GSX-R 750 K8 tråden

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
Slip-on

Tjena,

Jag är ute efter Slip-on råd och tips, hoppas att någon kan hjälpa mig?
Anledningen till att jag vill ha en Slip-on är för ljudet, vill ha mer smatter :kulspruta , effekt tycker jag att det finns gott om i alla fall.
Vill helst inte att priset ska överstiga 5000:- och att storleken inte ska överstiga originalpipan.
Har funderat på att beställa Yushi R-55 från USA, hittat på ebay för ca 450$ men skulle helst vilja köpa något tillräckligt bra med det rätta ljudet från Sverige.
Har ni några bra förslag tar jag tacksamt emot dem, även prisvärda förslag från USA, brorsan åker dit i juni och kan bära med sig hem om det skulle behövas.
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Tjena,

Har funderat på att beställa Yushi R-55 från USA...

Jag har satt på R-55:an, och det låter inte särskilt mycket med insatsen i. Det känns som jag smyger fram. Tänkte vänta tills efter banåkningen till helgen, innan jag tar ur den. Förhoppningsvis låter det lite mer då. Vill inte ha något extremt ljud, men det ska iaf höras att det är en motorcykel!
 

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
Frågade inte så mycket, min första service ingick i priset när jag köpte hojen, men jag frågade vad den skulle kosta fick jag priset 2500-2700 vilket jag tyckte lät väldigt högt.

Slipon-et som du funtar på ser riktigt bra ut, Leo Vince har jag för mig att det är, vet du hur det låter och ett ca pris?

Jag har satt på R-55:an, och det låter inte särskilt mycket med insatsen i. Det känns som jag smyger fram. Tänkte vänta tills efter banåkningen till helgen, innan jag tar ur den. Förhoppningsvis låter det lite mer då. Vill inte ha något extremt ljud, men det ska iaf höras att det är en motorcykel!

Du får gärna återkomma och tala om hur det låter utan insats. Har suktat ett par veckor på R-55:an nu, vet inte om jag kommer orka vänta till början på Juli för att få det från USA, skulle vara trevligt med ett billigt alternativ som man kan åka och köpa direkt.
 
Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
2700 var den uppgiften jag fick på din-mc också. Man kanske skulle kört via falun. Jag köpte ett "streetfighter" system från www.louis.de för 2700:- med db killer i. Jag har inte ryckt killern än men den låter ungefär som orginalet.
 

Bifogat

  • Avgas.JPG
    Avgas.JPG
    152.9 KB · Visningar: 82

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Tjena,

Jag är ute efter Slip-on råd och tips, hoppas att någon kan hjälpa mig?
Anledningen till att jag vill ha en Slip-on är för ljudet, vill ha mer smatter :kulspruta , effekt tycker jag att det finns gott om i alla fall.
Vill helst inte att priset ska överstiga 5000:- och att storleken inte ska överstiga originalpipan.
Har funderat på att beställa Yushi R-55 från USA, hittat på ebay för ca 450$ men skulle helst vilja köpa något tillräckligt bra med det rätta ljudet från Sverige.
Har ni några bra förslag tar jag tacksamt emot dem, även prisvärda förslag från USA, brorsan åker dit i juni och kan bära med sig hem om det skulle behövas.

Utan insatsen låter den hur skönt som helst tycker ja. Man smyger defenitivt inte fram. OM ja får möjlighet i veckan kan ja spela in ljudet så får du höra lite iaf (regnar idag).

När det gäller service så e 2500-2700 väldigt dyrt! E ju nästan dubbelt mot billigaste, TIPS, kika runt!
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Slipon-et som du funtar på ser riktigt bra ut, Leo Vince har jag för mig att det är, vet du hur det låter och ett ca pris?

Kostar ca 4200:- på ebay. Sätt den för ungefär samma pris i UK. Kanske var ett par hundringar dyrare i UK, men inte farligt. Vill dock slänga på PC samt bänka/mappa samtidigt, så jag väntar till nästa år. Kanske det hinner komma lite annat skoj också.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
När det gäller service så e 2500-2700 väldigt dyrt!

