GSX-R 1000 K7-tråden

Funkar att köra bana med lilla trioval enkel och db-killers, men som Robz sa, det går inte att släppa lös alla hästarna på rakan:huvet

Misstänkte det, men jag åker inte på kurs för att lära mig gasa rakt fram :)


-Jp, Vet inte riktigt hur jag ska göra, beror på om jag hittar nån schyst motard.
 
Hade inte du precis "blivit klar" med din K8?


Nja den är faktiskt inte helt klar än :gnissla ska på lite dekaler bara sen så.

Funderar mest på om det är nödvändig för mig att ha 2st hojar, Vet inte om det är nån ide att lägga ut den till försäljning heller finns ju en del av denna modell ute just nu och jag har ingen lust att skänka bort den.
 
Nja den är faktiskt inte helt klar än :gnissla ska på lite dekaler bara sen så.

Funderar mest på om det är nödvändig för mig att ha 2st hojar, Vet inte om det är nån ide att lägga ut den till försäljning heller finns ju en del av denna modell ute just nu och jag har ingen lust att skänka bort den.

Varför inte köra på den, nu när den åtminstone snart är klar? K7/K8 är jävligt roliga på många sätt.. Man måste ju inte ha motard för att köra fram- och bakhjul. :brynad
 
Varför inte köra på den, nu när den åtminstone snart är klar? K7/K8 är jävligt roliga på många sätt.. Man måste ju inte ha motard för att köra fram- och bakhjul. :brynad


Det är inte så att jag är missnöjd med hojen på något sätt, Är dock inte så sugen att leka med den, Sen verkar det som trenden i kompisgänget är att byta ut sina sporthojar mot motarder....
 
Det är inte så att jag är missnöjd med hojen på något sätt, Är dock inte så sugen att leka med den, Sen verkar det som trenden i kompisgänget är att byta ut sina sporthojar mot motarder....

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. :tummenupp
 
Efter två år utan åkande (förutom 20 mil på en 900RR-92:a) så blev det för mkt i vintras. Sedan tillät ekonomin att jag skaffade en med. Har alltid varit Hondafrälst men det var mera rotat från uppväxten mera än ngt annat. :) Så kom jag över denna i vintras och det blev affär.

Precis hemma nu efter första försiktiga åkturen och kan bara dra slutsatsen: Jag är GALET ringrostig.

Åkte så beskedligt och ordentligt så jag kan inte dra några slutsater kring uppförande eller något, annat än att den har rejält fläskig motor. :)

Suzuki alltså... Det kunde jag inte tro. :)
 

Bifogat

  • IMAG0187_2.JPG
    IMAG0187_2.JPG
    96.4 KB · Visningar: 130
Någon som vet vart man kan hitta pris för diverse ljudddämpare? Har försökt hitta vad ett YOSHI 4-1 till en K7:a skulle kosta men utan lycka. Någon som vet?
 
Någon som vet vart man kan hitta pris för diverse ljudddämpare? Har försökt hitta vad ett YOSHI 4-1 till en K7:a skulle kosta men utan lycka. Någon som vet?


gav runt 12000 för mitt halvsystem inkl mappning, Bikestop i Linköping ring eller maila för priser dom har alltid vart snabba med svar.
 
Efter två år utan åkande (förutom 20 mil på en 900RR-92:a) så blev det för mkt i vintras. Sedan tillät ekonomin att jag skaffade en med. Har alltid varit Hondafrälst men det var mera rotat från uppväxten mera än ngt annat. :) Så kom jag över denna i vintras och det blev affär.

Precis hemma nu efter första försiktiga åkturen och kan bara dra slutsatsen: Jag är GALET ringrostig.

Åkte så beskedligt och ordentligt så jag kan inte dra några slutsater kring uppförande eller något, annat än att den har rejält fläskig motor. :)

Suzuki alltså... Det kunde jag inte tro. :)

Trevlig hoj.:tummenupp
 
Tjo!
Har ett Yoshimura TRS helsystem monterat på min raket. Har fått för mig att jag vill byta mot en kolfiber "TRC Cone" (som alla andra har). Någon som är sugen på nån sorts bytesaffär eller liknande? Förslag?

Undra om man kan köpa en annan dämpare á la slip-on och skruva dit på ett "helsystems-rör"? Någon som vet?


http://i40.tinypic.com/14xp1ue.jpg
 
Tjo!
Har ett Yoshimura TRS helsystem monterat på min raket. Har fått för mig att jag vill byta mot en kolfiber "TRC Cone" (som alla andra har). Någon som är sugen på nån sorts bytesaffär eller liknande? Förslag?

Undra om man kan köpa en annan dämpare á la slip-on och skruva dit på ett "helsystems-rör"? Någon som vet?


http://i40.tinypic.com/14xp1ue.jpg


Tar all utebliven respons som en diss, ska aldrig mer visa mig på Rosenhill innan jag bytt dämpare! :huvet
 
Tjo!
Har ett Yoshimura TRS helsystem monterat på min raket. Har fått för mig att jag vill byta mot en kolfiber "TRC Cone" (som alla andra har). Någon som är sugen på nån sorts bytesaffär eller liknande? Förslag?

Undra om man kan köpa en annan dämpare á la slip-on och skruva dit på ett "helsystems-rör"? Någon som vet?


http://i40.tinypic.com/14xp1ue.jpg

Synd att jag inte har en såndär carbon cone end som du är ute efter, har bara en med vanlig avslutning så att säga. Har ju funderat på helsystem o lite mindre oväsen :näsblod
 
Va kosta bara Systemet?????


Bra fråga tror typ dom "bjöd" på mappningen är inte säker, Men tror inte du kan byta utan att mappa om hojen....



"Undra om man kan köpa en annan dämpare á la slip-on och skruva dit på ett "helsystems-rör"? Någon som vet?"

Nej är rätt säker på att det inte går
 
Efter två år utan åkande (förutom 20 mil på en 900RR-92:a) så blev det för mkt i vintras. Sedan tillät ekonomin att jag skaffade en med. Har alltid varit Hondafrälst men det var mera rotat från uppväxten mera än ngt annat. :) Så kom jag över denna i vintras och det blev affär.

Precis hemma nu efter första försiktiga åkturen och kan bara dra slutsatsen: Jag är GALET ringrostig.

Åkte så beskedligt och ordentligt så jag kan inte dra några slutsater kring uppförande eller något, annat än att den har rejält fläskig motor. :)

Suzuki alltså... Det kunde jag inte tro. :)
vad har du levat i för värld Suzuki har väl alltid haft de fläskigaste motorerna, kanske Kawa har utmanat litegrann emellanåt men Sukkornas motorer brukar allt som oftast regera:yoparty
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top