GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
War-psycho skrev:
2229031 Tycker det bara visar att Hondorna har sämre väghållning, eftersom dom krashas och byggs om till streetfighters. :hihi

Vi som kör den ultimata hojen behöver ju inte ändra på ett vinnande koncept.
(Du får väl räknas som undantaget då. :pannkyss)


:squid

Helt rätt min vän!!!! ,och då har jag org.kåporna inkl org tank liggandes, Okrashade, men visst håller ni på suzuki..

Men vad tycker ni då..?, ni som är orginal-gsxr:are tycker ni det är snyggt eller är det slakt.......?
 
Silverryggen skrev:
2229051 Men vad tycker ni då..?, ni som är orginal-gsxr:are tycker ni det är snyggt eller är det slakt.......?
Jag tycker båda två... :rolleyes:
(Dock med tonvikt på det senare... fast jag kallar det för skändning istället för slakt.)
 
Silverryggen skrev:
2229051 Helt rätt min vän!!!! ,och då har jag org.kåporna inkl org tank liggandes, Okrashade, men visst håller ni på suzuki..

Men vad tycker ni då..?, ni som är orginal-gsxr:are tycker ni det är snyggt eller är det slakt.......?

jag är kluven precis som warpsycho....jag har enorm respekt för de som kan hantverket och lägger ned tid och en jävla massa cash för att få unika hojar. Samtidigt är det något speciellt med välskötta originalgrejor, speciellt hojar av generation 1 och 2. Specialmodeller, tex 750 dubbel R, och tex RG 500 Gamma är däremot hands off vad mig anbelangar.
 
Last edited:
fazerfun skrev:
2230340 jag är kluven precis som warpsycho....jag har enorm respekt för de som kan hantverket och lägger ned tid och en jävla massa cash för att få unika hojar. Samtidigt är det något speciellt med välskötta originalgrejor, speciellt hojar av generation 1 och 2. Specialmodeller, tex 750 dubbel R, och tex RG 500 Gamma är däremot hands off vad mig anbelangar.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=123953 :squid
 
Org-System

Ngn som vet om orginalavgassystem från 1992 passar min 91a? Tänkte köpa ett för bes osv nämligen.
 
Jag tycker stödet på hojen är skitläbbigt. :gnissla

Känns för kort och feldesignat, så man tror hojen antingen ska tippa, eller trycka stödet genom underlaget.
Alltså mycket värre än andra hojar.

Är det bara jag som upplever detta ?

Kan det möjligtvis vara ett 750-stöd som sitter på min, om det nu skiljer mellan modellerna ? :va

Lite jobbigt att hela tiden hitta nåt att lägga under stödet.
Eller finns det bra alternativa lösningar ?
 
Last edited:
War-psycho skrev:
2243120 Jag tycker stöded på hojen är skitläbbigt. :gnissla

Känns för kort och feldesignat, så man tror hojen antingen ska tippa, eller trycka stödet genom underlaget.
Alltså mycket värre än andra hojar.

Är det bara jag som upplever detta ?

Kan det möjligtvis vara ett 750-stöd som sitter på min, om det nu skiljer mellan modellerna ? :va

Lite jobbigt att hela tiden hitta nåt att lägga under stödet.
Eller finns det bra alternativa lösningar ?


Mitt stöd fungerar skitbra.
 
burner skrev:
2243136 Mitt stöd fungerar skitbra.
Kanske nån vänlig själ har lust att mäta sitt stöd, så jag får veta om mitt är kortare än normalt ?


Edit: Jag vet att detta är världens upplägg för lustiga inlägg. Please don't go there. :gnissla
.
 
Last edited:
andersbrink skrev:
2243174 Ta fram vinkelslipen och kapa och svetsa om stödet som du själv vill ha det.
Jo, det blir väl så, fast jag inte har vare sig vinkelslip eller svets.

Men det vore ändå intressant att veta om mitt stöd är orginal (eller om det t.ex. kommer från en 750).
För i sådana fall är ju saken lätt fixat.

Men det kan ju vara att jag är nojig bara, men nu känns det inge kul på varm asfalt, eller icke-knallhårda underlag.
 
Gsxr750-låda i en Gsxr1100-motor ?

Har ställt frågan i Teknikforumet, men testar även här, så lyfts tråden fram igen också. :)


Ska hjälpa en polare med växellådan i hans Gsxr750 -94'a.

Upptäckte nu att 750'n har 6 växlar, mot 1100'ans 5 växlar.

Nu undrar jag (mest på skoj) om det överhuvudtaget är möjligt att skifta innehåll i växellådorna mellan de två modellerna, så man får 6-växlar i 1100'an ?

Skulle tippa på att det inte går, men vore kul att höra om nån VET. :)

Frågan gäller min 1100'a, alltså en luft/oljekyld -91'a.
 
War-psycho skrev:
2265056 Har ställt frågan i Teknikforumet, men testar även här, så lyfts tråden fram igen också. :)


Ska hjälpa en polare med växellådan i hans Gsxr750 -94'a.

Upptäckte nu att 750'n har 6 växlar, mot 1100'ans 5 växlar.

Nu undrar jag (mest på skoj) om det överhuvudtaget är möjligt att skifta innehåll i växellådorna mellan de två modellerna, så man får 6-växlar i 1100'an ?

Skulle tippa på att det inte går, men vore kul att höra om nån VET. :)

Frågan gäller min 1100'a, alltså en luft/oljekyld -91'a.

Ja det går, är inte säker på om det går helt "rakt av" eller om man måste göra några modifieringar. Men 750 lådan tål mindre stryk.
 
Jaha...bra tråd för mig som nyligt införskaffat en veteranhoj i form av en GSXR1100 -86

Har haft 2 tidigare åxå (en 86 och en 96)
sen har jag kört lite grus/enduro några år på en KTM 520
men nu är jag som sagt tillbax på asfalten (iallafall tillfälligt)

Jag har ett problem med min hoj som jag tänkte att jag kunde få hjälp med av någon kunnig:
Hojen går nämligen skitdåligt, den "blöddrar", hostar och smäller på låga varv
Måste varva den till 5-6000 varv innan den vill gå rent.
Har hört runt lite och fått tipset att ta bort dom öppna luftfiltren (som inte alls rimmar ihop med vaacumförgasarna) och sätta dit orginal luftburk.
Låter det som ett vettigt tips?
Alla ide'er är varmt välkomna
(Jag har säkert missat att skriva nåt, så fråga gärna...)

Följdfråga: Någon som har en luftburk liggandes?
 
anDURRs skrev:
den "blöddrar", hostar och smäller på låga varv
Måste varva den till 5-6000 varv innan den vill gå rent.

Rengör förgasarna, speciellt tomgångskretsen (dvs röret ned i flottörhuset) och lågfartsmunstyckena. Kolla då att du kör med storlek runt 127.5 till 132.5 på huvudmunstycket. De gamla CV'na funkar rätt hyffsat med öppnare luftfilter. Kolla även efter läckage i insugsgummina samt att du har ventilspel.
 
Back
Top