GSXR1000 vs Yamaha r1

Mattsson82

Medlem
Gick med
1 Sep 2011
Hoj
07 Suzuki GSXR 1000
Tjena!

Har nyligen sålt min yamaha r1-99

Letar efter en ny hoj och kan vrkligen inte bestämma mig vilken
Har tittat på gsxr1000 och yamaha r1 mellan 06-08

Va tycker ni?

Fan vad bra, du gillar båda och kan köpa den du gör bäst affär på. Grattis! :tummenupp

Du vill egentligen bara prata om att du ska köpa ny hoj för du är glad och stolt. Det är givetvis kul för dig, men det finns 65 000 trådar som avhandlar detta "ämne". Trams!

R1 04-06 och GSXR 05-06 är att betrakta som jämnbördiga nog prestandamässigt för att du ska handla den som du tycker är snyggast, sitter bäst på osv.

Åk och provkör en hoj, det ger dig mer kött på benen än nåt jävla forumtrolls(i detta fallet min) åsikt.

Men ok. Nej jag var ute efter andras erfarenheter och åsikter.
Håller på och provköra och är som sagt ganska kluven.

Men om man får andra och bli griniga för man gör ett inlägg på ett forum så får man kanske sluta hmm

Men ok. Nej jag var ute efter andras erfarenheter och åsikter.
Håller på och provköra och är som sagt ganska kluven.

Men om man får andra och bli griniga för man gör ett inlägg på ett forum så får man kanske sluta hmm

Nej ingen är grinig, stoppa undan näsduken nu Helena. :)

Dock har det väl skapats cirka fem miljoner trådar angående GSXR vs R1 och det kommer sällan eller aldrig något vettigt ur det hela. Hojköp är personligt och något man gör med hjärtat. Smaksak, helt enkelt.

Om jag får ett par min över ska jag söka åt dig.

Förstår vad du tänker.
Men jag skapade denna tråd också för det princip är mitt första hojköp princip.
Köpte min första hoj av en kompis till ett bra pris så det gick ju ganska smidigt och var inte så mycket o tänka runt det hela.
Därför jag fiskar efter lite tips nu när jag känner mig kluven.

sökning uppskattas :)

Standardsvaret i alla GSX-R1000 vs YZF-R1 trådar är att Suzkuin har den bättre motorn och Yamahan har det bättre chassit och det gäller i princip för samtliga årsmodeller. Resten beror på hur mycket pengar du tänker spendera och hur bra skick det är på hojarna du hittar.

Om pengarna räcker upp till 05-06 så skulle jag själv välja en 05-06 GSX-R1000 på grund av det grymma mellanregistret. Om pengarna räcker längre så skulle jag själv välja 07-08 YZF-R1 på grund av ett helt underbart chassie och mycket bättre motor än 04-06.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien