GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Nu är järnladyn såld och på väg till Blekinge i skrivande stund. Tackar för mig som 1400-ägare för stunden. Det är dock inte helt uteslutet att det blir en 1400 vid ett senare tillfälle igen. Just för stunden är det en Superduke som hägrar på höstrean.
Tackar för all hjälp och snabba svar som ni bidragit med under säsongen.

Ha det gott allesammans. / Björn


Detsamma Björn, hoppas du har mer tur med den ev blivande SD'n :) o välkommen tillbaka i framtiden :tummenupp.

En undran :tungan var i Blekinge landar ditt ex kan ju ha span på den :tummenupp :D.

Just nu har jag en jobbig hoj som vägrar gå som den ska :gnissla.

Troligtvis har jag ringat in det till någon av TPS givarna (provade o ändra dom i kväll o då gick den bättre) så jag ska riva ut insprutningen i vinter o ge den en översyn :brinnerup.

Ps Fillingen jag provade o byta vacum givarna men det hjälpte inte ,men bra o veta att man kan göra så i fall att :tummenupp Ds
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Detsamma Björn, hoppas du har mer tur med den ev blivande SD'n :) o välkommen tillbaka i framtiden :tummenupp.

En undran :tungan var i Blekinge landar ditt ex kan ju ha span på den :tummenupp :D.

Just nu har jag en jobbig hoj som vägrar gå som den ska :gnissla.

Troligtvis har jag ringat in det till någon av TPS givarna (provade o ändra dom i kväll o då gick den bättre) så jag ska riva ut insprutningen i vinter o ge den en översyn :brinnerup.

Ps Fillingen jag provade o byta vacum givarna men det hjälpte inte ,men bra o veta att man kan göra så i fall att :tummenupp Ds

Hoppas det jag också, jag har haft otur. Men nu på slutet har den gått problemfritt. Han verkade mycket nöjd iaf. En återfallsknutte från Asarum var det som slog till på ett riktigt bra höstpris. Det blev en dyr säsong m.a.o för mig, men jag tar väl igen det på att höstpruta lite extra på en SD.
Tråkigt att din börjat strula också. De verkar ha sina egenheter dessa hojar tyvärr, men jävligt trevliga i övrigt.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hoppas det jag också, jag har haft otur. Men nu på slutet har den gått problemfritt. Han verkade mycket nöjd iaf. En återfallsknutte från Asarum var det som slog till på ett riktigt bra höstpris. Det blev en dyr säsong m.a.o för mig, men jag tar väl igen det på att höstpruta lite extra på en SD.
Tråkigt att din börjat strula också. De verkar ha sina egenheter dessa hojar tyvärr, men jävligt trevliga i övrigt.


Va som f*n han bor bara en mil från mig :yoparty så jag kommer rätt säkert att se din gamla pärla :D.
Tipsade du honom om denna tråden oxå ?

Jo dom kan tydligen vara lite nyckfulla men jag har ju o andra sidan kört nästan 3000 mil utan minsta hicka så det är kanske dax för en rejäl service :tummenupp.

Ha de gott Björn:).

/Maveric
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Va som f*n han bor bara en mil från mig :yoparty så jag kommer rätt säkert att se din gamla pärla :D.
Tipsade du honom om denna tråden oxå ?

Jo dom kan tydligen vara lite nyckfulla men jag har ju o andra sidan kört nästan 3000 mil utan minsta hicka så det är kanske dax för en rejäl service :tummenupp.

Ha de gott Björn:).

/Maveric

Haha, nja jag var lite kluven om jag skulle nämna den här tråden av vissa skäl. Men det var iofs inga direkta fel på den nu. De små skador som fanns upplyste jag om på tfn och det var inga problem.
Du kanske träffar han någon gång och då får du berätta för honom om tråden.
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Haha, nja jag var lite kluven om jag skulle nämna den här tråden av vissa skäl. Men det var iofs inga direkta fel på den nu. De små skador som fanns upplyste jag om på tfn och det var inga problem.
Du kanske träffar han någon gång och då får du berätta för honom om tråden.

Synd att du sålt din GSX 1400, fast det är ju kul att prova något annat också. Min hoj har i alla fall gått problemfritt (peppar,peppar), och går det gör den ju verkligen. Den är ganska tuff mot kedjan, men det beror väl kanske mest på vridet och körstilen. Kul är det i alla fall:D. Jag håller ögonen öppna efter en lämplig ZX-7r eller helst en ZX-7RR. En mycket underskattad kulthoj!!:yoparty
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Synd att du sålt din GSX 1400, fast det är ju kul att prova något annat också. Min hoj har i alla fall gått problemfritt (peppar,peppar), och går det gör den ju verkligen. Den är ganska tuff mot kedjan, men det beror väl kanske mest på vridet och körstilen. Kul är det i alla fall:D. Jag håller ögonen öppna efter en lämplig ZX-7r eller helst en ZX-7RR. En mycket underskattad kulthoj!!:yoparty

...och det betyder inte att jag tänker sälja min 1550...

