GSX750ES verkar gå snålt på mellanregistret

en tanke, har du kollat insugningsgummina, hade själv 2 som var spruckna- på väg av och en helt oförutsägbar motor...

Jag har kollat dom så gott det går och dom verkar vara okej och är så mjuka att man för hand kan få dit förgasarbryggan om än att man är lite svettig innan den är på plats. Jag har ju in den koll på hur denna hoj gått då den köptes som ett objekt och inte kunde startas då.

Denba verkar ju gått konstant fett sen jag bytte pilotmunstyckena, så jag tror nog att 120 är lämpliga huvudmunstycken. Funderar annars på om man skulle byta luftfilter men jag har svårt att tro att detta skulle vara problemet och skumfiltret lär ju inte bli så igentäppt så man inte kan tvätta upp det.

Nya skumma saker med denna hoj, nu går fanskapet snålt rakt igenom registret. På väg hem från jobbet förra veckan så gick hojen lite snålt enligt lambdan från att ha gått ordentligt fett på väg till jobbet på morgonen som den gått tidigare det lilla jag kört med den. Tog hojen till jobbet idag och den var samna nu runt 14-15 i AFR mot att ha legat på 11-12 i AFR tidigare. Är skumt testade vrida om kranen på PRI men ingen skillnad och inte heller verkar det vara fel med bränsletillförseln till förgasarna i PRI-läget.

Nu funderar jag på om det skulle vara så att nån eller några av kallstartsventilerna inte tidigare varit helt täta med "choken" avstängd. Helt plötsligt känns det ut som att 135 huvudmunstycken som satt i hojen och högre inställda trottelnålar skulle passa ganska bra igen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT