GSXR 750-tråden.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Någon som vet hur man snyggar till bakdelen på GSX-R 2001? vill inte köpa undertail och montera.

Söker även några snygga blinkers fram/bak tips?
 

Kullen

brum, brum!
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
sukka gixxer 3/4 liters nolletta
Någon som vet hur man snyggar till bakdelen på GSX-R 2001? vill inte köpa undertail och montera.

Söker även några snygga blinkers fram/bak tips?


Varför inte undertail? gjorde en rejäl uppfräschning bak på min nyköpta hoj igår, tyckte det kändes sådär och börja kapa i bakramen men fy fan vilken skillnad! :banana
det satt dessutom infällda blinkers fram, tycker det ser bra ut! :)
 

Bifogat

  • CIMG0797.jpg
    CIMG0797.jpg
    234.7 KB · Visningar: 152
  • CIMG0808.jpg
    CIMG0808.jpg
    241.4 KB · Visningar: 157
  • CIMG0801.jpg
    CIMG0801.jpg
    228.8 KB · Visningar: 143

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Mutterdimension på främre drevet?

Nu har jag sökt mig gul o blå utan att hitta svaret, tydligen är mina skillz inte helt tip-top så här dags på dygnet.

Söker efter dimensionen på muttern för främre drevet, det som sitter på lådans utgående axel. Har lusläst både Suzukis servicemanual och Claymer men hittar bara åtdragningsmoment.

Behöver byta drivpaket och vill inte skruva isär prylarna bara för att finna att jag inte har rätt hylsa hemma.

Någon pliis?

Hojen är en GSX-R 750 -96
 

Blomdahl

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
DR600S
Nån som vet varför 91:an är tyngre än 90:an? Vart lades dom kilona? Är 91:an bättre eller sämre än 90:an eller är det sak samma?
 

Blomdahl

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
DR600S

Taget från texten under bilden på sighten ovan:

"The 1991-year's GSX-R750M weighed 15 kg more than the previous model! Some Suzuki sales brochures didn't even bother to quote a weight figure. The weight factor alone sends this bike to the back of the GSX-R pack."

Även på Gixxer.com står det att 91:an vägde 15 kg mer än 90:an, men ingenstans står det varför...
 

cunt!

Medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Finspång
Hoj
Suzuki GSXR750
Hejsan svejsan. Har frågat detta i teknikforumet men inte fått något riktigt bra svar. Jag kör en Gixxer 750 från -00, och har börjat fundera lite på vad som skiljer avgasburkarna mellan de olika modellerna.

Vad händer om jag smäller på en burk som är tänkt till tusenkubikaren t.ex?

Och sedan så har jag hört från en annan Gixxeråkare att ett slip-on till en Gsxr1000 K5 skulle funka lika bra på min hoj. Stämmer verkligen det eller är det bara önsketänk?

Mvh Tomas
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Är det någon som vet var man kan köpa de "triangelformade" kontaktblocken som används vid anslutning till bland annat ECU:n (och på lite andra ställen)? Mina Googleskillz är inte till stor hjälp. Teknikmagasinet, Kjell & Co, Conrad och CO har inte såvitt jag kan se.

Eller skall man vända sig till ngn skrot o hoppas på att de har ngn trasig kabelstam inne?
 

Blomdahl

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
DR600S
:felämne

Men fan... dra inte in jänkarnas skitdåliga stavning här i Sverige också.
"Site" ffs! :mattias

Är det någon som vet var man kan köpa de "triangelformade" kontaktblocken som används vid anslutning till bland annat ECU:n (och på lite andra ställen)? Mina Googleskillz är inte till stor hjälp. Teknikmagasinet, Kjell & Co, Conrad och CO har inte såvitt jag kan se.

Eller skall man vända sig till ngn skrot o hoppas på att de har ngn trasig kabelstam inne?

Med anledning av ditt inlägg ovan vill jag bara påpeka att det stavas "skills" och "någon"... :rolleyes:
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Halloj!

Hittade en GSX-R 750 jag funderade på att inhandla och har en fråga, som självklart är omöjlig att svara på, men med en massa input kan jag ju lättare göra en avvägd bedömning. :tummenupp (Hoppas jag.)

Så... Det handlar om en GSX-R 750 från 2000, som gått 3150 mil. Den är registrerad som 25 kW och strypningssatsen finns. Bensinlampan lyser tydligen konstant, men det var tydligen något fel på den. Sitter ett Blueflame-slipon på den. Ser helt ok ut på fotot, det lilla man ser.

Är 40.000 ett ok utropspris på den, utifrån den lilla info ni fått, som även jag har att utgå ifrån?

Och kan man få problem med försäkringsbolaget ifall jag kör ostrypt när den är registrerad som 25 kW? I så fall, är dessa två möjligheter det enda för att komma runt det: En omregistrering/besiktning, eller att montera tillbaka strypningssatsen (vilket känns ganska ointressant)? Eller räcker det att säga till försäkringsbolaget att strypningen är borttagen för att slippa trubbel?

Tacksam för svar! :)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Så... Det handlar om en GSX-R 750 från 2000, som gått 3150 mil. Den är registrerad som 25 kW och strypningssatsen finns. Bensinlampan lyser tydligen konstant, men det var tydligen något fel på den. Sitter ett Blueflame-slipon på den. Ser helt ok ut på fotot, det lilla man ser.

Är 40.000 ett ok utropspris på den, utifrån den lilla info ni fått, som även jag har att utgå ifrån?

35.000kr oskruvad och 30.000kr skruvad :tummenupp

Tycker iaf jag :tungan
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
35.000kr oskruvad och 30.000kr skruvad :tummenupp

Tycker iaf jag :tungan

Menar du om köparen är skruvad eller oskruvad, eller säljaren, eller hojen? :hihi

Som du därmed räknade ut så förstod jag inte riktigt vad du menade med oskruvad och skruvad. Om skruvad = servad, nya däck osv, så borde väl dina pristips vara tvärtom? :confused: Är lite smått förvirrad. :gnissla
 

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Hbg
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Nyss införskaffat en GSX-R 750, bilder kommer inom kort :tummenupp
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Menar du om köparen är skruvad eller oskruvad, eller säljaren, eller hojen? :hihi

Som du därmed räknade ut så förstod jag inte riktigt vad du menade med oskruvad och skruvad. Om skruvad = servad, nya däck osv, så borde väl dina pristips vara tvärtom? :confused: Är lite smått förvirrad. :gnissla

Min 98 tex, var sönderskruvad av tidigare ägare, fel skruv på fel plats, gängpajj, elsystem våldtaget etc, det menar jag med skruvad :D
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top