GSX 1400-tråden

maho

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Ort
oslo
Hoj
otto
Att ingen annan e intrerest talar väl sitt tydliga språk....
Köp en Honda Honda Silverwing från 80nåt...stylad o klar.
verkar passa dig perfekt...lågbudget o bra

M
 

Kalle Kanon

Kung av Kanelien
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Sölvesborg
Hoj
Suzuki GSX1400
Hej
Nu när hojåkarabstinensen sätter in börjar man fundera på hojsemester.
Funderar därför lite på packväskor till min hoj.
Jag är lite sugen på hårda väskor.
Är det någon som har några erfarenheter? Hårda eller mjuka väskor.
Finns det anpassningskit till Wingrack till vår hoj?

Mvh
Lasse

Jag har kört mycket med pakethållare från Renntec, Givi Simple topbox, mjuka sidoväskor Motodetail från Louis och tankväska. Funkar jättebra. Lätt att sätta på och ta av. Bilden är från Kreta. :2cool
 

Bifogat

  • packåsna..jpg
    packåsna..jpg
    77.7 KB · Visningar: 170

lusch

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Ort
Motala
Hoj
Suzuki GSX 1400 K5
Begåvade inlägg :)

Att ingen annan e intrerest talar väl sitt tydliga språk....
Köp en Honda Honda Silverwing från 80nåt...stylad o klar.
verkar passa dig perfekt...lågbudget o bra

M

Jaha inte ens i vårt forum saknas dom..

:såjaponken
maho, Vad tror du att du bidrar med genom ditt inlägg?
Du svarar inte på någon fråga. Ställer ingen heller.
Att efter min fråga varit ute i 8 minuter skriva att "Att ingen annan e intrerest" säger en del..
Vad som passar mig o min budget bra tror jag inte heller att du vet så mycket om.
Det enda i ditt briljanta inlägg som kommer i närheten av att vara relevant på detta forum är långsökt nog att du hånar 80-talet.
Som vår retrohoj anspelar på. ??? Begåvat! :tummenupp
Är det så att du inte har delar vår glädje över denna hoj behöver du inte deltaga på detta forum.

Har du inget vettigare bidra med föreslår jag att du håller käften.
:backontop

Är det någon som har några packväskor till salu.. eller en silverwing... :tungan
//Lasse
 
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hej
Nu när hojåkarabstinensen sätter in börjar man fundera på hojsemester.
Funderar därför lite på packväskor till min hoj.
Jag är lite sugen på hårda väskor.
Är det någon som har några erfarenheter? Hårda eller mjuka väskor.
Finns det anpassningskit till Wingrack till vår hoj?

Mvh
Lasse

Jag kör med Oxford Sports Panniers och är väldigt nöjd med dom.
Inte de billigaste mjuka väskorna men de är riktigt bra!
Finns några bilder med väskor på här:
http://mortling.mine.nu/gsx/mc0707
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
hahahah

Silverwing var det ja!! :banana

GSX1400 är den tuffast motorcyckeln hittills. Manlig, stor och lagom ond-snäll, PERIOD. :fakta


Så, över till lite seriösare saker... Är det någon som vill bli av med sin PC3:a för rätt peng? Gärna med kabelhärva som passar GSX1400 och monteringsinstruktioner, och kabel för att kunna ladda över mappar från datorn...
Komigen, sälj till mig ^^
 

pivib

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX1400-02
Hejsan alla!

Ny här på sporthoj.com. Har kört GSX1400 sedan förra sommaren och är hittils helnöjd. Har några små planer för min hoj till våren så jag passar på att höra runt lite här.

Vita blinkers; Finns det vita blinkers som påminner om originalglasen? Vill inte ha supersmå blinkers i form av pilar eller liknande utan letar efter något mer "originalliknande". Har kikat runt på lite stylingsajter men har inte hittat nåt som faller mig i smaken.

Stänkskärmen bak; Ser ut som "plastbiten" är gjuten i ett stycke under hela sadeln. Nån som vet vad en sån kan tänkas kosta? Känner inte för att börja såga i den utan att kunna återställa till original. Har även sneglat på "undertails", hur är de i passformen? Mycket arbete att få på plats? Finns någon slags universalhållare för blinkers och nummerplåt? Hur har ni löst det?

/pivib
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej o välkommen hit.

Vita blinkers kolla på ebay.de brukar dyka upp om du söker på gsx 1400 alt.
tror att hayabusans bak blinkers är samma form som våra dock vita.
Själv satte jag dit en mindre modell men smaken är olika:tummenupp

stänkan bak funderade jag i cirka tre dagar sen kapade jag, ser betydligt bättre ut och jag har sett plastbiten på samma ställe till salu som blinkersena.
Undertray får du kapa ännu mer fråga Maggy han har gjort det.

maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Vita blinkers; Finns det vita blinkers som påminner om originalglasen? Vill inte ha supersmå blinkers i form av pilar eller liknande utan letar efter något mer "originalliknande". Har kikat runt på lite stylingsajter men har inte hittat nåt som faller mig i smaken.

