GSX 1400-tråden

Jag körde av vägen med bilen dagen innan midsommarafton
minns inte mycket av det:confused::död
så jag blev inlagd på hjärtintensiven och blev testad för epelepsi
vikket jag inte hade :) men så ska där göras en massa andra tester
som lär dröja p.g.a semmester tider:mad:
får inte köra hoj eller bil för än allt är testat har gått en månad nu och det lär nog bli en till :gråta kändes som ett slag på käften när dem gav mig körförbud:ajjabajja:kulspruta
abstinensen är fruktansvärd nu :död
så kör en runda extra för mig:krama

//Roger

Krya på dig, kör en sväng för dig med:tummenupp
 
Jag körde av vägen med bilen dagen innan midsommarafton
minns inte mycket av det:confused::död
så jag blev inlagd på hjärtintensiven och blev testad för epelepsi
vikket jag inte hade :) men så ska där göras en massa andra tester
som lär dröja p.g.a semmester tider:mad:
får inte köra hoj eller bil för än allt är testat har gått en månad nu och det lär nog bli en till :gråta kändes som ett slag på käften när dem gav mig körförbud:ajjabajja:kulspruta
abstinensen är fruktansvärd nu :död
så kör en runda extra för mig:krama

//Roger

Lider med dig hoppas allt går bra :krama.

Men jag kan ju alltid låta dig åka med på en liten runda så länge :) .
http://www.youtube.com/watch?v=xk3mjWoDCqo

Filmat i tisdags fråga Maggy vad han tycker om denna sträcka :D:banana:banana .
Tack Powerholic för att du gjorde oss uppmärksam på denna väg plus andra :tummenupp.

/Maveric
 
Ser ut som om du satt tillbaka din Devil slipon? Tack för turen under lelleträffen...

Tack själv de va kul.
Jag montera på den ifall att de skulle ta i eller att
man skulle lägga hojen i nån kurva.
Hornen växte lite när man är på en bana:cdevil märkte jag.
 
Jag körde av vägen med bilen dagen innan midsommarafton
minns inte mycket av det:confused::död
så jag blev inlagd på hjärtintensiven och blev testad för epelepsi
vikket jag inte hade :) men så ska där göras en massa andra tester
som lär dröja p.g.a semmester tider:mad:
får inte köra hoj eller bil för än allt är testat har gått en månad nu och det lär nog bli en till :gråta kändes som ett slag på käften när dem gav mig körförbud:ajjabajja:kulspruta
abstinensen är fruktansvärd nu :död
så kör en runda extra för mig:krama

//Roger

Lider med dig! Hoppas du kommer ut med hojen så snart som möjligt!!
 
Hej!
Det verkar som om fler och fler mackar slutar med 98 oktan, verkar som om 98-tappen ersätts med etanol, framförallt på mindre mackar. Jag har alltid tankat 98 oktan, eftersom killen jag köpte min av hade gjort det. Jag har tankat 95 oktan 2 gånger för att inte bli utan bensin.
Har någon en åsikt om oktantalet på bensinen, spelar det någon roll eller?
Jag har ju en power commander och den har aldrig blivit bänkad. Kan man ställa den för 95 oktan?
//Klas
 
Hej!
Det verkar som om fler och fler mackar slutar med 98 oktan, verkar som om 98-tappen ersätts med etanol, framförallt på mindre mackar. Jag har alltid tankat 98 oktan, eftersom killen jag köpte min av hade gjort det. Jag har tankat 95 oktan 2 gånger för att inte bli utan bensin.
Har någon en åsikt om oktantalet på bensinen, spelar det någon roll eller?
Jag har ju en power commander och den har aldrig blivit bänkad. Kan man ställa den för 95 oktan?
//Klas

Jadu att köra på något annat än 95 är bara onödigt o dyrt för dom här cyklarna är inte så högkompade.
Power commandern struntar i oktantalet den sköter bränsle blandningen men ska ska du utnyjta den så ska du nog bänka den :tummenupp
 
Huvudbry igen. :(

Hallå igen i det fina sommarvädret som uteblev. :P Har dock hunnit med några sköna mil iaf. Men helt bekymmersfritt har det inte varit, trots det nya batteriet.

Problemet uppenbarar sig när jag slår på tändningen genom att bränslepumpen inte går igång och FI-lampan börjar då lysa. Det hände första gången när jag kört ett tag och stannat en liten stund, men idag var det så när jag skulle iväg och hojen stått ett par dagar.
Den brukar börja fungera som vanligt efter att jag slagit på och av tändningen ett par gånger.

