GSXR 750-tråden.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
det är endast deras egna färgkods benämning, lämnar man den till lackverkstad eller liknande har dom ingen aning :s

Det är suzukis benämning.Collorrite kör med 4siffrig färgkod. En vanlig billacksfirma har inte motorcykelfärgkoder så de säger dem inget. Det finns en tysk firma http://motorradlack.de/ som har svensk återförsäljare som kan fixa rätt färger men det kostar
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Hej, en kanske enkel fråga, men är det ngn som vet om Biltemas främre depåstöd funkar bra till en gsxr 750 -99? / Debutant på forumet

Kanske lite sent svar, men jag har Biltemas både fram och bak. Bak har jag Valtermoto bobbin/kraschpuckar och depåstödet har bobbinadapters och fram lyfter jag i styrhuvudet. Det följer med 6 st adapers för olika diameter i styrstammen om jag minns rätt. Behöver inte montera bort några kåpor för att lyfta fram.

Jag är helt nöjd, iaf för de pengarna. :tummenupp
 
Last edited:

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Det blir nog lite fart i min 750 strax:yoparty:yoparty
 

Bifogat

  • turbo.JPG
    turbo.JPG
    94.7 KB · Visningar: 94
  • nice.JPG
    nice.JPG
    105.4 KB · Visningar: 108
  • okok.JPG
    okok.JPG
    221.1 KB · Visningar: 91

Gixx-net

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade Trico -10
Ni som verkar kunna era hojar!
Har en -99.a som gått 1000 mil, vet inte kamkjedjesträckaren är original (automatisk ) eller om den är bytt. Har förstått att de som satt i som original var tveksam kvalitet på och byttes ofta ut mot manuell eller en mer säker automatisk. Kan man se detta på ngt enkelt sätt? Hur låter det om det är dags att byta?? /J
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ni som verkar kunna era hojar!
Har en -99.a som gått 1000 mil, vet inte kamkjedjesträckaren är original (automatisk ) eller om den är bytt. Har förstått att de som satt i som original var tveksam kvalitet på och byttes ofta ut mot manuell eller en mer säker automatisk. Kan man se detta på ngt enkelt sätt? Hur låter det om det är dags att byta?? /J

Det skiljer i längd på dom bra och dåliga. Kommer inte ihåg måtten men kolla i tekniktråden, det har skrivits om det flera gånger där. Är den dålig så brukar det rassla betydligt mer än det normala gixxer-skramlet :)
 

Gixx-net

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade Trico -10
Det skiljer i längd på dom bra och dåliga. Kommer inte ihåg måtten men kolla i tekniktråden, det har skrivits om det flera gånger där. Är den dålig så brukar det rassla betydligt mer än det normala gixxer-skramlet :)

"Gixxer-skramlet", har visst lite att lära :) Tnx / J
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Då har man skaffat sig en gsxr 750-06 då.Blev ett litet nedåtsteg från min gixxer 1000-07.Men man måste ju prova.
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Verkstadshandbok

Vet någon var man kan få tag i verkstadshandbok till min 03:a ?
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Letar avgassystem till min 600 men vad jag läst så finns det bara helsystem eller bolt-on. Skulle vilja komma ifrån den fula mattsvarta biten på röret fram till dämparen.
 

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Ort
jadå!
Hoj
GSXR600 -04
Nu närmar sig min gsxr600 -04 1800mils-servicen. Någon som vet vad om ingår?
En öl bjudes till den som länkar mig serviceboken!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
då får man stämpla in i denna tråd som nybliven ägare till en gixxer 750 -00, bilder kommer:tummenupp
 

stengah

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Ort
UPPSALA
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00
Då var det dax att inhandla sin första sporthoj, såklart blev det en gixxer 750 -00. :)

dsc00208lg.jpg



Nån som har tips på bra shopping gällande undertails, kåpglas och slipons?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Då var det dax att inhandla sin första sporthoj, såklart blev det en gixxer 750 -00. :)

dsc00208lg.jpg



Nån som har tips på bra shopping gällande undertails, kåpglas och slipons?

ha ha, kom precis hem från uppsala med en gixxer 750 00:a, vart köpte du din?

kolla ebay, finns en hel del prylar till våra hojar:tummenupp

får bjuda på en bild ja me
 

Bifogat

  • IMG_1824.jpg
    IMG_1824.jpg
    240.3 KB · Visningar: 105

stengah

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Ort
UPPSALA
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00
ha ha, kom precis hem från uppsala med en gixxer 750 00:a, vart köpte du din?

kolla ebay, finns en hel del prylar till våra hojar:tummenupp

får bjuda på en bild ja me

Tror nog att det då var du som knep den före mig, skulle iväg o köpa en med likadant slipon som du har på din i uppsala på tis kvällen men det var nån som hade kastat sig iväg o inhandlat den innan mig :tungan
Köpte min 6 mil utanför Uppsala tillslut
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tror nog att det då var du som knep den före mig, skulle iväg o köpa en med likadant slipon som du har på din i uppsala på tis kvällen men det var nån som hade kastat sig iväg o inhandlat den innan mig :tungan
Köpte min 6 mil utanför Uppsala tillslut

he he, jo ringde softishman här på sporthoj å han stack bort till killen å gjorde upp affären i tisdags förmiddag, killen sa att det skulle komma en annan på kvällen (antar att det var dig han syftade på).

förövrigt kan jag tänka mig att sälja slip on:et om du är intresserad, hör av dig isåfal ok.

min hoj ska ju ändå rulla på bana så då behöver jag inte ett så här fint slip on:)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
en fråga! vill dreva ner från original (17) till 16, vart kan man hitta drev, hittar bara originaldrev:confused: möjligtvis skulle det va intressant med större bakdrev åsså hojen är en gixxer 750 00:a
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top