Gsxr 750-06?

• Thread starter Thread starter Sniper
  • Start date Start date
Bingo skrev:
2505130 Knappt man törs svara... Min är ju bara en 04:a. Ajja, jag chansar. Det uppges ungefär samam prestanda på de årsmodellerna.

De rör på sig! De kör ifrån CBR954 rakt fram och går ganska jämnt med R1 02-03 (rettorna är något snabbare i mellanhög fart,sukkan är något snabbare i hög fart). Mellanregistret räcker väl till på landsväg. På bana vill man gärna ligga på över 8 000 varv, helst 9 000.

750 05:orna är de snyggaste gatcyklarna. De ser inte så bra ut på bild men är fantastiskt snygga irl :fakta :nicka

Låter ju bra, är det stor skillnad på smidighet jämfört med r1000?

Svemack skrev:
2505087 Kolla med Bike i Trollhättan.
Claessons i Bromölla har en annons på nätet, men man kan kanske inte lita på att den finns kvar i det fallet.

Slut på Claessons fanns bara R600 och R1000 06,or

Last edited:
sandstream skrev:
2505107 Efter min provtur är jag sjukt imponerad av att en del kan köra så fort som de gör med 600:or.

Det är inte cykeln som sätter begränsningarna, det är föraren. Har sett en film här på SH där en Guldvinge hänger av en sporthoj med knäskrap i en rätt så kurvig väg.

Att köra fort rakt fram är ingen konst. Att köra fort i kurvor, det är konst och det går likabra med en 600:a som med en 1000.

Sniper skrev:
2505151 Låter ju bra, är det stor skillnad på smidighet jämfört med r1000?

Slut på Claessons fanns bara R600 och R1000 06,or
Har bara kört R1 av den nya generationens 1000. 750:in är bra mycket smidigare. R1:an är sävlig, 750 bara dyker in. 05-06 har dock ett nytt chassi. Finns inga skäl att tro att det är trögare, men det är nog en rätt annorlunda känsla. Bl a är 05:an ca 3 cm lägre än 04:an och har en längre sving.

Bingo skrev:
2505183 Har bara kört R1 av den nya generationens 1000. 750:in är bra mycket smidigare. R1:an är sävlig, 750 bara dyker in. 05-06 har dock ett nytt chassi. Finns inga skäl att tro att det är trögare, men det är nog en rätt annorlunda känsla. Bl a är 05:an ca 3 cm lägre än 04:an och har en längre sving.

Ok hade en R1-05 i början på säsongen tyckte inte den va direkt sävlig,
Men då har jag en bra ref på min fråga, och effekten justeras med helsystem
pcIII,a filter och en bra mappning, det brukar ge ca 10-15 hk på topp och
öka mellanregistert rejält. (på r1000) så det ska nog bli bra på en r750 också..

Sniper skrev:
2505233 Ok hade en R1-05 i början på säsongen tyckte inte den va direkt sävlig,
Men då har jag en bra ref på min fråga, och effekten justeras med helsystem
pcIII,a filter och en bra mappning, det brukar ge ca 10-15 hk på topp och
öka mellanregistert rejält. (på r1000) så det ska nog bli bra på en r750 också..
Min gav 131 hk på bakhjulet med ett yoshi RS-3 helsystem. Ommappad originalbox och bänkad hos Ebos. Jag vill inte kalla den mappningen för bra, snarare quick'n dirty... 135-140 är vad jag tippar du kan få ut med de åtgärderna.

sandstream skrev:
Visst är det enklare att tippa 600:an i sidled men avsaknaden av kraft gör att man får vara sjukt mycket för att det ska kännas som att det går någorlunda fort.
Varvtalet kvittar väl så länge det finns ett vettigt register. Det är ju bara att se till att man är i the sweet zone hela tiden :)

Last edited:
Bingo skrev:
2505256 Min gav 131 hk på bakhjulet med ett yoshi RS-3 helsystem. Ommappad originalbox och bänkad hos Ebos. Jag vill inte kalla den mappningen för bra, snarare quick'n dirty... 135-140 är vad jag tippar du kan få ut med de åtgärderna.

