GSX 1400-tråden

154hk 154Nm

Bänkoperatören sa att det var lägre än normalt pga temp och luftfuktighet. Borde vara något högre... detta i samma "snålbänk" som jag kört tidigare. Andra bänkar ger som regel ca 8-10hk mer men det spelar ju mindre roll.

Är nöjd!

GRYMT!! :yoparty
 
Hei Maggy!

Bra jobbet! Når du monterte kammene, justerte du lobcenters, eller brukte du kun original merking? Min gav vel 3-4hk mer etter justering...

Skal forresten til Piteå i helgen og se på vårdraget. bor som vanlig på
Ladrike camping fre-søn.

Når det gjelder rykkete gange, forsvant nesten helt med PC3/1550/ST1/BMC osv... hehehe:D = DYRT, spør Maggy!
 
Hei Maggy!

Bra jobbet! Når du monterte kammene, justerte du lobcenters, eller brukte du kun original merking? Min gav vel 3-4hk mer etter justering...

Skal forresten til Piteå i helgen og se på vårdraget. bor som vanlig på
Ladrike camping fre-søn.

Når det gjelder rykkete gange, forsvant nesten helt med PC3/1550/ST1/BMC osv... hehehe:D = DYRT, spør Maggy!

Lobecenters är justerade... 104 på insug och 106 på avgaskammarna... ett hiskeligt pillerjobb.
Större ventiler skulle vara kul... men då blir det ännu dyrare!
 
Nu har man uppdaterat pärlan lite. Det blev Dunlop Roadsmart till slut ändå och jag kan efter invigningen på gokartbana idag bara konstatera att greppet var det inge fel på. Nu vill jag bara ha andra fotpinnar också, det skrapade i lite. ;)
Sen har man fått på fatbar,vilket gjorde en rejäl skillnad. Övrigt på listan är styrändsbackspeglar och LED-blinkisar fram och bak.

I övrigt kan man väl säga att jag är lite smått avis på dina siffror där Maggy. ;)
 

Bifogat

  • 1400ny3.JPG
    1400ny3.JPG
    100.1 KB · Visningar: 91
  • 1400ny1.JPG
    1400ny1.JPG
    107.7 KB · Visningar: 89
  • 1400ny2.JPG
    1400ny2.JPG
    71.5 KB · Visningar: 77
Lobecenters är justerade... 104 på insug och 106 på avgaskammarna... ett hiskeligt pillerjobb.
Större ventiler skulle vara kul... men då blir det ännu dyrare!

Vil nok tro at du kan hente mye med og legge lobecenters opp mot 110gr.
104 grader er lite... cam Motion anbefaler 110gr på de fleste trimkammer til gamle GSX. Mine la jeg på 108-109grader.

Piteå?
 
Vil nok tro at du kan hente mye med og legge lobecenters opp mot 110gr.
104 grader er lite... cam Motion anbefaler 110gr på de fleste trimkammer til gamle GSX. Mine la jeg på 108-109grader.

Piteå?

Kanske det kan vara något att undersöka nästa vinter.
Vet inte om Piteå ännu... har 35 kubikmeter ved att göra också. :(
 
Fina siffror Maggy:tummenupp

För att återgå till ryckningarna så var det inte så på min när den var ny det kom vid ca 12-1500mil för att sedan vid spridarbyte från 220cc till 390cc blev ryckningarna rejält märkbara:gnissla

Det är nog så att ECUn har någon störning vid det aktuella varvtalet som ställer till det.
Kolla på första bilden så syns det att det är något som jäklas (2-2500 varv) Mottyn snålade ner rejält på bränsle blev nästan som ett kärringstopp.
Sen andra bilden har det blivigt lite manuell handpåläggning i bränsle cellerna så nu går den rättså bra men inte 100.
 

Bifogat

  • AFR1b.JPG
    AFR1b.JPG
    215.5 KB · Visningar: 90
  • Afr5.JPG
    Afr5.JPG
    155.3 KB · Visningar: 84
Ja, efter ha läst och letat runt på diverse forum och siter från flera olika länder gällande GSX 1400. Så är jag benägen att hålla med dig. Felet är ett elektronik fel som blir i ECUn efter ett par tusen mils körning (eller ålderspåverkan), Att man däremot kan kompensera detta med att laborera med blandningen för att mildra symtomen är ju helt logiskt. Synd bara att detta standardfel inte uppmärksamats hos Suzuki, detta är ju ett fel där Suzuki skulle stå för bytet av ECUn, nu har det nog tyvärr gått för lång tid för att dom skall ta på sig det. Vågar inte tänka på vad en styrenhet kostar.
 
Ja, efter ha läst och letat runt på diverse forum och siter från flera olika länder gällande GSX 1400. Så är jag benägen att hålla med dig. Felet är ett elektronik fel som blir i ECUn efter ett par tusen mils körning (eller ålderspåverkan), Att man däremot kan kompensera detta med att laborera med blandningen för att mildra symtomen är ju helt logiskt. Synd bara att detta standardfel inte uppmärksamats hos Suzuki, detta är ju ett fel där Suzuki skulle stå för bytet av ECUn, nu har det nog tyvärr gått för lång tid för att dom skall ta på sig det. Vågar inte tänka på vad en styrenhet kostar.

Det kan man ju tycka men jag själv upplever inte problemet så stort. Min rycker också men inte nämnvärt mer än andra cyklar jag provat. "Alla" insprutare verkar ha nån typ av abnormalitet typ ryckningar/flatspots/tvekar osv. Kanske vågar jag sträcka mig så långt att jag fäller påståendet att "man får leva med det".
Tanka och kör!
 
FI-lampan lyser:confused:
Hojen går på 3cyl och formligen sprutar bensin ur avgasrören.
Cyl no 3 verkar vara död.
Över 4000rpm går den bättre
Power Commander är installerad.
Vad göra:va
 
Ta bort Power Commandern (koppla bort kablage) ,och se om det försvinner. Kolla anslutningen till spridaren på cyl 3. (så den inte är erjad eller liknande)
 
Ta bort Power Commandern (koppla bort kablage) ,och se om det försvinner. Kolla anslutningen till spridaren på cyl 3. (så den inte är erjad eller liknande)
Tackar för svar! Power commander är alltså bara att koppla bort?
Har inte meckat med sådana här moderna prylar.
 
semestern förstörd ?

Vad gör jag, cykel packad och klar skulle åka på söndag, försöker starta cyckel då slår solenoiden inte till, startmotorn står bara och tjuter, någon gång slog den till och då drar det så mycket ström och går så trögt att batteriet töms, frågan är kan jag lösa detta innan söndag eller är semestern väck, tar mao gärna emot tips.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top