GSXR 750-tråden.

Okej tack. Har kollat lite youtube-filmer och de säger inte särskilt mycket men ljudet verkar få mer fyllnad av ett helsystem mer så som jag är ute efter. Varför säljer du dina prylar? Gjort dig av med hojen?

Om man byter helsystem, måste man ha en Bazzaz-pryl eller göra något speciell ny mapping för att hojen ska må bra eller är det bara för extra trim?

Jag säger dessa prylar för att jag gjort mig av med hojen på grund av personlig fysisk skada. Jag älskade min gsx-r750 2011 och skulle gärna fortsatt köra den! Men både helsystem och Bazzaz är komplett och i nyskick.

Jag hörde att det går att köra helsystem utan att ändra bränsle/luft blandningen, men det är inte att rekommendera att göra så, för hojens bästa. Jag tror att så länge man kör med dB-killer i hela tiden så är det ok. Men det vill man kanske inte :-)

Men att köra med Bazzaz ger perfekt blandning, mer effekt, Quick shifter och möjligheten att ändra mappning och tc under körning! Dessutom har jag det extra tillbehör som känner av bränsle/luft efter förbränning och lagrar informationen och föreslår ändring i Bazzaz -programmet. Det blir som att köra i bänk i stort sett varje meter! Det har blivit ett mycket vanligt tillbehör för racing, inte minst i Danmark!

Du kan skriva mess till mig med kontakt uppgifter så kan vi prata om du har flera frågor eller vill höra mer!
 
Last edited:
Jag kommer börja med ett slip on till min 2011:a bara. Alla låter väl lika fjantigt som stock ungefär men blir mest för utseendets skull. Har bestämt mig för akrapovic carbon. Kollat UK, IT, DE och Sverige. Lägsta jag hittar är runt 5200:- från Italien eller 3500 i USA men då kommer ju med största sannolikhet tull så de blir väl samma pris! Någon som har tips på vart man kan få schysstare pris? Eller blir det inte bättre? :)
 
Jag kommer börja med ett slip on till min 2011:a bara. Alla låter väl lika fjantigt som stock ungefär men blir mest för utseendets skull. Har bestämt mig för akrapovic carbon. Kollat UK, IT, DE och Sverige. Lägsta jag hittar är runt 5200:- från Italien eller 3500 i USA men då kommer ju med största sannolikhet tull så de blir väl samma pris! Någon som har tips på vart man kan få schysstare pris? Eller blir det inte bättre? :)

Var i USA har du hittat för 3500:-? Är själv på jakt efter ett! :)
 
Om man byter helsystem, måste man ha en Bazzaz-pryl eller göra något speciell ny mapping för att hojen ska må bra eller är det bara för extra trim?

Hej, insåg just att jag kanske inte svarat på detta?! Det som "de flesta" köper när de köper helsystem eller slip-on är väl en power commander, sen så kör dom hojen till någon som har en bänk och som kan ställa in. Vet inte vad det kostar men det är väl inte gratis iallafall.

Det är oftast så att hojen kan gå bättre med ny mappning, även om den mäts med originalrör. När man monterar ett system med betydligt högre flöde så behövs en modifikation av bränsle/luft blandning. Visst, hojen går, men den mår inte så bra om man inte justerar.

Just med Bazzaz så är det bra eftersom (jag har) det går att köpa till en sensor som man kopplar in i avgassystemet och som där läser av och lagrar data på bränsle/luft. Den föreslår sedan i Bazzaz mjukvara en ändring på mappningen, och det är även lätt att bara acceptera uppdatering. Men det går även att modifiera själv som man vill.

Ja, det var ett svar iallafall ;-)

Men haha...ser ju just att jag visst svarat en bit ovanför....nåja, detta får stå iallafall! Men en kommentar på ovanstående inägg i raden: Det är ju mycket bättre att köpa mitt helsystem i nyskick till en -11 istället för att börja titta på ett för runt 5000. Det är trots allt prylar som kostar drygt 15 papp nya nu. Ja, de är till salu fortfarande, men jag funderar på att skaffa en ny gixxer, så isåfall vill jag sakerna kvar :-) -11+ är trots allt den skönaste hoj jag testat!
 
Last edited:
Hej allesammans, någon som har gsxr 750 2000 delar liggandes hemma eller i badkaret kanske ? Behöver Kåpor mm... =)
 
Äntligen nya hojen hemma! :banana

bild (2).jpg
 
Hej!
Jag har nyss köpt en gsxr 750 L1.
Det är ett vidrigt insugningsljud som kommer ibland, ganska ofta i jämn landsvägs fart.
Finns det någon här med samma problem, Ljudet är frustrerande, blir tokig på det :(
 
Hej!
Jag har nyss köpt en gsxr 750 L1.
Det är ett vidrigt insugningsljud som kommer ibland, ganska ofta i jämn landsvägs fart.
Finns det någon här med samma problem, Ljudet är frustrerande, blir tokig på det :(

Hur låter det? Jag har en likadan men jag stör mig mest på att den går ojämt på jämn gas vid 4000 varv samt att den vibrerar i vänstra styret så inihelvete när jag kör.. Tjejen skulle bli överlycklig om man kunde montera av styret och ta med sig det till sängen men samma vibrationer!

Annat ljud stör jag mig inte på förutom det fjantiga avgasröret som sitter original! ;)
 
Hur låter det? Jag har en likadan men jag stör mig mest på att den går ojämt på jämn gas vid 4000 varv samt att den vibrerar i vänstra styret så inihelvete när jag kör.. Tjejen skulle bli överlycklig om man kunde montera av styret och ta med sig det till sängen men samma vibrationer!

Annat ljud stör jag mig inte på förutom det fjantiga avgasröret som sitter original! ;)

Ojämn gång löses med en lambdaeliminator. :) Den reglerar soppan på låglast efter det lilla livet, vilket gör att gången är precis oduglig....
 
Jag var på väg att byta hojen pga det där... :hihi De som kränger powercommander har det du behöver...eller så är du händig själv på ebay... :)

Såg det.. Uppfattade det som att man behövde installera power commander också? Funkar det att plugga in bara den delen eller måste man ha power commander eller motsvarande? :)
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top