GSX-R K5-K7 750-1000cc

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Hur stor skillnad är det imellan 750-1000cc körmäsigt?
Några vanliga fel på dessa modeller?
Tacksam för svar.

Nu har jag bara kört 1000cc på en 5 min tur iofs men de jag tycker skiljer dom åt är att 750 är lite lättare att hantera lite smidigare i kurvor osv... säkert inget som stör en erfaren förare, sen e de ju givetvis mera kräm i 1000cc, hur mycket mer törrs jag inte säga (för som sagt 5 mins tur med 15000 i självrisk, man blir ganska försiktig då)

Men jag säger inte att 1000cc är klumpig för det, jämförde den med en r1 04 o då tyckte jag r1an kändes som en buss i jämförelse. gixxern jag körde va en 07.

Sen 750 tycker jag åtminstone att det finns nog me pulver i för att klara sig på gata med, bana har jag aldrig testat så de ska jag väl igentligen inte säga nått om, men för o chansa lite så tror jag den skulle klara sig utmärkt där också.

Är helnöjd med min 750 07 då jag tycker det är den perfekta kombinationen av smidighet och power....

allt hänger väl på vad man ska ha den till...

750 är ju enligt många riktigt kul på banan..
lättsvängd och bra klipp i motorn.

1000 har ju bättre register helt klart men frågan är ju om man dagligen använder det..

jag testade en 750 förra året och jag retade mig lite på ( vanesak ) att det inte fanns det där extra som 1000 har men helt klart en mycket bra hoj.

ok, tack för svaren.
Hur pigg är 750? hörde med en att 1000 ville upp på bakhjulet i 200..
Skillnaden mellan k5-k7 modellerna?
Frågor lite eftersom ja letat ny hoj och är lite såld på dessa modeller.

750:n är jäkligt fin kurvorna. Smidig, lättsvängd och spårar bra. Ska köra bana nästa vecka med den och känner inte alls att det skulle vara en nackdel med 750:n kontra 1000-kubikarna. Det var väl i nåt test på bana som Gsxr750piskade Gsxr1000?

Som Nicotin skriver saknas lite vrid ibland men det är bara att ha en lägre växel i och lite av en vanesak. Ska dreva ner min inom kort också så ska nog det "problemet" försvinna.

Allt som allt är 750:n en jäkla go hoj. Trots det sneglar jag nu på en 1000 k5-k6. :rolleyes:

ok, tack för svaren.
Hur pigg är 750? hörde med en att 1000 ville upp på bakhjulet i 200..
Skillnaden mellan k5-k7 modellerna?
Frågor lite eftersom ja letat ny hoj och är lite såld på dessa modeller.

Glöm bakhjulet i 200 med en 750.

Hur menar du med k5-k7? 1000 K5/K6 är ju samma generation som Gsxr750 K6/K7. 1000 släpper de alltid ett år innan och vad jag vet är det bara färgsättningar som skiljer sig mellan årgångarna. Möjligt att nån mindre barnsjukdom åtgärdas.

Last edited:
och icke att förglömma:

750:n har i många år vunnit MC-tidningarnas tävlingar om vad som klassas som den bästa bancykeln.

Som vanligt med motorcyklar, och deras prestanda på bana, så handlar det heller inte så himla mycket om cykeln, utan mer om den som sitter ovanpå.

750:n är jäkligt fin kurvorna. Smidig, lättsvängd och spårar bra. Ska köra bana nästa vecka med den och känner inte alls att det skulle vara en nackdel med 750:n kontra 1000-kubikarna. Det var väl i nåt test på bana som Gsxr750piskade Gsxr1000?

Som Nicotin skriver saknas lite vrid ibland men det är bara att ha en lägre växel i och lite av en vanesak. Ska dreva ner min inom kort också så ska nog det "problemet" försvinna.

Allt som allt är 750:n en jäkla go hoj. Trots det sneglar jag nu på en 1000 k5-k6. :rolleyes:

Glöm bakhjulet i 200 med en 750.

Hur menar du med k5-k7? 1000 K5/K6 är ju samma generation som Gsxr750 K6/K7. 1000 släpper de alltid ett år innan och vad jag vet är det bara färgsättningar som skiljer sig mellan årgångarna. Möjligt att nån mindre barnsjukdom åtgärdas.

okej! då har det klarnat lite, nu får man ut och se om man hittar någon bara

och icke att förglömma:

750:n har i många år vunnit MC-tidningarnas tävlingar om vad som klassas som den bästa bancykeln.

.

Och ändå skippar de flesta tillverkarna idag att tillverka 750:s i den kategorin. Känns som om de missar nånting. :va

Och ändå skippar de flesta tillverkarna idag att tillverka 750:s i den kategorin. Känns som om de missar nånting. :va

Så länge det är fyra cylindrar på 750:n så är den svår att tävla med, det finns inte i närheten så många klasser för 750 4-cyl som 600 eller 1000 cc med samma antal cylindrar. 750:n är utdöende i det fallet. Jag tror snarare vi ser en 800 cc snart som marknadsförs som MotoGP-replika.

Så länge det är fyra cylindrar på 750:n så är den svår att tävla med, det finns inte i närheten så många klasser för 750 4-cyl som 600 eller 1000 cc med samma antal cylindrar. 750:n är utdöende i det fallet. Jag tror snarare vi ser en 800 cc snart som marknadsförs som MotoGP-replika.

Alltså, jag förstår ju att det är det det beror på men Gixxer 750 säljer ju trots det ganska bra. Särskilt i USA, där är den rätt vanlig. Andra priser också men ändå. Inte alla tävlar ju heller med sina hojar fast de kör på bana.

Tror också på en 800cc eller 750cc som härstammar från MotoGP. Vore ju dumt av tillverkarna att inte utnyttja den marknadsföringskanalen. 800cc är ju fortfarande rätt nytt inom MotoGP.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back