Kanske, kanske inte. Frågan är vad man får för pengarna. Jag kollade i verkstadsmanualen vad som "ska" göras. Om man räknar på 600 i timpris (kanske i underkant i storstan) så verkar 1400:- nästan för billigt, om verkstan verkligen gjort allt enligt manualen. Olja o oljefilter 183 + 2,5 * 129 = ca 505:-(lellespriser för castrol o oljefilter). Kvar 895:- för mekanikern dvs ca 1,5 timme. Man måste in under tanken vilket innebär att sadlarna och bakkåpa skall demonteras/monteras för att kunna lyfta tanken och komma åt avgasventilstyrningen som ska kontrolleras. För att komma åt oljefilter skall vänstra sidokåpa demonteras/monteras. Gasreglagespel, kedjespel skall kontrolleras. Bromsvätskenivåer, belägg, bromspedalhöjd ska kontrolleras samt ca 45 skruvar o muttrar ska efterdras. Frågan är hinner de det på 1,5 timme, jag gör det inte.
 

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
2700 var den uppgiften jag fick på din-mc också. Man kanske skulle kört via falun. Jag köpte ett "streetfighter" system från www.louis.de för 2700:- med db killer i. Jag har inte ryckt killern än men den låter ungefär som orginalet.

Tack Anders, min Tyska är inte den bästa men ska försöka surfa runt deras site.
 

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
Utan insatsen låter den hur skönt som helst tycker ja. Man smyger defenitivt inte fram. OM ja får möjlighet i veckan kan ja spela in ljudet så får du höra lite iaf (regnar idag).

När det gäller service så e 2500-2700 väldigt dyrt! E ju nästan dubbelt mot billigaste, TIPS, kika runt!



Det skulle vara kanon, gärna att någon filmar när du kör så man får höra hur det smattrar när man motorbromsar....Älskar det ljudet :)
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
100 milaservicen blev väldigt exakt nämligen 100,1 mil. Kostnaden strax under 2700:-. Nu ska jag bara komma på ett sätt att få loss DB-killern. Nitmuttern har släppt och roterar fritt med insexskruven. Den sitter i hålet som är ca 3cm och in i ca 2 cm. Hur f-n får man dit nåt att hålla med så man kan dra bort.
 

h_ÅK_an

***HOJ***
Gick med
10 May 2006
Ort
å-berga
Hoj
Gixxer 750
Jag har satt på R-55:an, och det låter inte särskilt mycket med insatsen i. Det känns som jag smyger fram. Tänkte vänta tills efter banåkningen till helgen, innan jag tar ur den. Förhoppningsvis låter det lite mer då. Vill inte ha något extremt ljud, men det ska iaf höras att det är en motorcykel!

Jag såg bilder på din hoj från Gelleråsen, nu när du har fått på R-55 an: så är den lika snygg som min:tummenupp
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag såg bilder på din hoj från Gelleråsen, nu när du har fått på R-55 an: så är den lika snygg som min:tummenupp

Ja visst är den snygg! Hojen är verkligen kalas. Inte bara snygg, utan helt underbar på banan också!
Men du har väl inte missat att tycka synd om mig för garagevältningen? :(
 

h_ÅK_an

***HOJ***
Gick med
10 May 2006
Ort
å-berga
Hoj
Gixxer 750
Ja visst är den snygg! Hojen är verkligen kalas. Inte bara snygg, utan helt underbar på banan också!
Men du har väl inte missat att tycka synd om mig för garagevältningen? :(

Kan bara hålla med om att den är underbar på bana, jag var på Gelleråsen 18-19 april och ska dit igen 31 maj då blir det steg 3:)
Tråkigt med garagevältningen, du får väl kräva maken på ersättning, för det va väl inte ditt fel
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Kan bara hålla med om att den är underbar på bana, jag var på Gelleråsen 18-19 april och ska dit igen 31 maj då blir det steg 3:)
Tråkigt med garagevältningen, du får väl kräva maken på ersättning, för det va väl inte ditt fel

Då ligger du en månad före, ungefär. Ska gå steg 3 den 28 juni. :)
 
Last edited:

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Det blir steg 4 för min del den 28 juni:)

Åhå, då får jag beundra din vackra hoj på Gelleråsen! :D

Tror tyvärr inte att det blir tillfälle till steg 4 för mig i år. Har sneglat lite på septemberkursen, men vi får se. Årets hojbudget är redan överdragen med råge... - Tänk att det alltid blir så... :gnissla
 

h_ÅK_an

***HOJ***
Gick med
10 May 2006
Ort
å-berga
Hoj
Gixxer 750
Åhå, då får jag beundra din vackra hoj på Gelleråsen! :D

Tror tyvärr inte att det blir tillfälle till steg 4 för mig i år. Har sneglat lite på septemberkursen, men vi får se. Årets hojbudget är redan överdragen med råge... - Tänk att det alltid blir så... :gnissla

Ha ha.. ja skillnaden verkar ju vara enorm på våra hojar, jag funderar på o byta hugger, den finns att köpa lackerad i orange, jag tror det blir grymt snyggt
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top