GSX 1400-tråden

Väcker tråden igen ?
Har varit utan mc i för många år nu men nu är det dags. Har varit sugen på en gsx 1400 sen dom kom men har aldrig kört en . Ni som monterat kåpa hur mycket hjälper dom eller stjälper dem ang vinden för hjälmen ? Jag är 190 lång.
 
Hej Hej. Passade på igår att köra på Falkenbergs motorbana. verkligen roligt!! Hoppas ni alla haft en fin sommar.
 

Bifogat

  • 70C5FDA8-6A8E-457A-B159-E3C0379F7865.jpeg
    70C5FDA8-6A8E-457A-B159-E3C0379F7865.jpeg
    3.3 MB · Visningar: 48
  • 7CA50678-DA34-4B3C-8E8C-8FF0DB9442BC.jpeg
    7CA50678-DA34-4B3C-8E8C-8FF0DB9442BC.jpeg
    2.7 MB · Visningar: 54
  • AF87096F-5FA6-4DC4-84C5-DFDA2F1C2644.jpeg
    AF87096F-5FA6-4DC4-84C5-DFDA2F1C2644.jpeg
    2.1 MB · Visningar: 56
  • 7E5CC6A7-BA94-4657-8C88-9661AE5D4A43.jpeg
    7E5CC6A7-BA94-4657-8C88-9661AE5D4A43.jpeg
    4 MB · Visningar: 54
"Väcker tråden igen ?
Har varit utan mc i för många år nu men nu är det dags. Har varit sugen på en gsx 1400 sen dom kom men har aldrig kört en . Ni som monterat kåpa hur mycket hjälper dom eller stjälper dem ang vinden för hjälmen ? Jag är 190 lång."
Är själv bara 188 lång men har en GSX1400 med liten ruta fram(alltså en touringhoj enligt kompisen) Inga problem i lagliga farter typ 120-130 kan man ligga i utan nackspärr.
 
Hej!
Jag ska kolla på och provköra en Bandit och en GSX 1400 nästa lördag.
Nu undrar jag vad jag ska kolla på och förvänta mig. Efter att ha provkört Banditen först, kommer jag att tycka att 1400:an är en ”best”? Har kört många hojar, den senaste var en Varadero, oxå stor och tung precis som 1400:an.
Jag vill egentligen ha en Honda CB1300 SA men det verkar omöjligt att få fatt i, tyvärr. Fastnade för den efter en lång provkörning på ”Honda-dagarna”.
Suzuki 1400 verkar råstark och det är vridet jag är ute efter, annars hade jag köpt en Blackbird.
Har haft en Suzuki tidigare, men kvaliten var inte så hög som på Honda, vi får se, de kanske har bättrat sig.
Jag återkommer när jag kört men vill gärna veta vad ni som har kört dessa båda eller någon av dem har att säga.
Var hittar man en snygg lämplig toppkåpa/vindskydd till denna stora tunga hoj! Någon som ska sälja?
 
Jag ska kolla på och provköra en Bandit och en GSX 1400 nästa lördag.
Köp den du tycker är snyggast. Tyvärr finns inte GSX1400 i färgen "Candy Academy Maroon".

Vill du hotta upp den är Banditen billigare och enklare att ta till 120 hk på baken. Båda wheelar från 3000 varv på ettan. 1400'an har längre slaglängd och maxeffekten 2000 varv lägre.
 
Hello everybody! Jag är så lycklig. Blev ägare till en ”Candy grand blue” GSX1400 idag. Vilken härlig hoj! Ville egentligen ha en CB1300, men föll för denna redan efter att ha provsuttit den. Jag är 180 lång men nådde ner helt med båda fötterna och satt utmärkt på den sköna sadeln. Men det bästa är motorn, jag har döpt den till ”Brutus” eftersom den är så brutal, vilket vrid. Har inte känt sånt vrid sen jag körde Kawas vattenkylda sexa på 1300cc på 80-talet. Men det var bra vrid i kompisens Yamaha V-max, men den vågade jag inte dra för fullt med eftersom det var kompisens. Hur som helst, jag är väldigt nöjd. Nu funderar jag på hur jag ska modda den så den blir lite personlig.
Så här hade jag tänkt mig ungefär. Vad har ni gjort, lite bilder tack.
 

Bifogat

  • 1FC8D39F-53D2-4132-B2DF-5A9866CE8478.jpeg
    1FC8D39F-53D2-4132-B2DF-5A9866CE8478.jpeg
    228.9 KB · Visningar: 50
hej!
jag har en svart 06,a ca som skall ut till försäljning dock till våren skall besiktas innan..om det är intressant då
sitter ledblinkers, puig vindskydd på samt en fågelpinne på styret, ermax undertail samt integrerat kedjeskydd bakskärm samt yoschimura trioval slipon
 
Hej. Önskar alla här på tråden en härlig Påsk. Har en fråga om någon vet… svaret finns säkert här inne någonstans? Men färgkoden till den blåa och vita färgen till en 2005:a Skulle jag vilja få tag på.
P.S nu sitter det nya Road 5 på igen och ny fin olja och filter Så det är bara att dra ut när det passar.
 
