GSX 1400-tråden

andreas b skrev:
2633460 fan va inte i går man va ute här å titta..
LACKA ALLT MATT SVART! hade en hel lackad gsxr innan å det är rock n roll....

Mattsvart blir det nog inte... men kanske matt...:tummenupp
 
HEJ
jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mej med ytter diametern på Akrapovic`s krökar till GSX1400,jag skulle bli mer än tacksam.
Jag funderar på att bygga om det,för att få det att passa till en 80 tals Kawa 1000 som har vuxit till 1428cc
 
Tuss skrev:
2635206 HEJ
jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mej med ytter diametern på Akrapovic`s krökar till GSX1400,jag skulle bli mer än tacksam.
Jag funderar på att bygga om det,för att få det att passa till en 80 tals Kawa 1000 som har vuxit till 1428cc

40mm utvändigt.
 
Lite dött i denna tråd nu...
Vad har ni för planer i vinter?
Jag har handlat tank och all plast... får se vad det blir av det.
Har anmält mig för ett par bandagar i vår också. Har aldrig provat bana med MC tidigare. Kanske får investera i spunna bromsslangar innan.
 
Ja det är lite segt här i tråden.
Själv har man ju precis bytt från ett Suzukiträsk till ett annat. Kommer väl att ligga ganska lågt i vinter med modifikationer. Var väl tillräckligt gjort när jag köpte den. Det som kanske skulle göras är att höja bakändan lite. Inte mycket till modofikation att hinna med på en hel lång vinter men det är alltid något...
Längtar riktigt mycket till våren då man får ta ut åket och känna lite mer på den...varför envisas man alltid med att köpa hojar när säsongen nästan är slut?

Kan ju passa på att byta nickname här under vintern...känns lite inaktuellt numera.
Kanske tänka till lite och välja ett som håller sig lite bättre över tiden och mellan hojarna :3freak
 
Last edited:
Jag gillar GSX1400 skarpt till utseendet. Är inne på att byta till sommaren är lite sugen på en sådan. Anledningen till att jag vill byta är att på min så får jag färbannat ont i handlederna, dels av ställningen, dels av vibrationer o styret vid lägre varvtal. Ont i häcken får man väl på alla hojar antar jag :)

Hur som helst, hur är gsx´en att åka runt på en heldag med skjuts?

Vill ha en bra hoj, bra körställning vid långa dagar samt bra att skjutsa på......tar gärna era erfarenheter.
 
toxicated skrev:
2659636 Jag gillar GSX1400 skarpt till utseendet. Är inne på att byta till sommaren är lite sugen på en sådan. Anledningen till att jag vill byta är att på min så får jag färbannat ont i handlederna, dels av ställningen, dels av vibrationer o styret vid lägre varvtal. Ont i häcken får man väl på alla hojar antar jag :)

Hur som helst, hur är gsx´en att åka runt på en heldag med skjuts?

Vill ha en bra hoj, bra körställning vid långa dagar samt bra att skjutsa på......tar gärna era erfarenheter.

Jag är iofs partisk och har om sanningen skall fram inte kört mer än 30 mil i ett svep med min förra sommaren.
30mil var MYCKET bekvämt! Inte tillstymmelsen till träarsle.
Man kan dock inte ligga på för fort för då blir det tungt utan kåpa. Just därför älskar jag den! Man får rejäl fartupplevelse fast man inte kör 250!
På långkörning är ca 110 en okej marchfart... kanske 120... men inte över 130 iallafall.
Till sommaren tänkte jag köra mer med passagerare. Detta förutsatt att vi hittar barnvakt åt de fem barnen, I sommar kunde frugan inte åka en meter. Men nu är nytt skinn inhandlat åt henne och svärmor är underrättad om vad som är på G nästa säsong.

KÖP!
 
Låter lovande. 30mil på min känns lite överallt kan jag säga. Kör sällan fort så det spelar ingen roll om den är obekväm över 130+

Tål att titta närmare på till våren :tummenupp

Maggy skrev:
2660541 Jag är iofs partisk och har om sanningen skall fram inte kört mer än 30 mil i ett svep med min förra sommaren.
30mil var MYCKET bekvämt! Inte tillstymmelsen till träarsle.
Man kan dock inte ligga på för fort för då blir det tungt utan kåpa. Just därför älskar jag den! Man får rejäl fartupplevelse fast man inte kör 250!
På långkörning är ca 110 en okej marchfart... kanske 120... men inte över 130 iallafall.
Till sommaren tänkte jag köra mer med passagerare. Detta förutsatt att vi hittar barnvakt åt de fem barnen, I sommar kunde frugan inte åka en meter. Men nu är nytt skinn inhandlat åt henne och svärmor är underrättad om vad som är på G nästa säsong.

KÖP!
 
Förutom en massa putsande består vinterns arbete av att fixa ett komplett set stålomspunna slangar (GOODRIDGE) samt byta fotpinnar till Sato Racing eller Lucas.

Jag köpte min GSX 1400 i våras. Då var den rejält utrustad redan, så som Motospeed byggd 1550cc motor. Akrapovic helsystem, K&N-filter, Powercommander, G-pack etc...

Det första jag gjorde var att byta styre och backspeglar. Originalstyret är ju ett skämt! Det blev ett Tomaselli. Mycket bättre körställning, men helt nöjd blev jag inte. Mot slutet av sommaren bytte jag igen och nu blev det perfekt körställning!! Med ett set nya fotpinnar kommer det att bli riktigt bra.

Har inga problem att ligga och marcha i 140 km/h.
 
Powerholic skrev:
2660759 Förutom en massa putsande består vinterns arbete av att fixa ett komplett set stålomspunna slangar (GOODRIDGE) samt byta fotpinnar till Sato Racing eller Lucas.

Jag köpte min GSX 1400 i våras. Då var den rejält utrustad redan, så som Motospeed byggd 1550cc motor. Akrapovic helsystem, K&N-filter, Powercommander, G-pack etc...

Det första jag gjorde var att byta styre och backspeglar. Originalstyret är ju ett skämt! Det blev ett Tomaselli. Mycket bättre körställning, men helt nöjd blev jag inte. Mot slutet av sommaren bytte jag igen och nu blev det perfekt körställning!! Med ett set nya fotpinnar kommer det att bli riktigt bra.

Har inga problem att ligga och marcha i 140 km/h.


låter som en riktig goding!
Bilder?
Mer info?
Bänkad?

Nyfiken...
 
Här kommer lite info.

Hojen är en 2002 i blått och vitt.
Motorn är modifierad av Motospeed.

JE kolvar, 1542 cc 12:1 i komp.
K&N luftfilter
Toppen: steg 2-portad
Kamaxlar: WebCams
Modifierade 37 mm spjällhus
PC-III

Motospeed bänkade 147,5 bhp @ 7500 rpm samt 156 Nm @ 5600 rpm.

Webkammarna är rätt så snälla, varför ett byte till Yoshimurakammar kanske också ingår i vinterns modifieringar. Fullständigt onödigt men ack så trevligt...

Vidare så har hojen ett Akrapovic helsystem (titanburk) samt G-pack.

Optiska modifieringar:
Ermax undertray (originalbaklyset kvar), miniblinkers, annat styre samt andra backspeglar.

Jag ska fixa lite bilder också.
 
Powerholic skrev:
2664626 Här kommer lite info.

Hojen är en 2002 i blått och vitt.
Motorn är modifierad av Motospeed.

JE kolvar, 1542 cc 12:1 i komp.
K&N luftfilter
Toppen: steg 2-portad
Kamaxlar: WebCams
Modifierade 37 mm spjällhus
PC-III

Motospeed bänkade 147,5 bhp @ 7500 rpm samt 156 Nm @ 5600 rpm.

Webkammarna är rätt så snälla, varför ett byte till Yoshimurakammar kanske också ingår i vinterns modifieringar. Fullständigt onödigt men ack så trevligt...

Vidare så har hojen ett Akrapovic helsystem (titanburk) samt G-pack.

Optiska modifieringar:
Ermax undertray (originalbaklyset kvar), miniblinkers, annat styre samt andra backspeglar.

Jag ska fixa lite bilder också.

Fina grejer!
Mina TTS kammar är något vassare än Yoshi-ST1 men de är ju omslipade originalkammar så bascirkeln är nedtagen för att få högre lyft. Yoshi har samma bascirkel som originalen vaför vissa påstår att man inte behöver schimsa om efter byte men det får stå för dom.
Snorre har inte portat vad jag fattat men tar ut mer. Kan vara kammarna?

Bilder gillas!
 
Maggy skrev:
2665682 Fina grejer!
Mina TTS kammar är något vassare än Yoshi-ST1 men de är ju omslipade originalkammar så bascirkeln är nedtagen för att få högre lyft. Yoshi har samma bascirkel som originalen vaför vissa påstår att man inte behöver schimsa om efter byte men det får stå för dom.
Snorre har inte portat vad jag fattat men tar ut mer. Kan vara kammarna?

Bilder gillas!


Jag har allt lite högre toppeffekt...skämt å sido, det är nog svårt att jämföra olika bänkkörningar. I och med att toppen är portad och spjällhusen lite större så finns förutsättningarna för att Yoshikammar i min hoj ska ge ett bra tillskott. Web-kammarna är nog lite astmatiska. Hojen går ruggigt bra redan, men bara vetskapen om att det finns mer att hämta är ju lockande.
Jag har också hört att Yoshimurakammarna har samma bascirkel som original. Läste tidigare i tråden att du har ett helt set med shims sedan du bytte till TTS-kammarna. Byter jag kammar själv så hör jag nog av mig angående shims.

Jag tänkte ta lite läckra bilder, men den j-vla digitalkameran har hittat ett bra gömställe. Återkommer så fort jag hittat den eller köpt en ny.
 
God jul og godt nytt år til alle som kjører GSX1400 (og de andre også)
 
Här kommer lite bilder på min hoj.

Det finns fler i garaget.
 

Bifogat

  • Blandat 073.jpg
    Blandat 073.jpg
    128.8 KB · Visningar: 236
  • Blandat 086.jpg
    Blandat 086.jpg
    121.1 KB · Visningar: 226
  • Blandat 081.jpg
    Blandat 081.jpg
    117.3 KB · Visningar: 163
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top