GSXR startar inte!

  • Thread starter Thread starter HanneZ
  • Start date Start date
mmm, blir o försöka med startgas imorrn

tänkte på en annan sak, behöver min motor ström(i mening av spänning från batteriet) för att starta? inte så konstigt om den ej startar när jag springer igång den annars menar ja...

/ Hannes
 
HanneZ skrev:
mmm, blir o försöka med startgas imorrn

tänkte på en annan sak, behöver min motor ström(i mening av spänning från batteriet) för att starta? inte så konstigt om den ej startar när jag springer igång den annars menar ja...

/ Hannes
Ja du måste ha spänning till tändspolarna
 
▼ Ad by Refinery89
HanneZ skrev:
Räcker det inte me de som genereras nrä motorn rullar? Kompisens xt funkar utmärkt utan batteri

/ Hannes
Nej och är batteriet slut så stjäl det all spänning.
 
Starta...

Jag sprang igång min R 750 92 en hel sommar, det går...
Dränera/töm förgasarna, soppan i tanken blir ine helkass på 5 mån, men den i förgasarna blir det!
 
Aprilia46 skrev:
Jag sprang igång min R 750 92 en hel sommar, det går...
Dränera/töm förgasarna, soppan i tanken blir ine helkass på 5 mån, men den i förgasarna blir det!
Inte om batteriet är kronslut säger ja ju, om cellerna är kortade så snor dom all kräm.
 
Ja de går men frågan är som sagt om det går med ett batteri som är helt slut!
 
▼ Ad by Refinery89
HanneZ skrev:
Men då borde de va bättre om jag kopplar ur batteriet, lr?
Nej du måste ha batteri inkopplat, det är ingen magnettändning ala moped på din hoj.
 
de e de ja gjort flera dar i rad!

GSXR: skit, får la åka o köpa ett jävla batteri imorrn då ##¤#¤(#¤("#¤/(
 
HanneZ skrev:
de e de ja gjort flera dar i rad!

GSXR: skit, får la åka o köpa ett jävla batteri imorrn då ##¤#¤(#¤("#¤/(
Köp tändstift oxå, du ska ändå byta dom.
 
▼ Ad by Refinery89
Men stiften är ju fortfarande torra, eller? Om den stått länge o cylindrar/kolvar/ringar är lite torra o så, så sumpar den lite täthet/komp. Jag har känt så på min enstånka när den stått ett tag. Borde jö bli rätt dåligt sug i fuggarna av det. Spraya en skvätt olja genom stift-hålen kanske? O veva runt lite. Pluss, ta av filter så man kan lägga handen för o choka ordentligt. Behöver nog bara få sig en riktig duch med soppa + komp så tänder den nog.
 
ahhh, kanske o nästan täppa för luftinsuget, o på så sätt tvinga in mer soppa. Det kan nog va ide! tack för tipset!

/ Hannes
 
Precis. Handflatan på. Det räcker med mindre än en halv sekund per förgasare eller så. Det suger sås som satan. Om inte annat kan man ju kolla på stiften, efteråt och se om de blivit fuktiga.
 
mjo, jag hade tänkt o hålla för luftburkens insug, det går lika bra antar jag!

Får faan inte in handen mellan luftburk o fuggar, o min hoj e så bra konstruerad att man måste ta bort motorn för att kunna ta bort luftburken #"(¤/"%&#¤(/%"#¤
 
Bara man stryper lufttillförseln. Var, spelar mindre roll. Hålla lite längre kanske. tills luften i burken är slut liksom. Bara du känner suget i handen. En hederlig gammal choke helt enkelt.
 
▼ Ad by Refinery89
lustigt att den vanliga choken ej duger till, men det verkar som sagt va dåligt sug så ingen soppa kommer till cyllarna, så de blir de första ja provar imorrn!

/ Hannes
 
Några teskedar soppa direkt i cylindrarna kanske? Kombineras gärna med att hålla typ 1/4gas när du ska starta, soppan behöver ju som bekant syre.

Kan man tänka sig att ringarna tätar halvdåligt kanske?
Du har ju visserligen skrivit att startmotorn låter som du har ordentligt komp.
Det jag tänker på här är att ringar och cylindrar efter en hel vinter är alldeles torra. Oljan bidrar ju till att täta mellan ringar och foder.
En tesked olja i var cylinder motverkar såna problem men å andra sidan så förorenar det stiften. Kan alltså lika gärna ställa till det. Ge dig inte på nåt sånt innan du har konstaterat halvdålig komp (kompprov).

Och som nån skrev så ger inte ditt tändsystem gnista om inte batteriet är skapligt. Men du kan säkert få gnista om du springer i sisådär 50 km/h på ettans växel :D , då laddar den säkert tillräckligt! :tummenupp

Fräscha stift och kanske en liten slurk soppa i cylindrarna tror jag är grejen men slå inte i jättemycket soppa.

Edit: Och startkablar från en bil som har motorn igång (som någon skrev ovan), gärna på lite förhöjt varvtal. Ett batteri under belastning ger 11-12 volt, en generator (i bilen) ger 12-14 volt under belastning. Lägg till detta lite spänningsfall i startkablarna så inser alla att man gärna tar till allt för att hålla spänningen lite högre.
More power to the people (dvs Hannes)!
 
Last edited:
Ahh, massa tips. Underbart, nu har jag lite o gå på! Idag skaaa den igång!!

Tack Robban_C o alla!

/ Hannes
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

▼ Ad by Refinery89
Back
Top
▼ Ad by Refinery89
▼ Ad by Refinery89