Update!
Godkväll sporthoj-kamrater!
Tackar så mycket för alla tips och synpunkter, det som hänt nu är följande:
Nålventiler bytta
Regulator bytt (till en ny,med okortad fjäder)
Trycksystemet ombyggt enligt eminent skiss...
Med ombyggnationen av trycksystemet försvann fenomenet med att den gick tokfett vid avslag, nu skjuter den bara "lite" blåa eldsflammor
Vi började bänkkörningarna med 120 i huvudmunstycke, då gick den åt helvete för snålt på laddtryck men fett vid övergången sug/tryck dvs. när trotteln flyger upp i toppen av locken och och nålen lämnar emulsions-röret..
Byggde heller inte upp ladd mer än 0,8bar av då okänd anledning...
Jag skruvade av bryggan och sänkte nålarna 1 hack och gick upp till 140 i huvudmunstycke och då gick A/F-kurvan utanför pappret och den bluddrade friskt, men sprutade mycket eld gjorde den iaf...
Mats tyckte att den börjat läcka mellan topp och grenrör så vi fällde fram IC/oljekyl för att efterdra bultarna, då blev den tyst..
Jag skruvade av bryggan igen och efter moget övervägande så satte vi i 128 i huvudmunstycke, då ligger A/F-kurvan spikrakt på 12:1 från 6000 och uppåt, men den laddade inte mer än 0,8-0,9bar ändå... Lite grunnande och mats trodde WG läckte men jag föreslog att vi skulle rycka/plugga slangen till WG för att utesluta läckage...
Den laddade ändå inte mer, hmmm skumt, dumpen var huvudmisstänkt, likaså trottellocken tills vi fick syn på att slangen mellan turbo och IC lossnar när vi fällde fram den tidigare, topp ju, eller..?
Den ville ändå inte ladda mer än 0,9bar, då fick jag ligga på golvet i bänkningsrummet (som f.ö är en spännade upplevelse kan jag säga att ha en galen turbohoj som maxas en halvmeter ovanför/framför sig...
) för att inspektera WG:s rörelser som för övrigt fungerade förträffligt...och det visade sig att den öppnar vid ca, 0,9bar och det inträffar någonstans vid 6K5 där också maxeffekten ca 200hk 190Nm stannade...
Det var liiiite varmt att börja justera WG-stång, och det var inte läge att vänta tills den svalnade heller kl. 01.00 en "jobbe" kväll...
Men det torde inte vara några problem att skruva upp trycket sedan... Frågan är bara om A/F-kurvan "hänger med" när man ökar laddet eller om den leanar ut...?
Kanske lika bra att öka en storlek direkt i main jet?
Det enda "problemet" som är nu att den går fortfarande tokfett vid övergången, nålen skall sänkas ytterligare ett till två hack men vad kan det vara annars? Slitna nålar/em-rör?
Skall dit på torsdag kväll igen för att fixa till det sista finliret...
Jonas / AP-Trött på att skruva av och på förgasarbryggor...