GSX 1400-tråden

Har hört att man kan ändra-modifiera tändfördelaren (tror jag den heter) . Har någon provat eller gjort det, hur blev resultatet:confused:
 
Har hört att man kan ändra-modifiera tändfördelaren (tror jag den heter) . Har någon provat eller gjort det, hur blev resultatet:confused:

Du kan byta till en ignition advancer dvs drevet innanför lilla kåpan på höger sida. Det gör att den avarar lite bättre på gasen men inget mer. Alternativt kan du fila upp hålen i plattan och vrida den istället men det är svårt att få "rätt".
 
Du kan byta till en ignition advancer dvs drevet innanför lilla kåpan på höger sida. Det gör att den avarar lite bättre på gasen men inget mer. Alternativt kan du fila upp hålen i plattan och vrida den istället men det är svårt att få "rätt".

Vad tyckte du :confused: är det lönt att göra det.
 
Tja... frågar du inte fel snubbe nu?
Finns väl snart inget som inte jag gjort förutom att överladda då.

Han som sa det om tändningen har en överladdad 1400:) och tyckte att det gjorde mycket för bågen. Då kanske jag måste göra som er att
ge den ALLT vad som heter modddd :D
 
Oljerör

Hej alla glada GSX ägare!
Håller på att byta oljetråg efter att tidigare ägaren dragit sönder gängorna vid oljebyte..
När jag lossa på tråget så föll ett oljerör ut och jag vet inte hur det
ska sitta när jag monterar dit nya tråget..
Någon som råkat ut för samma sak, hittar inga bilder nånstans heller:confused:
 
Hej alla glada GSX ägare!
Håller på att byta oljetråg efter att tidigare ägaren dragit sönder gängorna vid oljebyte..
När jag lossa på tråget så föll ett oljerör ut och jag vet inte hur det
ska sitta när jag monterar dit nya tråget..
Någon som råkat ut för samma sak, hittar inga bilder nånstans heller:confused:

Hej !

Om du pm'ar mig din email adress kan jag skicka service handboken till dig i 3 rarfiler (finns ett bra foto där på sidan 62 som visar hur de sitter).

Det är 2 rör ett grövre 90graders o ett tunnare av uformat typ, men det är lättare att titta i handboken så förstår du :tummenupp.


/Maveric
 
Morr!! :mad: När man skulle starta hojen för första gången i år så monterade man batteriet å glad i hågen tryckte man på startknappen. Men vad händer, jo moppen startar ej och FI lampan tänds. Gör några försök med att ta bort batteriet å montera det igen osv. men den är död :va Hmm :va pluggar ur powercommandern å vips så startar den :banana. Men då är nästa :va Vad har händ med pc3'an? Den borde väl komma ihåg vad den är proggad med trots att den har varit utan batteri hela vintern :va Sen till nästa problem. Jag har lyckats förlägga batterikabeln till pc3'an :( så nu kan jag inte plugga in datorn :( Vrider jag på tändningen så startar pc3'an men sen när bränsle pumpen har byggt upp tryck så slocknar den igen och då måste jag ha batterikabeln för att få kontakt mellan den å datorn :( Nå just nu så kör man utan pc3'an men året börjar med tjorv :( å sen skulle det vara kul att veta om pc3'an har tappat minnet eller bara helt enkelt dött. Bara till att hitta en kabel så man får reda på vilket.
 
Låter nog som att något har hänt med pc3an, tror nog att lamporna lyser när motorn är igång.
Kolla så att gen laddar, så det inte är något tjall med strömmen i hojen.
 
Hej alla GSX 1400 åkare.
Jag sålde min GSX i höstat i ett stadium av allvarlig förvirring!:huvet En roligare och bättre hoj får man leta efter. Så nu sitter jag trotts att jag har nästan en fabriks ny BMW och skannar blocket efter en GSX igen. Ja jag vet, sjuk som sålde å jag får skylla mig själv. Hur som även om jag hittar en, så kommer det aldrig att komma på packväskor igen, så nu rensar jag garaget. :)
Finnes: 1 st rack för GIVI Monokey väskor, både för sidor och toppbox. Dock inga väskor dem är redan sålda.
1 st bagster tankskydd i suzuki vit/blå "skinn". Sjukt bra för att slippa tankrepor efter tankväskor.
1 st Bagster tankväska Svart.
1 st fungerande stötdemp bak. (Den lite nyare med röd fjäder).
P.M Så kan jag nog skaka fram en bild eller två. Pris, 500:- per pryl är väll okej. Som sagt sälj aldrig era hojar ni kommer bara ångra er. Och skicka ett P.M till mig om ni är intesserade av nått. Annars provar jag Blocket. /Pelle.
 
Låter nog som att något har hänt med pc3an, tror nog att lamporna lyser när motorn är igång.
Kolla så att gen laddar, så det inte är något tjall med strömmen i hojen.

Nå hojen går som den ska utan pc3'an och det enda jag gjorde i höstas innan vintern var att ta ut batteriet och satt det på underhållsladdning. Nå man får väl mäta upp laddningen. Jo pc3'an tänds igen när jag trycker på starten men det var likadant förra sommaren när jag skulle progga acc pump funktionen, var tvungen att ha 9V batteriet och den har ju fungerat hela förra sommaren. Nå konstigt :va måste bara hitta en 9V kabeln så jag kan plugga in datorn.
 
Nå hojen går som den ska utan pc3'an och det enda jag gjorde i höstas innan vintern var att ta ut batteriet och satt det på underhållsladdning. Nå man får väl mäta upp laddningen. Jo pc3'an tänds igen när jag trycker på starten men det var likadant förra sommaren när jag skulle progga acc pump funktionen, var tvungen att ha 9V batteriet och den har ju fungerat hela förra sommaren. Nå konstigt :va måste bara hitta en 9V kabeln så jag kan plugga in datorn.

Och du har inte råkat göra det klassiska misstaget att sätta kabeln från PC3 på pluspolen? Den skall gå till minus!
Om du haft lös batteriet antar jag att du tagit loss den kabeln med...

http://www.powercommander.com/downloads/310/install/211/eng310-211.pdf
 
Aj i så fall :) Men eftersom den startar en stund så borde den ju inte vara grillad :)
Har faktiskt haft ute min en sväng i veckan, åkte till jobbet å pumpa däcken sen en liten tur till.... typ 2 km :)
Vågar inte berätta hur långt jag körde ifjol....... :)
 
Och du har inte råkat göra det klassiska misstaget att sätta kabeln från PC3 på pluspolen? Den skall gå till minus!
Om du haft lös batteriet antar jag att du tagit loss den kabeln med...

http://www.powercommander.com/downloads/310/install/211/eng310-211.pdf

Hmm tror inte att jag har satt kabeln fel iom. att pc3'an startar upp som den gjort förra sommaren. Nå får knalla till garaget å kolla iaf.

Jaha nu har man varit i garaget. Kan ni gissa vad felet var :notme JORDKABELN :notme Flyttade jorden å moppen rasslade igång på en gång :banana Får väl tacka Maggy för lektionen i ellära :Bugar Det behövdes tydligen trots att jag har jobbat som elektriker i 16år :död men även solen har sina fläckar :D Nu ska kablarna strippas fast på batterikablarna så det inte blir fel igen.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top