När jag stannat och snackat med en kompis ett tag idag var den riktigt knepig. Vred både tändningslåset samt "dödaren" flertalet gånger innan det helt plötsligt började pumpa upp tryck som den ska.
När jag kom hem slog jag av och på flera gånger, men då var allt som vanligt igen.

Någon som har en aning av vad det kan vara?

Tack på förhand. / Björn
 
Hallå igen i det fina sommarvädret som uteblev. :P Har dock hunnit med några sköna mil iaf. Men helt bekymmersfritt har det inte varit, trots det nya batteriet.

Problemet uppenbarar sig när jag slår på tändningen genom att bränslepumpen inte går igång och FI-lampan börjar då lysa. Det hände första gången när jag kört ett tag och stannat en liten stund, men idag var det så när jag skulle iväg och hojen stått ett par dagar.
Den brukar börja fungera som vanligt efter att jag slagit på och av tändningen ett par gånger.

När jag stannat och snackat med en kompis ett tag idag var den riktigt knepig. Vred både tändningslåset samt "dödaren" flertalet gånger innan det helt plötsligt började pumpa upp tryck som den ska.
När jag kom hem slog jag av och på flera gånger, men då var allt som vanligt igen.

Någon som har en aning av vad det kan vara?

Tack på förhand. / Björn

Tänkte på en sak har du kollat vad det blir för felkod när F1 lampan börjar lysa (du byglar 2 kontakter i ett kontaktstycke vid batteriet) om inte så kolla det först ,har du inte dokumentation om detta så kan jag maila dig det :tummenupp .


/Maveric
 
Tänkte på en sak har du kollat vad det blir för felkod när F1 lampan börjar lysa (du byglar 2 kontakter i ett kontaktstycke vid batteriet) om inte så kolla det först ,har du inte dokumentation om detta så kan jag maila dig det :tummenupp .


/Maveric

Tackar, vore schysst. Har läst om det men inte hittat vilka stift exakt det är man byglar. Vill ju inte direkt prova mig fram bara. :P
 
Tackar, vore schysst. Har läst om det men inte hittat vilka stift exakt det är man byglar. Vill ju inte direkt prova mig fram bara. :P


Inga prob. pm'a din mail adress så skickar jag en Pdf som visar hur o vilka koder du kan få :tummenupp


/Maveric
 
Inga prob. pm'a din mail adress så skickar jag en Pdf som visar hur o vilka koder du kan få :tummenupp


/Maveric

Jag kom ju på att jag såg felkoderna på suzukicycles.org igår. Men tack ändå för ditt snabba svar.

Det jag undrar över är om det är den lilla vita kontakten med gummilock och bara 2st tåtar som ska byglas för att få felkoden?

Var ut och vred om tändningen nu och då var allt som vanligt.
Det skumma var igår när jag kom hem och kopplade i laddaren som då tog en väldans tid att komma upp till fulladdat mot vad det brukar ta. Ska kolla om generatorn laddar som den ska.

Men när jag kom hem igår efter en sväng så var det ju ingen FI när jag provade flera gånger.

Känns som om jag hade för bråttom med köpet av denna hoj. Har aldrig haft en hoj med så mkt småfel och småskador. Jag var för taj helt enkelt och med facit på handen så har det ju kommit ut många fina ex på blocket nu under våren/sommaren.
 
Jag kom ju på att jag såg felkoderna på suzukicycles.org igår. Men tack ändå för ditt snabba svar.

Det jag undrar över är om det är den lilla vita kontakten med gummilock och bara 2st tåtar som ska byglas för att få felkoden?

Var ut och vred om tändningen nu och då var allt som vanligt.
Det skumma var igår när jag kom hem och kopplade i laddaren som då tog en väldans tid att komma upp till fulladdat mot vad det brukar ta. Ska kolla om generatorn laddar som den ska.

Men när jag kom hem igår efter en sväng så var det ju ingen FI när jag provade flera gånger.

Känns som om jag hade för bråttom med köpet av denna hoj. Har aldrig haft en hoj med så mkt småfel och småskador. Jag var för taj helt enkelt och med facit på handen så har det ju kommit ut många fina ex på blocket nu under våren/sommaren.

