bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Frågar väl om det är nåt speciellt att tänka på men jag förmodar att det är ett 4-1 system som spökar.
Har tagit första provturen med den nu uppdaterade GSX750ES:en och den startar fint och går jämt svarar på gasen (I alla fall motar den inte och verkar då ha bättre av en Thruxtonen) men på femman börjat den gå ojämt just över 80 km/h och detta håller i sig upp till ca 130 km/h och då verkar den gå jämt igen om man ligger runt 130-140 km/h. Den vill också på att smälla i avgassystemet på avslag, vilket jag som är omodern av mig inte gillar
Detta tyder ju också på att den går snålt.
Ligger man och kör i säg 90-100 och man ger lite gas svarar den direkt och riktigheten slutar till man når jämn fart igen. Testade att köra på pri läget på kranen men ingen skillnad mot att köra med vakuum öppningen.
Lutar åt att det är att justera upp nålarna eller shimsa dom, kommer inte ihåg om dom är justerbara.
Vad säger ni är det nåt annat som kan spöka, förgasarna är rengjorda så gott det går och synkade efter det.
Har tagit första provturen med den nu uppdaterade GSX750ES:en och den startar fint och går jämt svarar på gasen (I alla fall motar den inte och verkar då ha bättre av en Thruxtonen) men på femman börjat den gå ojämt just över 80 km/h och detta håller i sig upp till ca 130 km/h och då verkar den gå jämt igen om man ligger runt 130-140 km/h. Den vill också på att smälla i avgassystemet på avslag, vilket jag som är omodern av mig inte gillar

Ligger man och kör i säg 90-100 och man ger lite gas svarar den direkt och riktigheten slutar till man når jämn fart igen. Testade att köra på pri läget på kranen men ingen skillnad mot att köra med vakuum öppningen.
Lutar åt att det är att justera upp nålarna eller shimsa dom, kommer inte ihåg om dom är justerbara.
Vad säger ni är det nåt annat som kan spöka, förgasarna är rengjorda så gott det går och synkade efter det.