Tjena,
Har köpt mig en gammal schleten GSX1100 från -84 som verkar ha en oljeläcka i cylinder nr 2. Tändstiftet är oljigt, luftfiltret på den cylinderns förgasare är fyllt av olja och det ryker rejält gött om den vid gaspådrag (dock ser röken mer vit än blå ut). Den går hyfsat på tomgång, men det blåser ut genom förgasaren emellanåt. På låga varv går den ryckigt, högre varv inga konstigheter (kanske dock kan ha varit vatten i tanken). Kollade kompet och det verkar hyfsat. Tändningen likaså. Tändstiften i dom andra cylindrarna ser perfekta ut.
Uppsjön av tjommar som ägt den innan mig verkar ha moddat och "fixat" lite varstans, men eftersom jag inte har nån större koll på dom här hojarna vet jag inte hur allt ska se ut original och vad som har ändrats.
Några rekommendationer på vad jag ska börja med att kolla? Hade hoppats slippa ha av hela toppen (tänkte roa mig med det till vintern). Hittar oväntat lite på nätet om dom här hojarna. En sprängskiss på motorn vore lysande om det går att få tag på...
Tackar,
Chrille
Har köpt mig en gammal schleten GSX1100 från -84 som verkar ha en oljeläcka i cylinder nr 2. Tändstiftet är oljigt, luftfiltret på den cylinderns förgasare är fyllt av olja och det ryker rejält gött om den vid gaspådrag (dock ser röken mer vit än blå ut). Den går hyfsat på tomgång, men det blåser ut genom förgasaren emellanåt. På låga varv går den ryckigt, högre varv inga konstigheter (kanske dock kan ha varit vatten i tanken). Kollade kompet och det verkar hyfsat. Tändningen likaså. Tändstiften i dom andra cylindrarna ser perfekta ut.
Uppsjön av tjommar som ägt den innan mig verkar ha moddat och "fixat" lite varstans, men eftersom jag inte har nån större koll på dom här hojarna vet jag inte hur allt ska se ut original och vad som har ändrats.
Några rekommendationer på vad jag ska börja med att kolla? Hade hoppats slippa ha av hela toppen (tänkte roa mig med det till vintern). Hittar oväntat lite på nätet om dom här hojarna. En sprängskiss på motorn vore lysande om det går att få tag på...
Tackar,
Chrille