Jodix, vilken snygg hoj, verkligen häftig. Gratulerar! Jag har kört lite mer nu och jag måste säga att växellådan är verkligen usel, nästan lika dålig som Kawasakis men inte riktigt. För det första har jag växelspaken justerad så långt ner det går, gängerna på pinnen räcker inte längre. Ändå måste man lyfta benet för att växla upp.? Får göra en längre pinne. Sen hittar man ”friläge” mellan växlarna, hände aldrig på mina Hondahojar, aldrig någonsin.
Men motorn är underbar, vilket vrid, och mjuk i överföringen till bakhjulet. Jag ångrar inte mitt köp men jag måste säge att Honda har högre kvalitet på detaljer och mjukare och tystare gång.
Som helhet är den härlig när man kommer upp i lite fart men den är besvärlig vid krypkörning, då känner man hur tung den är och man är rädd för att välta. Som tur är har jag satt RennTec störtbåge på som säkerhet, känns tryggt.
Alltså ingen hoj för stadskörning, vilket är en motsägelse då motorn drar fint från 2-3000 rpm. Man blir lite osäker på vilken växel man har i så ett tips är att montera växelindikator. Lätt att montera, tror det finns att läsa på nätet, troligtvis Youtube, hur man gör.
Annars är det väl inte mycket att säga, lite svampig bak med originalstötdämpare, men annars härlig att köra, helt och hållet motorns förtjänst.
En sak är säker, det är ingen nybörjarhoj.
Allt jag skrivit är vad jag tycker, det är säkert de som inte tycker som jag, men det kan vara en guide-line för de som funderar på att köpa GSX1400.
Vi ser fram emot en solig och fin sommar efter två år med Covid-shiten. Äntligen lite social samvaro igen för alla hojåkare.
 
Hej ! Nybliven ägare till en gsx1400 och har stött på problem. Började med att jag trodde att den ibland misstände, sen har det börjat komma tätare. Har nu lokaliserat att det endast sker vid hårdare belastning på 2ans växel (ingenting på någon annan växel). Alldeles som att den skulle hoppa ur en hundradels sekund för att sen hoppa i igen. Eller att man snabbt under gaspådrag tröck in kopplingen och släppte fort. Någon som har en idé vart man ska börja titta eller vart med om liknande? Mvh Pontus
 
Hej ! Nybliven ägare till en gsx1400 och har stött på problem. Började med att jag trodde att den ibland misstände, sen har det börjat komma tätare. Har nu lokaliserat att det endast sker vid hårdare belastning på 2ans växel (ingenting på någon annan växel). Alldeles som att den skulle hoppa ur en hundradels sekund för att sen hoppa i igen. Eller att man snabbt under gaspådrag tröck in kopplingen och släppte fort. Någon som har en idé vart man ska börja titta eller vart med om liknande? Mvh Pontus
Som du skriver. Tvåans växel i lådan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Hej! Jag har tänkt köpa en växelindikator eftersom det är sånt vrid i motorn att det är svårt att hålla reda på vilken växel man har i. Nu är det så att de flesta ska kopplas in på diagnosuttaget som ska sitta vid batteriet eller ECU:n någonstans, men jag hittar ingen på min 2002:a. Läste någonstans att det uttaget kom först 2004. Någon här som vet hur det ligger till? Kom diagnosuttaget först 2004 eller det sitter på alla årsmodeller? Jag har en växelindikator till salu om någon vill köpa i så fall, säljer den för halva priset. Jag vore väldigt tacksam och glad för ett svar.
 
Hej,
Står i valet och kvalet att köpa en GSX1400 2003 som har ett ok grundskick men har ett tickande ljud på höger sida toppen. Verkstaden säger att dom inte hittar något och att det inte är ovanligt med ett högt mekaniskt tickande på Suzuki, är det fler som har det och kan bekräfta att det är ok?
 
Hej,
Står i valet och kvalet att köpa en GSX1400 2003 som har ett ok grundskick men har ett tickande ljud på höger sida toppen. Verkstaden säger att dom inte hittar något och att det inte är ovanligt med ett högt mekaniskt tickande på Suzuki, är det fler som har det och kan bekräfta att det är ok?
Tycker de flesta hojar tickar om man lyssnar efter noga. Hur långt har den gått och när justerades ventiler senast?
 
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Back
Top