GSXR 750-tråden

O2-sensorn fipplade jag bort i våras, lackade ur på att den ryckiga gången på låglast (jämn gas under 6k rpm), en polare som jobbar med mappning av powercommanders tipsade om deras lilla kontakt som tar bort lambdasonden på hojen (en plugg med ett motstånd i).

Lirat bra, och går betydligt renare, har inte märkt några nackdelar.
 
Ok, det tål ju att kollas upp! :)

Mvh Jimmy
 
Tjena. Ny på denna tråd. Kanske kan någon läsare här svara på varför alla slipon som passar på 08-09 inte verkar passa på 2010modellen. Letar nämligen efter ett slipon till min 2010:a. Är det någon skillnad dessa årsmodeller emellan eller har återförsäljarna glömt att uppdatera sig.
 
Nu är jag, efter många års smygtittande, gixxer-ägare! 2002 med 4.5k mil, går hur fint som helst!
Dock har några undringar dykt upp,

På hojen sitter ett arrowsystem, hel säger förra ägaren, men hur verifierar jag det själv? Dessutom säger han att den inte är mappad efter detta system installerades, borde den inte gå rätt ojämt och knasigt isf? det enda jag märker är att den baktänder, alltid bara en gång, när man släpper av gasen vid mellanhöga varv när man tryckt på lite. och hur är det med baktändningar egentligen, är dom helt harmlösa för hojen?

Märkte härom kvällen att det är något skumt med ljuset, har endast p-ljus tillgängligt, samt helljus med "PASS" knappen som man blinkar med heljuset. Själva hel/halvljus-switchen på styret gör nada. Säkringarna är hela och hojen passerade besiktningen i maj och har bara stått å samlat damm sen dess, vad kan då vara felet och vad gör man åt det med begränsade el-kunskaper?

tror det va allt för stunden
 
Last edited:
Tjena, jag undrar om det finns någon här som sitter inne på en svart framskärm till gsxr 750 08 i bra skick?
PMa mig om du har en!
 
Märkte härom kvällen att det är något skumt med ljuset, har endast p-ljus tillgängligt, samt helljus med "PASS" knappen som man blinkar med heljuset. Själva hel/halvljus-switchen på styret gör nada. Säkringarna är hela och hojen passerade besiktningen i maj och har bara stått å samlat damm sen dess, vad kan då vara felet och vad gör man åt det med begränsade el-kunskaper?

tror det va allt för stunden

Kanske en dum fråga men har du kollat ljusomkopplaren på höger styrhalva, den med tre lägen?
(nyare hojar har tyvärr inte den funktionen längre)
 
Driftsäkerhet Gixxer 750?

Funderar på en Gixxer 750 från 2000 och framåt, får man, vanligtvis, räkna med meck (motor, lager etc) om den har rullat över, säg, 4000 mil?

Är det främst modellen fram till 1999 som har problem med kamkedjesträckaren?

Eller är det lika bra att köpa en nyare som rullat mindre? Kanske blir samma pengar i slutändan, såvida man inte skrotar direkt :tungan
 
Finns ju mass kul kåpsett på ebay, men problemet då är ju orginaltanken vars lackering inte passar med mkt annat än orgiginalkåporna.
Dett borde ju gå att lösa med ett "cover" man kan dra över tanken, men jag hittar fan inga varken genom ebay eller google. har letat neutrala/olackerade "Gas Tank Cover" till min k2a, men det verkar va dåligt med det. kanske kommer mer när sässongen närmar sig?

Hur har ni som bytt från originalkåporna gjort med just tanken?
 
finns det nån tapp-plugg för oljan på en framgaffel från en -99 750 SRAD ? tips på nedladdningsbar manual önskas om nån råkar ha en länk.
//M
 
Hallå! =) Jag har en -95a som jag är riktigt nöjd med :) Lite skämmit att det är en tyskimport som troligen ä strypt till 72Kw men det ska jag kolla upp innan säsongen börjar ;)
Jag läste lite om TRE-mod och skulle gärna vilja veta lite mer om det om någon vänlig själ vill dela med sig av lite kunskap? Är det bara insprutarmodellerna som man kan modda eller går det på äldre förknasarmodeller också som t.ex min -95a? gärna en beskrivning hur man gör också :tummenupp

Tack på förhand
 
tjenare. har satt på en gsxr 750 -01 bakram och undrar om/ hur batteriet ska sitta fast eller ska de bara stå i "lådan"?
 
tjenare. har satt på en gsxr 750 -01 bakram och undrar om/ hur batteriet ska sitta fast eller ska de bara stå i "lådan"?

Tjena!
På min -00a så står batteriet i lådan utan några gummiband eller liknande. Lite märkligt kanske, men så är det :)

Misstänker att sadeln "trycker" fast batteriet.
 
Hälsar mej själv välkommen i trekvartsgixxer-gänget. Köpte en ny 2011 idag med 0 mil på mätarn. Tjoho!

trekvartsgixxer.jpg
 
Last edited:
Grattis som tusan, bara ut och inte släppa den under 10k RPM så är den snart inkörd. Vad har du för planer för den? Kolfiber? System? PC+mappning? Kul att se hur andra moddar sina hojar. Får väl lägga upp en lista och lite bilder med allt jag gjort på min.
Ha det så kul nu då.

PS. Gött du skaffade en med rätta färger, en Gixxer som inte är blå/vit är ingen Gixxer. Haha nu får jag väl alla med andra färger mot mig men det bjuder jag på. DS

Hälsar mej själv välkommen i trekvartsgixxer-gänget. Köpte en ny 2011 idag med 0 mil på mätarn. Tjoho!

View attachment 384456
 
Back
Top