Jepp det är den vita kontaktstycket med 2 sladdar en svart med vit markering o en vit med röd markering ta en gem eller dylikt o bygla dessa.
referens här.
K2, K3 & K4 Twin exhaust models - located in the battery/ECU area is a 2 pin plug, bridge the 2 wires (Black with White Tracer wire and the White with Red tracer wire) to get the fault the codes in the LCD display.

K5, K6, K7 Final Edition models - located in the battery/ECU area is a white multi plug with a black rubber cap, the plug has four wires, with the following colours - 1) Black with White tracer 2) White with Red tracer 3) Orange with Green tracer 4)Grey with red Tracer. To get the actual fault code up in the LCD Display a circuit will need to be made by joining the Black with White Tracer wire and the White with Red tracer wire with a piece of wire or paper clip. This method is applicable to later single exhaust models K5, K6 & K7. There are the correct plug in switches, but my dealer was not willing to sell me one making out they are for dealers use only.

Det låter som ett glapp någonstans men visst laddar den inte som den ska så kan det ju bli en del lustigheter ,så mät upp det oxå.


/Maveric
 
Ja det var ju inget fel på laddningen iaf. 14,45V låg den på oavsett varvtal. Ska ta en kvällstur om ett par timmar, så man får väl se vilket humör hon är på ikväll. Tar med reservnyckeln och ett gem.
 
Vilken årsmodell ? Vad stänger imobalizern av ? Kan det inte vara så att den stryper strömmen till ex pumpen.
Och är väl inte omöjligt att det blir en FI felkod i displayen då heller ?


Min hoj har äntligen fått en plats i nya garaget :) Och igår kväll kl 2100 så lades sista stenen på uppfarten :)
 
Vilken årsmodell ? Vad stänger imobalizern av ? Kan det inte vara så att den stryper strömmen till ex pumpen.
Och är väl inte omöjligt att det blir en FI felkod i displayen då heller ?


Min hoj har äntligen fått en plats i nya garaget :) Och igår kväll kl 2100 så lades sista stenen på uppfarten :)


Nja hade -02an imobilzer ? :confused: .
Tror inte de kom förrän -05 men rätta mig om jag har fel :tummenupp .

Mipet är ju nästan så man vill komma o kolla nya reviret :).


/Maveric
 
Jo, 05 å framåt är det nog, men visste inte vilken årsmodell han hade... och kom på ca 1 timme efter jag skrev att man kunde kolla under avataren..

Nja, inte så mycket att se just nu... mest rörigt... av någon anledning så har inte garaget fått någon prioritering.......... ;)

Ska fixa några bilder sen :)
 
Nu hemkommen från en liten tältsemester med familjen.
Hann med en sväng (med Caravellen) till Powerholics stuga också... mycket vackert belägen och kaffet gick inte att klaga på (på norrländska betyder det att det var jättegott).

Även första dagen på nya jobbet idag! Lite ovant med långbyxor men i övrigt var det kanonbra! Får se när man kör hoj till kneget första gången.
 
Nu hemkommen från en liten tältsemester med familjen.
Hann med en sväng (med Caravellen) till Powerholics stuga också... mycket vackert belägen och kaffet gick inte att klaga på (på norrländska betyder det att det var jättegott).

Även första dagen på nya jobbet idag! Lite ovant med långbyxor men i övrigt var det kanonbra! Får se när man kör hoj till kneget första gången.

Skönt att gick bra idag :tummenupp.

Själv får jag vänta i 2 veckor till :rolleyes::D.

Men inga problem ,har rivit ut hela badrummet ink. golvbjälkarna så jag ska nog kunna hålla mig sysselsatt :tungan .

Förresten skulle någon som har en gsx1400 innan -05 kunna fota kontakten som används till o kolla felkoder (rakt uppifrån),håller på o bygger en egen brytarhistoria med möjlighet att kolla alla årsmodeller så jag får ha 2 kontakter .
Den nyare vet jag hur den ser ut men den gamla har jag ej sett, har förstått att den är 4polig men endast 2 används.
Var på bilskroten i dag o plundrade ett par Suzuki bilar på kontakter så jag ville bara veta om de passar (gjorde så med den nya vid ett tidigare besök o hittade en som passar till dessa på en Suzuki Wagon R ).
Se bifogad bild :tummenupp .



/Maveric
 

Bifogat

  • projekt 052a.JPG
    projekt 052a.JPG
    90.3 KB · Visningar: 114
Nyheter
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Back
Top