Varvtalet kvittar väl så länge det finns ett vettigt register. Det är ju bara att se till att man är i the sweet zone hela tiden :)

Mycket bra MC till ett bra pris ! Lättkörd och varvar ngt enormt, ca 136hk på bakhjulet.

Så står det om effekten om 06,an i Bikestops annons, man får ju hoppas att
dom har bänkat en och inte gissat sig till nuffrorna. Utifrån dom hade jag hoppats på att få ut ca 150

Last edited:
Sniper skrev:
2505294 Mycket bra MC till ett bra pris ! Lättkörd och varvar ngt enormt, ca 136hk på bakhjulet.

Så står det om effekten om 06,an i Bikestops annons, man får ju hoppas att
dom har bänkat en och inte gissat sig till nuffrorna. Utifrån dom hade jag
på få ut ca 150 pållar:)
Jag tror att de varken gissat eller bänkat. Jag tror att de ljuger rakt upp och ner :)

Suzuki uppger 2 hk mer än på min. Och i alla tester jag läst hamnade 04:orna på 124-128. 150... Mums. Det går nog utan större problem men då får du nog porta också. Men vilken dräpare du får då. Vad förnedrade de ska bli, literförarna :D

Jag beställde en 750 06:a i fredags. Leverans på onsdag, fabriksny.
Fanns både svart/mattsvart, blå/vit och svart/röd att välja på.
Det blev svart för min del. Bor i Skåne och mcfirman ligger också här.
Priset är mycket bra!
Skicka ett PM!

PS. Annars kan du få köpa min R6:a '04 till ett vettigt pris! :tummenupp

Last edited:
des skrev:
2505357 Jag beställde en 750 06:a i fredags. Leverans på onsdag, fabriksny.
Fanns både svart/mattsvart, blå/vit och svart/röd att välja på.
Det blev svart för min del. Bor i Skåne och mcfirman ligger också här.
Priset är mycket bra!
Skicka ett PM!

PS. Annars kan du få köpa min R6:a '04 till ett vettigt pris! :tummenupp
Du har pm:tummenupp

Bingo skrev:
2505338 Jag tror att de varken gissat eller bänkat. Jag tror att de ljuger rakt upp och ner :)

Suzuki uppger 2 hk mer än på min. Och i alla tester jag läst hamnade 04:orna på 124-128. 150... Mums. Det går nog utan större problem men då får du nog porta också. Men vilken dräpare du får då. Vad förnedrade de ska bli, literförarna :D

Hehe hade väl inte tänkt och lägga så mycket på motorn, men med sånt
snack blir man helt klart sugen, ingen dum ide:)

Last edited:
Sniper skrev:
Hehe hade väl inte tänkt och lägga så mycket på motorn, men med sånt snack blir man helt klart sugen, ingen dum ide:)
Nä, det är absolut onödigt med mer effekt. Det spelar ingen roll att Erland på http://www.topplocksverkstan.se/ vet vad han sysslar med och finns nära dig. Jag skulle inte ens komma på tanken :rolleyes: :D

Sniper skrev:
2505396 Du har pm:tummenupp

Hehe hade väl inte tänkt och lägga så mycket på motorn, men med sånt
snack blir man helt klart sugen, ingen dum ide:)

du har PM
jag ska köpa en om nånn köper min R1

Fan va snygg den är.. Får bli en sån nästa gång de blir mc köp, nästa sommar kanske? ;) Då kanske era är till salu :)

MVH Erik.

Nordbecks MC kunde skaffa fler för ca 90k i alla färger dock sidimport..

Ligger i tomelilla inte så långt från dig.....

hade en 750 -03 innan den lämnade 131 på bakan med slipon kn och justering . bänka även en -05a med acra helsystem och kn och justering den lämnade 138.... och dem går riktigt bra...

Jag bytte från en zx-10r till en gixxer750 06 och jag ångrar mig inte.. Det finns inget som jag inte skulle kunna göra med gixxern än med zx-10r. Ha satt snabbare varvtider med 750, när jag senast körde en zx-10r kändes den som ett lok om man gemför med 750. :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT