GTR Racing

• Thread starter Thread starter Therudeboy
  • Start date Start date
asså äre nån som vet en definitivt sätt att få igång spelet man laddar ner? Har testat o försökt en massa men det failar hela tiden på protection grejen. Har följt infon över och över flera gånger. Håller på med engelska versionen. Fick igång den tyska, men den hade grafiska fel o var oanvändbar.

När jag stänger av grejerna i Regedit / StarFucker Nightmare så loosar jag ljudet helt på datorn oxå. Inge kul.

liljekvist skrev:
Hur är detta spel att lira online? Man måste väl ha en egen cd key eller funkar det att spela ändå på nätet?
Har inte kommit ut online än för det kommer bara upp att mitt användar namn och lösen inte stämmer så jag vet inte vad som är fel. Så online har jag inte kunnat testa än, tyvärr.

Stämmer dock att man måste ha en egen cd key för själva online spelet oxå.

Sjukt skoj spel, i villket fall så blir det inte mer spelande nu. Datorn la av för en stund sedan. Vet någon nåt schysst ställe man kan köpa en ny bärbar för runt 10k så pm:a gärna adressen!

Har laddat hem demot nu men får inte igång det. Det står "No support for texture compression found. DXT texture compression required." Har provat ladda hem DirectX 9.0 utan framgång. Jag har Live for speed demot och det funkar utan problem.
Misstänker att det kan ha med grafikkortet att göra, vet inte vad jag har för men det är säkert ett sånt där integrerat. Var kan man se vad det är för något?
:confused:

delarossa skrev:
Har laddat hem demot nu men får inte igång det. Det står "No support for texture compression found. DXT texture compression required." Har provat ladda hem DirectX 9.0 utan framgång. Jag har Live for speed demot och det funkar utan problem.
Misstänker att det kan ha med grafikkortet att göra, vet inte vad jag har för men det är säkert ett sånt där integrerat. Var kan man se vad det är för något?
:confused:

Ladda hem och kör gratisversionen av det. Tar reda på det mesta om vad som finns i din burk:

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

När du vet vad det är för något kanske du kan testa att ta hem nya drivisar till graffat också.

Micke O skrev:
Ladda hem och kör gratisversionen av det. Tar reda på det mesta om vad som finns i din burk:

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

När du vet vad det är för något kanske du kan testa att ta hem nya drivisar till graffat också.

Det har jag gjort nu. Gick in under Directx och det står att texture compression inte har något stöd. Är det för att grafikkortet helt enkelt inte kan hantera sånt?

Swedie skrev:
asså äre nån som vet en definitivt sätt att få igång spelet man laddar ner? Har testat o försökt en massa men det failar hela tiden på protection grejen. Har följt infon över och över flera gånger. Håller på med engelska versionen. Fick igång den tyska, men den hade grafiska fel o var oanvändbar.

Engelska patchad till 1.3?

För det första tror jag att man måste ha en mini-image som matchar den version och serial man använder. Stämmer så långt?

Mvh,
/Fredrik

ft skrev:
Engelska patchad till 1.3?

För det första tror jag att man måste ha en mini-image som matchar den version och serial man använder. Stämmer så långt?

Mvh,
/Fredrik

Man får ju med en image man skall använda. Men Swedie, spelet är värt sina 399:- på webhallen.

Definitivt! Eller sina 398 ink. frakt på videokedjan... även om de klyddade till det med beställningen (men redde ut det snyggt).

delarossa skrev:
Det har jag gjort nu. Gick in under Directx och det står att texture compression inte har något stöd. Är det för att grafikkortet helt enkelt inte kan hantera sånt?

Antagligen är det så. Vad var det för grafikkretsar?

1:30:??? runt Donington med både Corvetten och Lambon.

Någon annan som siktar in sig på NGT? 911 RS är bara roligt!

Men fasen vad det finns jobb att göra med att ställa in bilen någorlunda vettigt... i default var den okörbar, bara vände runt. Jag hittade en guide till hur man ställer in bilen m h a MOTEC men jag litar inte helt på den. Ta bort all dämpning för att ställa in den sist, efter allt annat... helt sekventiellt? Tror liksom inte på det!

Någon som hittat andra guider till hur man ställer in en bil som är bra?

Mvh,
/Fredrik

P.S. 1.3 var ett rätt stort lyft, mot förväntan. Betydligt bättre känsla i FF tycker jag... kanske inbillar jag mig bara men jag är glad. :)

För er som har problem med kontot och registrerade er innan den 16mars.
(OCH har en cd key)
Så prova att skapa ett nytt konto.
Detta på grund av att servern gick ner och backup på detta inte fungerade.

E de något annat så bra fråga

/Gissa var jag jobbar

AleX skrev:
Nopp men nära..

T? :D

Gött, direktsupport! ;)

Ingen kontakt med gänget bakom RBR? Känner en av dem lite...

Men inget med fordonsdynamiken att göra? Börjar inse att jag har många frågor på det området. Dags att köpa en bok tror jag.

ft skrev:
T? :D

Gött, direktsupport! ;)

Ingen kontakt med gänget bakom RBR? Känner en av dem lite...

Men inget med fordonsdynamiken att göra? Börjar inse att jag har många frågor på det området. Dags att köpa en bok tror jag.

He he.. inte T heller... Men men spelar mindre roll..

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt