GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
1327cc skrev:
2184018 Var det inte årsmodell 89-90 som hade stora problem med styrfrossa och wobbel?

Det gällde vad jag vet 89:an som hade den kortaste hjulbasen av de nyare oljekylda. (Jag led dock inte av detta nämnvärt på min gamla 89:a)
 
Skvalpskyddet i min tank har lossnat och skrammlar fruktansvärt, jag håller på att bli galen på det ljudet, vad göra??
 
Silverryggen skrev:
2190059 Skvalpskyddet i min tank har lossnat och skrammlar fruktansvärt, jag håller på att bli galen på det ljudet, vad göra??

Jag har en blå/vit -90 1100-tank som ligger på hyllan, ohemult fräsch - nästan synd att montera den på en hoj, så fin är den. Kostar dock.

Annars är det väl bara att låta någon skära upp botten och TIG'a igen den efteråt. Färgen (som syns) håller om man tar det lugnt.
 
andersbrink skrev:
2190094 Jag har en blå/vit -90 1100-tank som ligger på hyllan, ohemult fräsch - nästan synd att montera den på en hoj, så fin är den. Kostar dock.

Annars är det väl bara att låta någon skära upp botten och TIG'a igen den efteråt. Färgen (som syns) håller om man tar det lugnt.

Jag har en blå/vit 750 -90 tank oxå, men den som sitter på är helt nylackad...
Har ingen lust å skära upp den.. Finns det inget annat man kan göra?

DS. Har högsta budet på e-bay nu på en FCR 39 brygga, hur skickar man den billigast, och hur lång tid, kollade på Fedex och där kan man få den på 3 dar men då kostar det...
 
Färgkoder till GSXR 1100 -89

Tjena

Jag har har tänkt att lacka min cuts till hojen. Därför behöver jag färgkoder till min hoj om det är någon som har det liggandes å skräpar i nåt hörn? Det är en blå\blå\vit sak....

Tackar!
 
Projekt Pepsi replica

Tjena Boy's!

Nu har jag satt igång arbetet med mitt tänkta Pespi bygge. Baseras på Kevin Swantz pepsi 500cc .

Hojen är nu nerplockad, så nu ska det modifieras!.

Vad tror ni
 

Bifogat

  • 1988BIKE.jpg
    1988BIKE.jpg
    11.9 KB · Visningar: 107
  • replicarg500rside.jpg
    replicarg500rside.jpg
    50.7 KB · Visningar: 102
  • Suzuki_Pepsi_500GP_42562.jpg
    Suzuki_Pepsi_500GP_42562.jpg
    13.6 KB · Visningar: 687
Last edited:
Soloseat

Ngn av er som vet vart man hittar en Soloseat till 1100 91?. Har hittat i USA osv men inte här i Svedala :huvet
 
MILKY skrev:
2219424 Tjena Boy's!

Nu har jag satt igång arbetet med mitt tänkta Pespi bygge. Baseras på Kevin Swantz pepsi 500cc .

Hojen är nu nerplockad, så nu ska det modifieras!.

Vad tror ni

Asså, det är ju 3 olika cyklar på bilderna? E nån på din? Vad är utgångsmaterialet? En gammel RG500 Gamma eller har du nåt annat?

Kul projekt annars, kan bli hur ball som helst, en effektstinn 4cyl, 2-taktake
á la Magnumketchupeffekt e skitcoolt :yoparty
 
Verkar vara många som har lite koll här inne.


Någon som vet ca hur många extra hästar ett V&H helsystem gör på
en GSXR1100 -96 ?
 
burner skrev:
2220236 Verkar vara många som har lite koll här inne.


Någon som vet ca hur många extra hästar ett V&H helsystem gör på
en GSXR1100 -96 ?

Hur långt är ett snöre...?

Du ska se till att få den bänkad med lamda och korrekt inställd (bestyckad), annars lär det inte bli någon direkt ökning, annars ca 8-10hk

Se till att du har ett fräscht org, luftfilter i oxå.

Ljudet och viktbesparingen får du på köpet
 
Silverryggen skrev:
2190059 Skvalpskyddet i min tank har lossnat och skrammlar fruktansvärt, jag håller på att bli galen på det ljudet, vad göra??

Det är bara att kolla på undersidan vilken av svetsarna som släppt, tag bort bensinkranen så ser du bättre.
bara att borra ett litet hål och sen svetsa igen.

så var det iaf på min...
 
Silverryggen skrev:
2220447 Hur långt är ett snöre...?

Du ska se till att få den bänkad med lamda och korrekt inställd (bestyckad), annars lär det inte bli någon direkt ökning, annars ca 8-10hk

Se till att du har ett fräscht org, luftfilter i oxå.

Ljudet och viktbesparingen får du på köpet

Jo något sådant jag räknande med.

Jag får prata lite med Brink och se om han kan plocka ut några HK till.

Ytterligare 20-30HK skulle sitta fint.
 
Last edited:
Dirtfighter skrev:
2220508 Det är bara att kolla på undersidan vilken av svetsarna som släppt, tag bort bensinkranen så ser du bättre.
bara att borra ett litet hål och sen svetsa igen.

så var det iaf på min...

Det var ett bra tips tackar, får fixa det vid tillfälle, sålänge så får jag köra runt med min akustiska tankmätare/varnare...

burner skrev:
2220517 Jo något sådant jag räknande med.

Jag får prata lite med Brink och se om han kan plocka ut några HK till.

Ytterligare 20-30HK skulle sitta fint.

Det är ju en ren kostnads/tids fråga tror jag.Han kommer säkert snart.. Men med risk att bli tjatig så är det toppen du ska ge dig på, skicka den till en duktig trimmare Bohlin(sjuksriven??) EMP, Motospeed, MC-Xpress mfl
(Brink vet jag har fullt upp med sina egna hojar, min topp va typ den sista han gjorde i våras :lol )

Med ett helsystem (SS2R antar jag) och en ändamålsenlig portning samt riktigt injusterad i bänk med lamda så har du dina 25hk, mot orginal..
 
Silverryggen skrev:
Det är ju en ren kostnads/tids fråga tror jag.Han kommer säkert snart.. Men med risk att bli tjatig så är det toppen du ska ge dig på, skicka den till en duktig trimmare Bohlin(sjuksriven??) EMP, Motospeed, MC-Xpress mfl
(Brink vet jag har fullt upp med sina egna hojar, min topp va typ den sista han gjorde i våras :lol )

Med ett helsystem (SS2R antar jag) och en ändamålsenlig portning samt riktigt injusterad i bänk med lamda så har du dina 25hk, mot orginal..

ProFlo säljer ett jäkligt intressant BigBorekit på 1192cc.
Tydligen så skall det ge upp till 35% i effektökning vilket verkar lite väl mycket ?

Kostar kring 3500kr+frakt plus resten av arbetet.

http://www.pro-flo.com/pro-flo_wiseco_suzuki_big_bore_kits.htm

Ska kolla in även EMP och Motospeed som du skrev.
 
Last edited:
burner skrev:
2223070 ProFlo säljer ett jäkligt intressant BigBorekit på 1192cc.
Tydligen så skall det ge upp till 35% i effektökning vilket verkar lite väl mycket ?

Vridmomentet är linjärt med volymökningen. T.ex. på 100 kubik extra på 1100cc ger 12% mer vrid men bara ca 6% mer effekt. Kompressionsökningen ger ca 3% mer effekt.
 
andersbrink skrev:
2223301 Vridmomentet är linjärt med volymökningen. T.ex. på 100 kubik extra på 1100cc ger 12% mer vrid men bara ca 6% mer effekt. Kompressionsökningen ger ca 3% mer effekt.

Okej tack.
Ganska mycket glädje siffror på den sida där delarna säljes.
 
Skulle sätta på mina Keihin,förg igår men det gick inte så bra...

Problem1 Fel delning... 85-93-85, fick bygga om dom till rätt delning(77-93-/77). tog nästan hela kvällen..

Problem2 Accpumpen tar i generatorn.. Raspade bort lite mtrl. vid den övre bulttunneln till gen, med förgasarna kommer inte riktigt rakt på gummina, och sätter jag dom så pumpen hamnar under framför blir det helt fel.

Problem3 Insugsgummina är åt he.te för stora!! Hur kan det komma sig?? Mina org CV38 (med gjutet insugsrör) får jag värma gummina och pressa dit dem, men på de här FCR:na sitter det ett svarvar rör som det är mycket minde ytterdiam på... Får inte gummina at klämma om röret, hur göra? Ska jag skaffa andra insugsgummin(finns ju typ 5 olika, kanske till CV36?) eller ska man försöka fixa andra rör till förg(dyra!)

Problem4 Efter mycket krånglande insåg jag att jag fick sätta tillbaka mina CV-förg :huvet :huvet , tog bort bränslefiterna som va fulla med skit, när jag vrider på kranen nu med motorn avstängd så svämmar flotörhusen över sporadiskt, vilket dom inte gjordr innan.. Kan inte nålventilen hålla en fullflödeskran eller vadå.. lagom kul e det iaf
 
Silverryggen skrev:
2228936 Kom igen nu gubbar ni röstar väl på en gammel-gixxer nu när finalen/omröstningen startar vid midnatt!!!???
Ni vill väl inte att en gammal Honda skall springa å vinna??
Tycker det bara visar att Hondorna har sämre väghållning, eftersom dom krashas och byggs om till streetfighters. :hihi

Vi som kör den ultimata hojen behöver ju inte ändra på ett vinnande koncept.
(Du får väl räknas som undantaget då. :pannkyss)


:squid
 
Back
Top