Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej för i h-e, startgasen måste in i luftburken om du har den kvar, annars om du har lösa filter så kan du lossa filterna och spreja rätt in i fuggarna.HanneZ skrev:Robban_C: kan jag trycka ner startgas i vakumslangen o köra på priläget? Eller hur menar du?
/ Hannes
GSXR1100R skrev:www.bytstift.nu häll ur den gamla junkbensinen om stiftbyte inte hjälper, tömde du fuggarna i höstas, om inte så kan bensinen ha kristalliserats och satt igen fuggarna.
Inga rumpr o annat i tråden e ni snällaFredde Meck skrev:Bensin som kristalliserats?? Eget påhitt??![]()
HanneZ skrev:aha, men asså måste jag ha bort filtret om jag har luftburk? Kan den inte suga startgas igenom luftfiltret?
Nej den gör det när den står längeFredde Meck skrev:Bensin som kristalliserats?? Eget påhitt??
Om det står i flera år kanske du kan få lite utfällningar av parafin (vitt klegg i fuggen) (som inte ska finnas i bensin men kan säkert finnas spår av), det har inget med kristaller att göra.GSXR1100R skrev:Nej den gör det när den står länge
bensin kan kristalliseras,blir som små strösockerkorn ungefär.men jag tror nog att 5 månader e lite för kort tid för det.Fredde Meck skrev:Om det står i flera år kanske du kan få lite utfällningar av parafin (vitt klegg i fuggen) (som inte ska finnas i bensin men kan säkert finnas spår av), det har inget med kristaller att göra.
...borra hål i luftburken verkar ju smart.....not.
Jaså...Fredde Meck skrev:Om det står i flera år kanske du kan få lite utfällningar av parafin (vitt klegg i fuggen) (som inte ska finnas i bensin men kan säkert finnas spår av), det har inget med kristaller att göra.
...borra hål i luftburken verkar ju smart.....not.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |