GSX 1400-tråden

Slänger ut en fråga till er alla i tråden.

Söker efter en "Undertray" där man inte tar fram tigersåger och sågar sönder orginal delar ?

Hittat ERMAX undertray.

är den vattentät, så det inte stänker in vatten och rinner ned till batteriet ?

Hitta på bikersneed för 2600:- vilket var kraftigt överpris för en plastbit....... Betala 500:- kr till en annan suzuki SV.

http://www.jesterstrickbits.co.uk/products/Undertray-Suzuki-GSX1400-2001%2d07.html?setCurrencyId=3
Samma plastbit för 1300kr

Snygg och ser ut som gedigen passform. Som sagt priset är kraftigt för en plastbit.

1.jpg


En anna leverantör 500 spänn billigare
Pyramid plastic
https://www.pyramid-plastics.co.uk/accessory.html?accessoryCode=1363
 
Last edited:
Slänger ut en fråga till er alla i tråden.

Söker efter en "Undertray" där man inte tar fram tigersåger och sågar sönder orginal delar ?

Hittat ERMAX undertray.

är den vattentät, så det inte stänker in vatten och rinner ned till batteriet ?

Hitta på bikersneed för 2600:- vilket var kraftigt överpris för en plastbit....... Betala 500:- kr till en annan suzuki SV.

http://www.jesterstrickbits.co.uk/products/Undertray-Suzuki-GSX1400-2001%2d07.html?setCurrencyId=3
Samma plastbit för 1300kr

Snygg och ser ut som gedigen passform. Som sagt priset är kraftigt för en plastbit.

View attachment 398855


En anna leverantör 500 spänn billigare
Pyramid plastic
https://www.pyramid-plastics.co.uk/accessory.html?accessoryCode=1363

Alla "undertrays" kräver lite sågande eftersom bakre delen av stuvfacket sticker ned lite, dock tror jag dom flesta på engelska forumet kör på Ermax pga. passformen .
Tror nog det blir hyfsat tät (kan ju fortfarande läcka ner via bakkanten på sadeln ;) ) .
Själv gjorde jag så att jag rensade väck bakskärmen o lämnade nedhänget kvar o monterade blinkersen och nummerplåtshållaren där för o dölja nedhänget (ville ha stuvfacket intakt) se bild

/Maveric
 

Bifogat

  • DSCN2665.jpg
    DSCN2665.jpg
    244.4 KB · Visningar: 113
Last edited:
ja stuvfacket är trevligt och bevara. Då är nog din lösning bra och mycket billigare : ) tack för bilden
 
Hejsan
Jag tänkte ta upp det här med motorcykel igen efter nästan 10 år utan.
40-års kris ;-)

Jag har börjat uppskatta utseendet på GSX 1400.
Är det någon som har funderingar på att sälja sin eller känner någon som går i sådana tankar.

Jag har bevakning på Blocket också.
Mvh Magnus
 
Snart er sesongen endelig i gang igjen.
Her er noen bilder fra turer til Sverige.
Sikkert mange som kjenner seg igjen?

DSC00055.jpgIMG_0236.jpgIMG_0237.jpg
hilsen GSX i Norge
 
Jögevatreff!
Jeg og noen kompiser har planer om å dra på Jögeva treffet i Estland 1 - 3 august

Er det noen som erfaringer med treffet?
Og er det noen her inne som skal?

http://www.jogevamc.ee/
 
Hade lite TLC i garaget idag och upptäckte något jag inte reagerat på tidigare. Antagligen är det en "feature", för jag hoppas verkligen inte att det är en "bugg".

Jag konstaterade att tomgången ökar med ett par hundra varv när man har växel i och släpper ut kopplingen (på centralstödet). Så fort man trycker in kopplingen igen eller petar ur växeln så går tomgången tillbaka till normalt. Nån annan som reagerat på detta?


I video så är det högre varvtalet när jag släpper ut kopplingen och bakhjulet börjar snurra och det lägre varvtalet när jag trycker in kopplingen.


/Johan

Förmodligen ingen bugg. S&S och moderna HD har iaf samma i sina insprutningsmotorer. Där är tomgången förhöjd när hojen rullar fortare än 5 mph eller ngt liknande. Tror det är för att man på motorer med större slagvolym, vill ta bort lite av motorbromsen, samt också att det skonar växellådan lite för de förare som inte ger mellangas vid nedväxling.
 
Last edited:
Hej
vill bara tala om att om man använder Biltemas oljefilter till våran hoj så håller dom på och säljer ut dom till reducerat pris 19,95 :- .
dock är dom Slutsålda i Karlskrona,Växjö, Kristianstad (är jag skyldig till :-p ) och Helsingborg enligt egen utredning ;) .
Finns dock någon kromad modell som passar.

Nu börjar man skönja ett Slut på vintern, så om en dryg månad kan man köra lite kortare turer igen : D.

/Maveric
 
Last edited:
Jag antar att Brittiska GSX 1400 har hastighetsmätare graderad i miles.
Är det svårt eller dyrt att byta till km/h?
Både miles o en inre skala i km, dock går "kilometer räknaren" i miles.
enklast är o byta mätar bakgrund till en med km, själv skulle jag vilja ha en med både miles o km iom alla resor till UK :) .
det enda som skiljer mellan en engelsk reggad hoj o våra är hastighets mätaren o framlampan ( annan ljusbild beroende på vänstertrafiken) .

/Maveric
 
Last edited:
Tack Maveric. :-)
Jag hade tänkt fråga dig om detaljer för att montera PC5+autotune senare.
Det kanske blir aktuellt med byte av våra mätartavlor också. (?)
Mvh Magnus
 
Tackar. :) Ja, jag tycker den är jättefin.
Den står kvar hos handlaren i England.
Transportfirman har sagt preliminärt början av mars.

Jag har alltid gillat sporthojar med kåpor, men började kolla på denna sort efter tips av en kompis och nu är jag alldeles såld!

Sen har jag spanat in blå bakgrundsbelysning och växelindikering i instrumenten också. :)
http://www.youtube.com/watch?v=CjwHgQwt3R4
 
Tackar. :) Ja, jag tycker den är jättefin.
Den står kvar hos handlaren i England.
Transportfirman har sagt preliminärt början av mars.

Jag har alltid gillat sporthojar med kåpor, men började kolla på denna sort efter tips av en kompis och nu är jag alldeles såld!

Sen har jag spanat in blå bakgrundsbelysning och växelindikering i instrumenten också. :)
http://www.youtube.com/watch?v=CjwHgQwt3R4
Var i England om man får vara nyfiken ?
ang. Bakgrundsbelysningen o växelindikeringen så gör Paul Thomson ett kanonjobb med det o är en trevlig prick irl.
har själv den blåa belysningen på min hoj dock gjorde jag det själv med dioder o motstånd som Paul skickade till mig, var dock ett riktigt pill jobb med mycket lödande.
regga dig på gsx1400.org så kan du pm'a honom o hitta mycket annan info oxå.

/Maveric
 
Tackar. :) Ja, jag tycker den är jättefin.
Den står kvar hos handlaren i England.
Transportfirman har sagt preliminärt början av mars.

Jag har alltid gillat sporthojar med kåpor, men började kolla på denna sort efter tips av en kompis och nu är jag alldeles såld!

Sen har jag spanat in blå bakgrundsbelysning och växelindikering i instrumenten också. :)
http://www.youtube.com/watch?v=CjwHgQwt3R4

Den modden har jag med, både blå bakgrund och växelindikering, kanonjobb och guld värt. Se ett par sidor tidigare i denna tråd. Rekommenderas starkt!

/Johan
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top