...och det betyder inte att jag tänker sälja min 1550...

intressant... visste inte att man kan svara på sitt eget inlägg...:banana
 
Last edited:

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
...och det betyder inte att jag tänker sälja min 1550...



intressant... visste inte att man kan svara på sitt eget inlägg...:banana

Just vad jag funderade på. Inte fan kan du väl sälja den tänkte jag. Men det kanske är det man ska sikta på den dagen man gör comeback, att köpa en 1550-kittad. Men det blir nog inte så lätt att hitta en kan jag förstå. ;)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Här var det lite dött :).
Ni har väl inte gått i ide än hoppas jag :tungan.

Däremot jag har varit lite olydig :D,i jakten på vad som gör att hojen går illa så rök luftburken väck :galen.
Det går faktiskt att ta bort burken utan att ta bort motorn först :yoparty.
Man behöver bara ta väck spjällhusen,muttern till kamkedjesträckaren,cyl 1 o 2's insugsgummi,startmotorn,slavkopplingscylinder m hållaren, vevhusventilationsburken(om man inte har billet ver. av den :tungan),plocka väck alla slangar på luftburken,vika ut blecket försiktigt som håller sidokåpan o sen lirka ut burken på vänster sida :).
Gick sedan igenom hela insprutet o rengjorde noga ,när jag sedan satt till baka allt "glömde":rolleyes: jag luftburken provstartade hojen med bara luftburks gummitrattarna.
Jä*lar vilket ljud :D ,så nu blir det KN filter special istället (inga podfilter) två ovala monterat på egentillverkat fäste bilder kommer sen.

Förresten den verkar gå som den ska nu tps givaren var lite utanför skalan :tummenupp.



/Maveric
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Kan väl tala om att när ja tog bort min luftburk blev det till o såga av den i 2delar tyckte det såg ut som att när dom byggde hojen började dom med burken sen tillkom alla andra delar runt den:D

Har fått hem en ny elektronisk dosa från Jgnijet som ska ersätta orginal ECUn men har inte fått den o fungera riktigt än o supporten hos dom är inte särskilt snabb (tror en brevduva varit snabbare) Men det ska väl lösa sig innan våren för det är väl slut på åkningen nu

HaDe
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Årets sista tur

Ja, så var årets sista tur avklarad.

Efter tvättning av Suzukin blev det en liten runda för att sedan avsluta på macken för att fylla full tank. Nu klarar sig hojen till nästa säsong. Det blev alldeles för få mil även i år...:gnissla
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Ja, så var årets sista tur avklarad.

Efter tvättning av Suzukin blev det en liten runda för att sedan avsluta på macken för att fylla full tank. Nu klarar sig hojen till nästa säsong. Det blev alldeles för få mil även i år...:gnissla

Vi hade +10 gradet och sol här idag!
Så jag tänkte ta en sista sväng... men min vana trogen kör jag aldrig den. Tror att det var sista chansen för i år men man skall inte köra en sista sväng.... kan ju bli den sista på riktigt? :rolleyes:
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Vi hade +10 gradet och sol här idag!
Så jag tänkte ta en sista sväng... men min vana trogen kör jag aldrig den. Tror att det var sista chansen för i år men man skall inte köra en sista sväng.... kan ju bli den sista på riktigt? :rolleyes:

Det där lät lite djupt...:va
Hur som helst, nya tag nästa säsong:yoparty
 

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Läter intressant har du någon webbadress till företaget som säljer den
så man kan få till sig lite info om den...


Kan väl tala om att när ja tog bort min luftburk blev det till o såga av den i 2delar tyckte det såg ut som att när dom byggde hojen började dom med burken sen tillkom alla andra delar runt den:D

Har fått hem en ny elektronisk dosa från Jgnijet som ska ersätta orginal ECUn men har inte fått den o fungera riktigt än o supporten hos dom är inte särskilt snabb (tror en brevduva varit snabbare) Men det ska väl lösa sig innan våren för det är väl slut på åkningen nu

HaDe
 

BRL-67

BRL-67
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Påarp (HBG)
Hoj
Gsx 1400-06
Har funderat på att sätta på bobbins för depåstöd på svingen, men det finns ju inga hål för dom hur har ni löst det :confused::confused::confused:
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top