Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ok, tack för svaren.
Hur pigg är 750? hörde med en att 1000 ville upp på bakhjulet i 200..
Skillnaden mellan k5-k7 modellerna?
Frågor lite eftersom ja letat ny hoj och är lite såld på dessa modeller.
750:n är jäkligt fin kurvorna. Smidig, lättsvängd och spårar bra. Ska köra bana nästa vecka med den och känner inte alls att det skulle vara en nackdel med 750:n kontra 1000-kubikarna. Det var väl i nåt test på bana som Gsxr750piskade Gsxr1000?
Som Nicotin skriver saknas lite vrid ibland men det är bara att ha en lägre växel i och lite av en vanesak. Ska dreva ner min inom kort också så ska nog det "problemet" försvinna.
Allt som allt är 750:n en jäkla go hoj. Trots det sneglar jag nu på en 1000 k5-k6.
Glöm bakhjulet i 200 med en 750.
Hur menar du med k5-k7? 1000 K5/K6 är ju samma generation som Gsxr750 K6/K7. 1000 släpper de alltid ett år innan och vad jag vet är det bara färgsättningar som skiljer sig mellan årgångarna. Möjligt att nån mindre barnsjukdom åtgärdas.
och icke att förglömma:
750:n har i många år vunnit MC-tidningarnas tävlingar om vad som klassas som den bästa bancykeln.
.

Och ändå skippar de flesta tillverkarna idag att tillverka 750:s i den kategorin. Känns som om de missar nånting.![]()
Så länge det är fyra cylindrar på 750:n så är den svår att tävla med, det finns inte i närheten så många klasser för 750 4-cyl som 600 eller 1000 cc med samma antal cylindrar. 750:n är utdöende i det fallet. Jag tror snarare vi ser en 800 cc snart som marknadsförs som MotoGP-replika.
|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |