GSX-R 750 K8 tråden

Jag har kört nu ca 40 mil i år på nya hojen och det är det bästa hojen jaghar haft...

8.000rpm och mer då händer det saker ända till 15.000......:yoparty


Colossus
 
Äntligen har våren kommit även till Dalarna! Ca 25 mil har avverkats på nya gixxern. Vilken hoj! Den går ju som ett skållat troll! Och då har jag ännu inte kommit över 8000 varv än...

Och så har jag fått träningsvärk i skrattmusklerna - log hela vägen. :)
Det var precis min reaktion när jag körde min första gången förra våren, jag skrattade ärligt högt i hjälmen de första milen. Det är den bästa hoj jag har kört i sporthojsväg och jag har provat några olika, både storlekar och modeller.

På Anderstorp fick han sträcka ut ordentligt för första gången och han sjunger vackert vid 10 000 varv och uppåt. Vid 8-9000 tycker jag att vibrationerna är obehagliga i kroppen, så jag brukar undvika att ligga där. *muttrar*

Jag tog premiärturen igår, men några skitsaker innan turen förstörde mitt humör, så jag hoppas att det var därför jag ledsnade och åkte hem ganska snabbt. Jag kan ha tappat sugen också, men det är inte hojens fel. Den är fantastisk.

Nu utrustad med stålomspunnet och fullproppad med kraschpuckar också. :lol
 
Låter skoj det där:tummenupp
Men är det inte skitigt efter vägarna?

Jo, det är lite skitigt. Man får se upp med både grus och gupp, men däremellan är det helt ok!

På Anderstorp fick han sträcka ut ordentligt för första gången och han sjunger vackert vid 10 000 varv och uppåt. Vid 8-9000 tycker jag att vibrationerna är obehagliga i kroppen, så jag brukar undvika att ligga där. *muttrar*

Låter kul, ser fram emot Gelleråsen den 10 maj. Tills dess ska trollet vara inkörd och klar, så jag får varva lite mer... Så det blir till att nöta lite asfalt framöver. Inget jag har något emot... :)
 
Last edited:
Har nu efter några turer skavt upp tanken, ser förjävligt ut. Anser att det är skit dåligt att en lack skavs så lätt, nån mer som upplevt d eller nån som gjorde nått åt det från början?

Har för mig att ja läst att nån har satt nått slags skydd om tanken för bättre fäste å så.
 
Har nu efter några turer skavt upp tanken, ser förjävligt ut. Anser att det är skit dåligt att en lack skavs så lätt, nån mer som upplevt d eller nån som gjorde nått åt det från början?

Har för mig att ja läst att nån har satt nått slags skydd om tanken för bättre fäste å så.

Jag håller med, lacken blir matt väldigt fort. Har även skavt på ovansidan av sidokåporna där knäna tydligen ligger mot stundvis. Tänkte lägga på vax så snart jag får tid, och hoppas att det skyddar lite.

Har också funderat på stompgrips till tanksidorna. Det står lite om dem på sid 3 i den här tråden. Var det kanske sådana du tänkte på?
 
Har precis samma problem med skav mot tanken, har köpt klippbar plast som ska klistras fast på sidorna av tanken där knäna trycker emot samt en stor tankpad.

förresten, de där jäkla klistermärkena som sitter på från fabrik, hur får man bort dem på ett vettigt sätt? de sitter ju som berget! :huvet
 
förresten, de där jäkla klistermärkena som sitter på från fabrik, hur får man bort dem på ett vettigt sätt? de sitter ju som berget! :huvet

Hatar dessa klistermärken. :huvet
Jag använde 5-56 och T-sprit, men mest nytta gjorde tålamod och hårt arbete...
 
Jag håller med, lacken blir matt väldigt fort. Har även skavt på ovansidan av sidokåporna där knäna tydligen ligger mot stundvis. Tänkte lägga på vax så snart jag får tid, och hoppas att det skyddar lite.

Har också funderat på stompgrips till tanksidorna. Det står lite om dem på sid 3 i den här tråden. Var det kanske sådana du tänkte på?

Precis , stompgrips, vart får amn tag i dessa?
 
förresten, de där jäkla klistermärkena som sitter på från fabrik, hur får man bort dem på ett vettigt sätt? de sitter ju som berget! :huvet

Bensin, gärna kemiskt ren. Vanlig soppa funkar också. Dränk in en trasa, gnugga på klistermärket. Försök få bort plastfilmen ovanpå märket först. Funkar prima tillsammans med en god portion pilla-med-nageln.

Har nu efter några turer skavt upp tanken, ser förjävligt ut. Anser att det är skit dåligt att en lack skavs så lätt, nån mer som upplevt d eller nån som gjorde nått åt det från början?

Jepp, märkte det redan efter en runda på hojen. Men inte helt förvånad då polaren kör en sukka med samma bajsdåliga lack. Skandalöst dålig om jag får säga det själv.