Hayabusans bakblinkersglas passar rakt av. Vill du satsa på småa men godkända blinkers så har Biltema nu en snygg LED variant. Själv köpte jag de bästa... Kellermann. http://mortling.mine.nu/gsx/kellermann


Stänkskärmen bak; Ser ut som "plastbiten" är gjuten i ett stycke under hela sadeln. Nån som vet vad en sån kan tänkas kosta? Känner inte för att börja såga i den utan att kunna återställa till original. Har även sneglat på "undertails", hur är de i passformen? Mycket arbete att få på plats? Finns någon slags universalhållare för blinkers och nummerplåt? Hur har ni löst det?

/pivib

Skall du spara cykeln till nästa ägare eller ha en cykel som passar DIG?
En undertail/undertray innebär visserligen att du får kapa bort en del av originalet men det sänker knappast värdet på hojen. OM du mot förmodan vill sätta tillbaka en originalläpp så kostar en ny original ca 1500kr.
Jag köpte iallafall en Pyramid undertail då den är gjord för att behålla original bakljuset (som jag iofs ersatt med ett vitt LED bakljus) samt att de fiffiga små utfällbara bagageöglorna kan vara kvar.
http://mortling.mine.nu/gsx/undertray/
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Tjena
Kan någon vänlig själ mäta dessa mått på sitt bakre nedre stötdämparfäste som sitter på svingen på sin gsx 1400, ska se om höjningssatsen från 1400 passar på min 750. istället för bulthålets diameter går det bra med bultgrovleken om det underlättar.
nogrannhet på nånn mm räcker.

Vore oerhört tacksam för denna hjälp!

ritning.JPG

Med resrevation för mätfel... orkade inte ta lös en stötis för detta.
 

Bifogat

  • ritning.JPG
    ritning.JPG
    34.3 KB · Visningar: 86

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
NU har jag hojen hemma...
Ser ut som att dina är dragna av någon som är stark... dvs alldeles för hårt.
Kolla mina bilder på http://mortling.mine.nu/temp/akrabult1.jpg http://mortling.mine.nu/temp/akrabult2.jpg
Inga bultar "sneda"... men så har jag monterat det själv också. :)
http://mortling.mine.nu/gsx/akrafit

Ojojoj! det var en jävla skillnad! Då har jag väl dragit åt för hårt...
Det konstiga är att dina muffar verkar vara avtagbara från grenrören..! det var inte mina kan jag säga, hela skiten var ju i ett stycke...! Nästa gång jag är hemma och pillar ska jag ta en titt på skiten alltså...
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Ojojoj! det var en jävla skillnad! Då har jag väl dragit åt för hårt...
Det konstiga är att dina muffar verkar vara avtagbara från grenrören..! det var inte mina kan jag säga, hela skiten var ju i ett stycke...! Nästa gång jag är hemma och pillar ska jag ta en titt på skiten alltså...

Nja... Alla akra har lösa muffar. det är därför det sitter fjädrar där (som även du har). De skulle ju inte fylla någon funktion annars.
Köpte du ditt system begagnat?
I så fall kan det ju hända att de bara sotat fast?
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Nja... Alla akra har lösa muffar. det är därför det sitter fjädrar där (som även du har). De skulle ju inte fylla någon funktion annars.
Köpte du ditt system begagnat?
I så fall kan det ju hända att de bara sotat fast?

Nej för fan, det var splitter nytt. Men det såg ut att sitta ihop, så jag röde inte skiten. Vilket har visat sig vara ett jävla misstag alltså... Jag fick varken skisser eller monteringsanvisning till systemet. Nog för att det verkar riktigt lätt att sätta ihop men det hade inte skadat med ett A4 och en skiss...
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Esquire: har du fortfarande inte lyckats får monsterhojen såld? :)
 

pivib

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX1400-02
Hayabusans bakblinkersglas passar rakt av. Vill du satsa på småa men godkända blinkers så har Biltema nu en snygg LED variant. Själv köpte jag de bästa... Kellermann. http://mortling.mine.nu/gsx/kellermann

Letat lite efter mindre regtangulära blinkers, inte hittat exakt vad jag söker, men jag letar vidare. Nån som vet om det krävs reläer för att få blinkersen att blinka korrekt?

Skall du spara cykeln till nästa ägare eller ha en cykel som passar DIG?
En undertail/undertray innebär visserligen att du får kapa bort en del av originalet men det sänker knappast värdet på hojen. OM du mot förmodan vill sätta tillbaka en originalläpp så kostar en ny original ca 1500kr.
Jag köpte iallafall en Pyramid undertail då den är gjord för att behålla original bakljuset (som jag iofs ersatt med ett vitt LED bakljus) samt att de fiffiga små utfällbara bagageöglorna kan vara kvar.
http://mortling.mine.nu/gsx/undertray/

Kollade på S-racing efter undertray, de verkar bara sälja den modellen med intregerat baklyse. (http://www.s-racing.com/album_pic.php?pic_id=493) Jag är mer inne på denna modellen: (http://www.justbandits.com/shop/uploads/images_products_large/297.jpg) Kan den sista vara Ermax modell? Nån som sitter på fler bilder av "bakändan" på GSX 1400? Tips på hållare för regskylt/blinkers?

Mvh pivib
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top