GSX 1400-tråden

Då är det rätt pc. Den var laddad med denna mapp:
Suzuki GSX 1400 European model
Stock exhaust
Stock air filter
Ska kolla på ditt monterings sätt :tummenupp

Kanon alltid något :tummenupp.
Är det så du undrar hur så kan jag ta några bilder på min montering i morgon när jag plockar bort usbkabeln:).

/Maveric
 
Mailade bikeshop ang powercommandern och han ringde upp lite senare. Det är deras leverantör som tydligen har provmonterat pc'n i utbildnings syfte för en anställd. Det verkar nog stämma för den ser ut som ny förutom smutsen på kontakterna och repan vid usb porten. Han skulle fixa usb sladden samt täckbrickorna. Måste då säga att det var bra av bikeshop att ringa upp.
 
Jaha då är powercommandern monterad. Blev bakom höger kåpa som maveric fast med kabeln bakåt.

Jo det kan funka oxå kolla bara att det inte kan komma in vatten i anslutningarna :).
Ungarna hade lånat kameran men jag hittade några bilder på nätet från Edwoods på gsx1400.org men jag har den likadant monterad.
Skönt att det löste sig med pluggarna o det som saknades:tummenupp

/Maveric
 

Bifogat

  • S4010018[1].jpg
    S4010018[1].jpg
    211.9 KB · Visningar: 98
  • S4010019[1].jpg
    S4010019[1].jpg
    209.8 KB · Visningar: 99
  • S4010020[1].jpg
    S4010020[1].jpg
    185.9 KB · Visningar: 112
Så var får man tag på en magspoiler till denna skönhet då?

Sen en annan sak jag undrar över, när jag kör långsamt (10-20) och svänger så tenderar styret att vilja falla "inåt" tja om ni förstog den meningen då. detta upplevde jag även när jag körde en polares zephyr 750, lite så att man får hålla emot. är detta brukligt? om ej, vad kan det bero på?
 
Så var får man tag på en magspoiler till denna skönhet då?

Ebay eller S-Racing, men... varför?:va

Sen en annan sak jag undrar över, när jag kör långsamt (10-20) och svänger så tenderar styret att vilja falla "inåt" tja om ni förstog den meningen då. detta upplevde jag även när jag körde en polares zephyr 750, lite så att man får hålla emot. är detta brukligt? om ej, vad kan det bero på?

Definitivt inte ett normalt beteende... plattnött framdäck?
 
Sen en annan sak jag undrar över, när jag kör långsamt (10-20) och svänger så tenderar styret att vilja falla "inåt" tja om ni förstog den meningen då. detta upplevde jag även när jag körde en polares zephyr 750, lite så att man får hålla emot. är detta brukligt? om ej, vad kan det bero på?

Kolla lufttrycket eller så kan det vara som maggy sa, nött framdäck.
 
Ska kolla trycket när jag åker hem, vad ska det ligga på? nya sulor får det bli i vinter, det kan inte han med inställningarna av dämparna att göra då? eller att det sitter ett fatbar-styre på?
 
Ska kolla trycket när jag åker hem, vad ska det ligga på? nya sulor får det bli i vinter, det kan inte han med inställningarna av dämparna att göra då? eller att det sitter ett fatbar-styre på?

Min var likadan när jag köpte den och då var det för lågt tryck. Jag kör med 2,5 fram och 2,9 bak men då åker jag ofta 2 på hojen. Är man själv ska det vara enl ins.boken 2,5 fram och bak.
 
Min var likadan när jag köpte den och då var det för lågt tryck. Jag kör med 2,5 fram och 2,9 bak men då åker jag ofta 2 på hojen. Är man själv ska det vara enl ins.boken 2,5 fram och bak.

Kanon! tack för det svaret, ska kolla trycket på hemvägen ikväll, annars är det ju en makalöst skön maskin
 
Så var får man tag på en magspoiler till denna skönhet då?

Sen en annan sak jag undrar över, när jag kör långsamt (10-20) och svänger så tenderar styret att vilja falla "inåt" tja om ni förstog den meningen då. detta upplevde jag även när jag körde en polares zephyr 750, lite så att man får hålla emot. är detta brukligt? om ej, vad kan det bero på?

Har samma tendes på min, men om jag fattat de rätt beror detta på att jag är kort, och sitter långt fram, kompenseras med lågt ställda bakdämpare, och högt (hårda) fram.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top