GSXR 1100 86 elproblem.

GSX_1100_R

Andreas
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Färgelanda
Hoj
1986, suzuki, gsxr
El problem. Plus kabeln och minuskabeln har kontakt någonstans om kabeln från minus till tändningen (startreläet antar jag) samt om den ensamma kabeln från tändplattan är inkopplad. Då blir det kortslutning när man slår på tändningen. Vad kan vara fel? Är startreläet kasst. Det enda som jag har gjort är att byta motor från 1052 till en 1127 men flyttade över tändplattan så att den passade till mitt elsystem från 1986.
 
Hej!
Har en 88a.
Har inte kollat ännu, men ta bort samtliga säkringar och peta in en i taget och se var och när det smäller, sen kan du börja att felsöka.
Rätt eller fel men så hade jag gjort.

Mvh
Magnus
 
Hej!
Har en 88a.
Har inte kollat ännu, men ta bort samtliga säkringar och peta in en i taget och se var och när det smäller, sen kan du börja att felsöka.
Rätt eller fel men så hade jag gjort.

Mvh
Magnus
Inga säkringar smäller men kortslutning när man sätter på tändningen. Spänningen över batteriet bli noll då både på tändning på samt vid parkeringsljus.
 
Svårt att förklara. Men jag plockade bort batteriet och satte multimetern på avkänning för kontakt. Satte röd på plus och svart på minus. När jag slog på tändningen så signalerade den kontakt. Drog jag ur den kabeln som går från batteriets minuspol till startreläet och säkringsboxen samt den ensamma kabeln från tändplattan så slutade det pipa.
 
Kolla anslutningarna vid generatorn.
Annars så koppla ur tändplattan eller lossa kontakten vid cdi-boxen och se om det blir skillnad
 
Svårt att förklara. Men jag plockade bort batteriet och satte multimetern på avkänning för kontakt. Satte röd på plus och svart på minus. När jag slog på tändningen så signalerade den kontakt. Drog jag ur den kabeln som går från batteriets minuspol till startreläet och säkringsboxen samt den ensamma kabeln från tändplattan så slutade det pipa.
Hmm, minus till startrelät?

Hittade som hastigast ett elschema på en 92'a men det är ju 1127'an
elschema-gsxr1100-92.jpg
 
Tack, men jag har elschemat men svårt att felsöka. Ska iväg till garaget lite senare och kolla samt testa igen.
 
Tack, men jag har elschemat men svårt att felsöka. Ska iväg till garaget lite senare och kolla samt testa igen.
Iom att du nämnde minuspolen så kolla var du har anslutit den svarta kabeln nånstans, ska sitta bakkant på motorn på höger sida. (iofs så skit samma var den sitter på motorn bara den har kontakt med blocket).
 
När jag har tändplattan samt den lilla kabeln från minuspolen till elsystemet inkopplad så är det kortslutning. Tar jag ut säkringen för signal så försvinner kortslutningen från tändplattan och tar jag ut Tail säkringen så försvinner kortslutningen från minuskabeln. Funderar på om generatorn från 1127 motorn är kopplad annorlunda än den från 1052 motorn.
Lär få plocka bort 1 efter 1 för att hitta något fel. Allt var okej för 5 år sedan men sen har den stått tills nu när jag bytte motor.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top