Gsx-r 1000

Tjena Bruun!
Har själv haft en -03!
Brutal hoj med en massa effekt.
Titta efter ALLT, servicebok, kåpor,motorkåpor,däck mm.mm. Dra ur den på växlarna, speciellt 2,3,4 då dom växlarna oftast tar mest stryk. Se till så att dom inte hoppar ur. Annars en jävligt rolig och skön hoj.

Bara slå till, du har t om lyckats hitta en som inte är skandalöst prissatt, pruta nån tusenlapp så är det en bra deal.

Kollade såna R1:or som är identiska med min för skojs skull, dom som ligger ute på blocket måste vara gjorda av guld eller nåt. Samma pris som jag gav för min för 2½ år sen men dom har gått 2000 mil mer :tummenupp

Om du skulle hitta en 05-06 hade jag nog hellre tagit en sån! Skillnaden mellan k4 och k5 är rejäl, både utseendemässigt och väghållning. Jag tycker att jag var tvungen att brottas mycket mer med k3an än med k5an när det kommer till kurvtagningar och dylikt...

Kan nämna att jag inte kört särskilt mycket k3, men jag har hört från andra att de också upplevt stor skillnad, och jag är fullständigt förälskad i min k5. Underbar i kurvor och på bana.

Hur du än gör så är gixxer, the way to go! :yoparty

Tja ! Jag e inne på min andra Gixxer nu.. en K4 Hade en K2 innan men tycker att båda är likvärdiga...dvs. ASGRYMMA // J.

Ska man köpa privat eller genom firma? Hittade några som kostade lite mer men gått mindre. Lätt att pruta hos en MC handlare?

EDIT: har en provanställning på ett företag som sysslar med samma sak som jag gjort 3 tidigare år på annat företag. Tror ni detta är något problem om jag ska låna säga 50k till en MC?

Mvh, Bruun

Ska man köpa privat eller genom firma? Hittade några som kostade lite mer men gått mindre. Lätt att pruta hos en MC handlare?
Mvh, Bruun

Tänk på att stora servicen med ventilspelkontroll och eventuellt byte av några ventilshims vid behov är vid varje 2400mil kört, dvs 2400mil 4800mil osv.
Är det nära till servicen och den inte blivit gjord så har du en utgift nånstans 5000kr till 10000kr.
Och då kan det gå att pruta inte kronor men att MC-firman gör servicen utan kostnad när det är dags.....och det ingår i ditt köpekontrakt.
Den gixxer du hittat har gått 2400mil, ägaren har bytt olja de sista gångerna.
Och nu är det dags dessutom kolla ventilerna.
Och det har inte blivit gjort.
Och det är därför han säljer.

Last edited:
Oftast så vill bankerna att man är fast anställd innan dom beviljar lån.
Be din chef skriva ut ett intyg på att du är fast anställd. Han gör det om han är snäll:)

Sålde en K3.a förra året med ungefär samma spec som den TS postade.. den hade då gått ca 3000mil och jag hade själv kollat ventilspelet vid 2700mil och det var utan anm. När jag sålde den hade jag precis bytt packboxar och stylager och det satt ett nästan helt nytt renthal drivpaket på. Mina kåpor var dock i något sämre skick (inte kraschade) Sålde den för 39k
Visst är K5-K6 en bättre hoj men det är inget du lär märka om du inte pressar hojen ordentligt
Vilken du än väljer så lär du bli jävligt nöjd ;)

Tänk på att stora servicen med ventilspelkontroll och eventuellt byte av några ventilshims vid behov är vid varje 2400mil kört, dvs 2400mil 4800mil osv.
Är det nära till servicen och den inte blivit gjord så har du en utgift nånstans 5000kr till 10000kr.
Och då kan det gå att pruta inte kronor men att MC-firman gör servicen utan kostnad när det är dags.....och det ingår i ditt köpekontrakt.
Den gixxer du hittat har gått 2400mil, ägaren har bytt olja de sista gångerna.
Och nu är det dags dessutom kolla ventilerna.
Och det har inte blivit gjort.
Och det är därför han säljer.

En som gått 1850 Mil, tror du man kan snacka med dem så att dem gör all service innan köp? Firma då

EDIT. Dem har 1 års garanti

Det enda jag kan säga om den där hojen är att den varit ute för försäljning ruskigt länge, sen tidigt i våras, om inte vintras t om.

Har ingen aning om anledning eller något, men det känns lite skumt.

Vad bör man ge för en K3 på 1800 mil med slipon? 56000? eller ska man pruta eller första få med ett mc ställ med?

Hahah Fan vilka härligt priser! Tur man ska behålla sin hoj tills det rasar.

58K för en Gixxer 03? :va

Hahah Fan vilka härligt priser! Tur man ska behålla sin hoj tills det rasar.

58K för en Gixxer 03? :va

Visst är det sjukt? min förra K3:a köpte jag för 42k för 3år sen med 1800mil på mätaren. För en månad sen kollade jag på K3 K4 men då alla begärde drömpriser så valde jag att köpa en R1:a -98 för 25k och jag är verkligen nöjd, på gata duger den mer än bra och riktigt bra försäkringspremie om man frågar mig :) får nöja mig med min K5:a på bana.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman