Gsxr 750-06?

• Thread starter Thread starter Sniper
  • Start date Start date
nånn som hittat 800cc kit ?

Wonderboy skrev:
2507647 Hmm haru provat att åka bana?
Själv skulle jag gärna ha lite mer power, spec på växlarna 3 och över!

Jepp! En BKK på Knutstorp och 3 gånger på Sturup RaceWay. Jovisst, på rakorna drar dom ifrån med mer kubik men i kurvorna är det likvärdigt.

Maffan skrev:
2507861 Jag kan få DENNA till dig för 95 000:- reggad o klar...

Eller DENNA för 98 000:-

Är det säkert? Den ena är sprillans ny fast en -05 och den andra gått ca: 300 mil. För att slippa betala moms här i Sverige måste väl ett fordon vara minst ett halvår gammalt och rullat 600 mil?

Du kan få en sprillans ny 750 -06 för 9499 Euro här: http://www.ztk.de/jsp/de/zweiradtechnik.jsp?Action=Preislisten.Suzuki

Butiken är väl ungefär 3 ggr så stor som MC-huset i Malmö. Tar ca 5 timmar att köra från Helsingborg inklusive färjeöverfarter. Körde den sträckan fast åt andra hållet och i regn dessutom.

Last edited:
Maffan skrev:
2508016 Finns andra mätare att ha på under besiktningen... :tungan

Om man inte vill mixtra med mätare, kan man registrera en ny motorcykel på sig själv i Tyskland och köra med tyska plåtar i ett halvår innan man besiktar i Sverige?

Motorrad skrev:
2508050 Om man inte vill mixtra med mätare, kan man registrera en ny motorcykel på sig själv i Tyskland och köra med tyska plåtar i ett halvår innan man besiktar i Sverige?
Då ska du vara bokförd där för att de ska funka,, tror du ska vara bokförd 11 månader för att det ska vara helt rätt,, men inte säker... Kan inte dom reglerna så bra... vet bara att mätarbyte funkar..

Är det inte enklare att köpa en lätt beggad Gixxer 1000 K6 nu och sedan byta den mot en K7 till våren? Jag tror du sparar många sköna pengar på det som du istället kan lägga på att pimpa din K7:a. Något säger mig att 1000-kubikarna är lättare att sälja begagnat eftersom den svenska marknaden verkar fixerad vid kubik. Nothing beats cubic inches! Dessutom tappar hojen mycket pengar under de första 100 milen trots att den fortfarande känns som ny. Det är säkert många som är sugna att sälja såhär års också.

DR-Zätare skrev:
2509875 Är det inte enklare att köpa en lätt beggad Gixxer 1000 K6 nu och sedan byta den mot en K7 till våren? Jag tror du sparar många sköna pengar på det som du istället kan lägga på att pimpa din K7:a. Något säger mig att 1000-kubikarna är lättare att sälja begagnat eftersom den svenska marknaden verkar fixerad vid kubik. Nothing beats cubic inches! Dessutom tappar hojen mycket pengar under de första 100 milen trots att den fortfarande känns som ny. Det är säkert många som är sugna att sälja såhär års också.

Money is no issue för Sniper :tummenupp

Motorrad skrev:
2507836 Jepp! En BKK på Knutstorp och 3 gånger på Sturup RaceWay. Jovisst, på rakorna drar dom ifrån med mer kubik men i kurvorna är det likvärdigt.

Nej bättre i kurvorna iaf på bana :)

Holy Rider skrev:
2510038 Money is no issue för Sniper :tummenupp

Bara för att man har gott om pengar behöver man inte slösa...

Köp K6:an och skänk hälften av pengarna du tjänar till välgörenhet, då har du sparat pengar OCH gjort en god gärning för någon annan på samma gång! Win-win.

Med det här jävla vädret skiter jag i 750,an, todde inte hösten skulle slå till
direkt trodde inte heller det skulle va så svårt att få tag på en 06,a.

Får väl hitta något annat roligt att leka med fram till våren:)

någon som är sugen på en fin K4,a 1000 så har jag en över..

Sniper skrev:
2513631 Med det här jävla vädret skiter jag i 750,an, todde inte hösten skulle slå till
direkt trodde inte heller det skulle va så svårt att få tag på en 06,a.

Får väl hitta något annat roligt att leka med fram till våren:)

någon som är sugen på en fin K4,a 1000 så har jag en över..
Något roligt att leka med? Hmmm, en PitPro kanske eller en ball motard o köra vintern innomhus? Bytar rakt av mot en PitPro 125cc fetbegagnad..:D

Gör som jag o förboka en grymmehoj,, först i stan med de bästa...

Maffan skrev:
2513653 Något roligt att leka med? Hmmm, en PitPro kanske eller en ball motard o köra vintern innomhus? Bytar rakt av mot en PitPro 125cc fetbegagnad..:D

Gör som jag o förboka en grymmehoj,, först i stan med de bästa...

Nä men en ktm 660 kanske. Pitpro:va ahaa ny ras på kamphund eller:va

Altså någon här skrev att gixxer 1000 var typ mest raktfram.. Jag tycker den är jävlig sväng vänlig, 750 tycker jag inte är mer svängvänlig än 1000cc

Argyle skrev:
2513775 Altså någon här skrev att gixxer 1000 var typ mest raktfram.. Jag tycker den är jävlig sväng vänlig, 750 tycker jag inte är mer svängvänlig än 1000cc

Håller med att gixxer 1000 är helt ok när det svänger, men jag hade en cbr
600rr innan den va grymt smidig och rolig hoj allt utom motorn den va för
tunn.

Det jag har fått för mig är att gixxer 750 har lite av båda,men vad vet jag:va

Sniper skrev:
2513798 Håller med att gixxer 1000 är helt ok när det svänger, men jag hade en cbr
600rr innan den va grymt smidig och rolig hoj allt utom motorn den va för
tunn.

Det jag har fått för mig är att gixxer 750 har lite av båda,men vad vet jag:va

750n är en fin hojj helt klart. Men det finns en viss charm med 178hk mellan benen =)

Argyle skrev:
2513810 750n är en fin hojj helt klart. Men det finns en viss charm med 178hk mellan benen =)

Ja du tror väl inte jag ska vara utan en 1000cc, 750 skulle bara va en kul grej
bara för att stilla nyfikenheten..

Det är väl rätt sällan du på gata kör nog hårt och nära gränsen för att du ska märka någon större skillnad mellan 1000cc eller 750cc i snabbstyrdhet eller manöverbarhet? Visst kan en 750 vara enklare att köra ut ur kurvor eftersom den inte har lika mycket effekt men personligen så ligger jag sällan nära greppets gräns ut ur kurvor på gata. Fördelen med en tusenkubikare är ju att du kan lägga i en högre växel och sedan köra den som en automatlåda utan att behöva anstränga dig på att hålla reda på växellägena.

Bägge två har nog mycket effekt för att du ska kunna köra ihjäl dig utan problem så du är inte säkrare bara för att du har mindre kubik.

Ska du bara köra bana kanske en 750 kan vara snabbare och värd pengarna men på gata kan en tusenkubikare precis samma saker som en 750 plus att den har bättre botten- och mellanregister.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT