal version av spelet.

När jag skulle regga mig online så stod det att det inte funka för ett par veckor sen. Så skulle jag testa idag igen men då kommer det bara upp att mitt nick redan finns så då måste det ha funkat när jag regga mig förut men jag kommer ej ihåg mitt lösen som jag angav. Hur får jag reda på det igen?
HAr läst på gtr-game.com att mer folk har haft samma problem, dom har mailat till "företaget" så har det fixat sig

R1 Uffe skrev:
HAr läst på gtr-game.com att mer folk har haft samma problem, dom har mailat till "företaget" så har det fixat sig
Aha då får jag maila dem jag med. Leta på deras hemsida om man kunde klicka någonstans om man glömt lösen men hitta inget.

Annars får jag väl helt enkelt byta namn i multiplayer.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt