GSXR1127 Turbo-byggtråd

Inte för att vara nån glädjedödare .Men vänta dig inga större förändringar

105 / 105 brukar vara en standardinställning med turbo på dessa

Blir kul å se vad skillnaden blir efter bänkningen
 
Inte för att vara nån glädjedödare .Men vänta dig inga större förändringar

105 / 105 brukar vara en standardinställning med turbo på dessa

Blir kul å se vad skillnaden blir efter bänkningen

Jo visst men från 98 grader på avgaskammen till 109,5 borde göra stor skillnad, iaf till den grad att man inte får effekttoppen vid 6K5 varv.

Förändringen från 105 > 109 kan jag tänka mig gör mindre skillnad
 
Blir kul å se vad skillnaden blir efter bänkningen

Hepp, har varit nere ikväll/natt å bänkat så ögonen blöder...
Den andades ut på ett helt annat sätt nu när kammarna stod lite bättre...

till slut blev det 250hk/210Nm på hjulet vid ca 1bar, de repor då inte chocken flög ut, gummitutorna till synkuttagen flög i taket eller plenumer sköts av trots provisoriska stag.

Det får dock räcka så länge, lamdakurvan ser helt ok ut och den ligger perfekt vid jämn gas, nu e jag trött på att skruva och vill köra lite grann innan snön faller, ska hämta hem den på torsdag, då kommer det en lite mer utförlig test samt kanske en och annan bild/film.....:yoparty
 
Hepp, har varit nere ikväll/natt å bänkat så ögonen blöder...
Den andades ut på ett helt annat sätt nu när kammarna stod lite bättre...

till slut blev det 250hk/210Nm på hjulet vid ca 1bar, de repor då inte chocken flög ut, gummitutorna till synkuttagen flög i taket eller plenumer sköts av trots provisoriska stag.

Det får dock räcka så länge, lamdakurvan ser helt ok ut och den ligger perfekt vid jämn gas, nu e jag trött på att skruva och vill köra lite grann innan snön faller, ska hämta hem den på torsdag, då kommer det en lite mer utförlig test samt kanske en och annan bild/film.....:yoparty
Vid vilket varvtal peaka den nu???
 
Idag fick prenumeranter på Bomber Magazine tidningen där det finns bilder och lite info om cykeln ;)

MVH

Johan
 
Idag fick prenumeranter på Bomber Magazine tidningen där det finns bilder och lite info om cykeln ;)

MVH

Johan

Har redan läst repotaget! Kanon Johan, tacka Peter med för den välskrivna texten, skitkul!!

Hämtade hojen hos Mats igår och jösses vad den höll på att slänga av mig i 130 blås utanför Ängelholm...
Det gäller att hålla koll på laddtrycksnålen :)
 
Kul, synd bara att min brevbärare verkar ha kört i diket eller nå... :gnissla

Nåja, får läsa reportaget på måndag. Kul iaf att du verkar ha fått ordning på grejjerna.
 
Har redan läst repotaget! Kanon Johan, tacka Peter med för den välskrivna texten, skitkul!!

Hämtade hojen hos Mats igår och jösses vad den höll på att slänga av mig i 130 blås utanför Ängelholm...
Det gäller att hålla koll på laddtrycksnålen :)

....så var landade det på då till slut när allt var schysst, 250hkr vid 9´rpm eller :va
 
....så var landade det på då till slut när allt var schysst, 250hkr vid 9´rpm eller :va

247hk/210Nm strax innan 9K varv @ ca 1 bars tryck..

Var ute och körde i lördags kväll och jisses vilka powerwheelies man river av, man skuttar ivägg på 1:an och 2:an sen när man skeppar i 3:an så håller man framhjulet 60-70cm ovanför backen och bara matar på!!
Känns jävligt coolt att kunna hålla den så förhållandevis lågt på bakhjulet med hiskelig acceleration...:D man håller den på 4:an en bra bit in på rätt sida av 200-strecket.

Och när man motorbromsar från höga varv så står det en 50cm blå eldslåga ut ur avgaspipan hela tiden, DET gillar brudarna...:tuttar

Det är så jävla kul å ligga och bara mjölka upp den på slangen så fort andan faller på, sådan kraft, sådan makt..:)

Kommer att höja laddet inom kort när följande är fixat:

*Ordentliga stag till plenumet så det inte kan vridas av förg.bryggan
*Någon ordentlig låsning av chocken, den vill tryckas ut litegrann vid höga laddtryck tros buntband :va med resultatet att den går ap-fett vid avslag

Gummiplupparna till synkuttagen i trottellocken är numera superlimmade på plats, vill man synka sen så får man fixa 4st nya helt enkelt
 
Hahah, ännu en som fastnat i turboträsket låter det som...
 
247hk/210Nm strax innan 9K varv @ ca 1 bars tryck..

Var ute och körde i lördags kväll och jisses vilka powerwheelies man river av, man skuttar ivägg på 1:an och 2:an sen när man skeppar i 3:an så håller man framhjulet 60-70cm ovanför backen och bara matar på!!
Känns jävligt coolt att kunna hålla den så förhållandevis lågt på bakhjulet med hiskelig acceleration...:D man håller den på 4:an en bra bit in på rätt sida av 200-strecket.

Och när man motorbromsar från höga varv så står det en 50cm blå eldslåga ut ur avgaspipan hela tiden, DET gillar brudarna...:tuttar

Det är så jävla kul å ligga och bara mjölka upp den på slangen så fort andan faller på, sådan kraft, sådan makt..:)

det var nog det härligaste jag läst på länge:)
längtar sååå efter en film å fler bilder! stencool hoj, bra jobbat!!:D :D :D
 
Mekanisk onani....:tummenupp

Så jävla brutalt.
 
247hk/210Nm strax innan 9K varv @ ca 1 bars tryck..

Var ute och körde i lördags kväll och jisses vilka powerwheelies man river av, man skuttar ivägg på 1:an och 2:an sen när man skeppar i 3:an så håller man framhjulet 60-70cm ovanför backen och bara matar på!!
Känns jävligt coolt att kunna hålla den så förhållandevis lågt på bakhjulet med hiskelig acceleration...:D man håller den på 4:an en bra bit in på rätt sida av 200-strecket.

Och när man motorbromsar från höga varv så står det en 50cm blå eldslåga ut ur avgaspipan hela tiden, DET gillar brudarna...:tuttar

Det är så jävla kul å ligga och bara mjölka upp den på slangen så fort andan faller på, sådan kraft, sådan makt..:)


Kommer att höja laddet inom kort när följande är fixat:

*Ordentliga stag till plenumet så det inte kan vridas av förg.bryggan
*Någon ordentlig låsning av chocken, den vill tryckas ut litegrann vid höga laddtryck tros buntband :va med resultatet att den går ap-fett vid avslag

Gummiplupparna till synkuttagen i trottellocken är numera superlimmade på plats, vill man synka sen så får man fixa 4st nya helt enkelt

fan va schysst:tummenupp :tummenupp
kraft och testosteron kroppens absint:yoparty
man blir ju j-vligt sugen nu på att få ihop sitt eget skit till nästkommande säsong.
vet du vad den faktiska kompförhållandet blir med din distans??
 
Att choken trycks ut av laddtrycket, är det ett vanligt problem på CV-förgasare?

Ja det verkar ju som det... Men jag behöver ingen choke så den sitter berghårt med buntband nu.:)

Jag och min gode vän lasse (LAHI) har varit nere och kört en 25 mil i skåne idag, varav ca 15 på bakhjulet...:D :yoparty
Herrejävlar vad det går undan, på 4:an och 5:an går det ohälsosamt fort med framhjulet i luften, men fyfan va kul det är.

Jag har märkt att man får ha en lite annorlunda teknik när man kör på bakhjulet med turbo, med sugmotor fick man ligga på lite varv för att den skulle orka ligga kvar på balanspunkten, med med turbo får man ligga på lägre varv där det ändå finns tillräckligt med vrid, givetvis med dumpventilen vilt frustande...:yoparty
Det är riktigt läskigt att försöka köra som innan med varvnålen vid 7-8K, DÅ är den RIKTIGT nervös, det gäller att hålla tungan rätt i mun om man inte vill bli avslängd.

I veckan så skall jag få proffs-fotohjälp med lite actionbilder, då kanske även den utlovade filmen kommer med.. Så håll ögon och öron öppna
 
Jag och min gode vän lasse (LAHI) har varit nere och kört en 25 mil i skåne idag, varav ca 15 på bakhjulet...:D :yoparty
Herrejävlar vad det går undan, på 4:an och 5:an går det ohälsosamt fort med framhjulet i luften, men fyfan va kul det är.

Aha - du är hemma igen!?
Isf välkommen hem soldier blue! :)
 
Då ska jag testa att stumma choken och se vad som händer, den behövs ändå inte då motorn måste gå apfett på tomgången för att starta på E85 när den är kall.

Väntar med spänning på filmen!:tummenupp
 
Back
Top