Får man väl slänga på stompgrips även fast jag egentligen vill köra utan :(
 
Last edited:

Vad de än säger, så funkar INTE samma modellanpassade till både 06/07 och 08! Jag köpte och fick kapa i överkant. Tanken är mindre och lite annorlunda formad på 08an. :mad:

Hela grejen med modellanpassat är ju att slippa skarpa kanter som släpper lätt, men med lite mickel så går det med. :rolleyes:

De finns i svart också, men det kanske bara går att köpa direkt från CSS-sidan? :confused:

http://www.superbikeschool.co.uk/product.php?show=2,16,87
 
750 K8

Beställde den idag, hämtar den imorgon, helt ny….så jäkla spännande :)
Är det någon som kan tala om vad man ”måste” sätta på för att den ska vara OK eller är den helt OK som den är?
Tänkte närmast på slipon eller liknande.

Tack på förhand.
 
Vad de än säger, så funkar INTE samma modellanpassade till både 06/07 och 08! Jag köpte och fick kapa i överkant. Tanken är mindre och lite annorlunda formad på 08an. :mad:

Hela grejen med modellanpassat är ju att slippa skarpa kanter som släpper lätt, men med lite mickel så går det med. :rolleyes:

De finns i svart också, men det kanske bara går att köpa direkt från CSS-sidan? :confused:

http://www.superbikeschool.co.uk/product.php?show=2,16,87

Svart verkar ju bra. Har kollat CSS-sidan, men de säljer också samma modellanpassning för 06/07/08. Har mailat en fråga till dem, får se vad de säger.
 
Beställde den idag, hämtar den imorgon, helt ny….så jäkla spännande :)
Är det någon som kan tala om vad man ”måste” sätta på för att den ska vara OK eller är den helt OK som den är?
Tänkte närmast på slipon eller liknande.

Tack på förhand.

Det finns inget som du måste göra. Hojen helt fantastik som den är...

Det som de flesta brukar göra är , Byta skylthållaren bak till en mindre , annan ljuddämpare , stålomspunda bromsslangar , tankskydd , mörkare ruta , krash-puckar , osv.... men sen finns det ännu mer tillbehör elller saker du kan uppgradera hojen med...

Colossus
 
Svart verkar ju bra. Har kollat CSS-sidan, men de säljer också samma modellanpassning för 06/07/08. Har mailat en fråga till dem, får se vad de säger.
Jag köpte dem direkt av Andy Ibbott när CSS var på Gelleråsen förra året, men hade inte hojen med mig och de hade själva inte hunnit kolla på 08an då. Jag har talat om för Andy att de inte passar, men det har han tydligen glömt eller så har de anpassat utformningen?!?

Hoppas du får svar, annars är CSS på Gelleråsen igen 23-24 maj. :)
 
Inställning fjädring

Fick kanonbra hjälp med fjädring och dämpning igår, och jag ville bara dela med mig. Suzukin är tydligen inställd för en förare på 70 kg så jag ligger nära perfekt med mina 68 kg. Hänget fram var 40 mm och bak 32 mm, vilket är ganska perfekt. Inget behövde göras åt det.

Men jag har upplevt hojen lite stuttigare bak än jag vill ha den, så vi skruvade upp kompressionen en gnutta (1 varv på lågfart och 1/2 varv på högfart, tror jag det var), och det blev kanonbra! Den lilla ändringen tog udden av det stuttiga, så nu känns hojen hård, men på ett bekvämare sätt.

Hur har ni andra gjort? Har ni skruvat med er dämpning? Vilka effekter har ni fått?
 
Nån mer som lämnat in eller ska lämna in för 100 milarservicen? Va betala ni för d?
 
Fick kanonbra hjälp med fjädring och dämpning igår...
:) Så, det var DU som var hos Laila och Jåke med nyhojen. Kul. Och bra att du fick hjälp!

Jag har inte rört min alls, den är bra standard än så länge. Jämt och fint slitage på däcken när jag kör på banan, oavsett om den är knixig eller snabb, inga plötsliga släpp (vilket iofs har en del med gaskontrollen att göra förstås) och helt enkelt stabil samtidigt som den är smidig.

Nån mer som lämnat in eller ska lämna in för 100 milarservicen? Va betala ni för d?

Shit, jag kommer inte ihåg, någonstans runt 2500? Kan det stämma? :va
(jag gjorde den i maj förra året...)
 
Shit, jag kommer inte ihåg, någonstans runt 2500? Kan det stämma? :va
(jag gjorde den i maj förra året...)

Oj, d hoppas ja inte d va. Återkommer när d e gjort då. Har nämligen varit väldigt olika på min förra hoj ER6-n, där ja betala 1100 ca, medans en betala 3200. Kan nog vara bra å kolla upp, bör väl skilja massa på denna med då.
 
:hihi
:) Så, det var DU som var hos Laila och Jåke med nyhojen. Kul. Och bra att du fick hjälp!

Jag har inte rört min alls, den är bra standard än så länge. Jämt och fint slitage på däcken när jag kör på banan, oavsett om den är knixig eller snabb, inga plötsliga släpp (vilket iofs har en del med gaskontrollen att göra förstås) och helt enkelt stabil samtidigt som den är smidig.

Ja, det var jag! De verkade veta vad de pratade om, så det var kanon. Är ni bekanta?

Antagligen hade inte jag heller behövt fixa något, men det hade satt sig i huvudet på mig. När man börjar fundera... Jag behövde bara att någon talade om att allt var ok så var jag rätt nöjd. Sen blev det en liten "bekvämlighetsjustering" som på köpet. :hihi
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top