GSXR startar inte!

• Thread starter Thread starter HanneZ
  • Start date Start date
Jag har inte kollat gnista än, har funderat mer över varför stiften inte blir blöta. Ska kolla så att gnistan är bra. Fuggarna tömdes i höstas, och jag hade även isär en förgasare igår för att kolla att den int evar igentäppt o de va den inte!

Ska kolla gnista ida, ny bensin, osså i med lite stargas in i luftburken om ja nu kommer till.

Robban_C: kan jag trycka ner startgas i vakumslangen o köra på priläget? Eller hur menar du?

Tack för alla tips!!

/ Hannes

HanneZ skrev:
Robban_C: kan jag trycka ner startgas i vakumslangen o köra på priläget? Eller hur menar du?

/ Hannes
Nej för i h-e, startgasen måste in i luftburken om du har den kvar, annars om du har lösa filter så kan du lossa filterna och spreja rätt in i fuggarna.

aha, men asså måste jag ha bort filtret om jag har luftburk? Kan den inte suga startgas igenom luftfiltret?

HanneZ skrev:
aha, men asså måste jag ha bort filtret om jag har luftburk? Kan den inte suga startgas igenom luftfiltret?

Borra ett 3 mm hål i sidan på luftburken, spraya medans du trycker på startknappen.
Hålet pluggar du med en plåtskruv sedan.

Hannez, stoppa i nya stift nu och berätta hur det gick!
Lovar att det är det ända som behövs ( om du har soppa i hojjen såklart).

(Sorry för rumpan.....)

Japp, nu har jag lite ideér för eftermiddagens mekande, skriver ikväll igen, så får vi se om det blir :( eller :)

Tack för alla tips!

Fredde Meck: Inga problem, gör allt för o hålla tråden seriös bara!

/ Hannes

GSXR1100R skrev:
Nej den gör det när den står länge
Om det står i flera år kanske du kan få lite utfällningar av parafin (vitt klegg i fuggen) (som inte ska finnas i bensin men kan säkert finnas spår av), det har inget med kristaller att göra.

...borra hål i luftburken verkar ju smart.....not.

Fredde Meck skrev:
Om det står i flera år kanske du kan få lite utfällningar av parafin (vitt klegg i fuggen) (som inte ska finnas i bensin men kan säkert finnas spår av), det har inget med kristaller att göra.

bensin kan kristalliseras,blir som små strösockerkorn ungefär.men jag tror nog att 5 månader e lite för kort tid för det.

Ladda batterit o rulla igång hojen.
Startmotorn går för långsamt för att bygga upp det vacumtryck/sug som behövs för att suga ner bensin ordentligt.. Även om batterit är full laddat så drar den runt motorn för långsamt.
Be en polare putta på sen lägger du i 2:a så kommer den nog hosta igång.

Jag hade detta problem på en hoj efter varje gång den hade stått några veckor.

Fredde Meck skrev:

Jaså...

Jag har kollat gnista idag, och den är bra, så stiften verkar bra!

Jag har försökt att rulla igång den men det gick inte heller, batteriet är stendött men ja kopplar ett bilbatteri parallellet med mc batteriet.

Hann ej köpa soppa idag, det blir först imorgon bitti, vad ska jag göra härnäst?

/ Hannes

jag försökte dra igång min dräpare för ett tag sen....kopplade te bil batteriet å allt..........efter en timmes försök tog jag bort stiften å ställde dom upp å ner,i med soppa å elda duktig,på me hanskar å släng i stiften å vipps så startade han första varvet motorn drog igång :banana

Du kan ha tillräcklig gnista i luften men under kompression kan det vara för klent. Varför inte prova med nya stift, de ska väl bytas förr eller senare ändå? Sen var jag inne på samma sak som Robban W, att den inte orkar suga soppa ordentligt. Rulla hojen och prova.

ahh ok, så jävla grusit o jävligt här bara, har hällt ut all soppa nu, så ska iväg o köpa ny imorrn så då slipper ja fundera på om det har nåt med det o göra.

På't imorrn igen bara!

Tack åter för alla tips!

/ Hannes

gas

håller med, om du gör som du gjort och har bilbatteriet inkopplat så ska det mycket till om den inte startar på startgas, startar den inte på gasen har du tändningsproblem, startar den på gas har du soppa bekymmer, fast du måste ha mycket gas och snurr på batteriet

ps har hört av många att man ska ge tusan i att tömma gasarna, torkar ut både vacumbälgar och packningar

lycka till :yoparty

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...