GSX 1400-tråden

andreas b skrev:
2286035 sant jag har ochså funderat men orginal är snygg å lampformen är bra.
jag såga av blygdläppen så nu är nr skylten min lägsta pungt.. ser bra ut tycker jag. :tummenupp


oki!
Sätt gärna ut en bild!
Så kan man spana innan man får för dig nåt!
Måste se fett ut med 190 däcket bak!
E det samma på 06 an som på 02 an tro?
 

Bifogat

  • namnlös2.JPG
    namnlös2.JPG
    54.2 KB · Visningar: 187
under blinkers satte jag sågen så då blev kapningen vid halva skylten.

ser likadan ut.. gör ju HELA utseendet. jag har tagit bort båda bakspeglarna å ingen gubb kåpa fram.

men jag menar bara väl. smaken är ju delad :arsele :hihi

ska fixa bilder.. ska bara bli av. :tummenupp
 
andreas b skrev:
2288871 under blinkers satte jag sågen så då blev kapningen vid halva skylten.

ser likadan ut.. gör ju HELA utseendet. jag har tagit bort båda bakspeglarna å ingen gubb kåpa fram.

men jag menar bara väl. smaken är ju delad :arsele :hihi

ska fixa bilder.. ska bara bli av. :tummenupp


Jo det e sant!
Men vill man köra fort och länge e gubbkåpa att föredra!
Ibland får utseendet ge vika!
Men e detta med en gubbkåpa?=)
 

Bifogat

  • namnlös3.JPG
    namnlös3.JPG
    27.6 KB · Visningar: 226
Knasknutten skrev:
2288875 Jo det e sant!
Men vill man köra fort och länge e gubbkåpa att föredra!
Ibland får utseendet ge vika!
Men e detta med en gubbkåpa?=)


oj där hade jag lite fel. den va ju ganska ok :tummenupp

men det bäst å inte ha någon för man kör ju som man har en röd lazer prick i nacken annars :hihi nu är lagom pendlar fart 140-150. jag har 16 mil till jobbet :yoparty
 
andreas b skrev:
2288901 nu är lagom pendlar fart 140-150. jag har 16 mil till jobbet :yoparty

Inget Renthalstyre förmodar jag...

Kåpan såg okej ut...

Har förresten fått fraktsedelsnummer på mina kamaxlar nu... mmmm.... längtar.
Tar väl en par veckor innan det är monterat och bänkat dock.
 
andreas b skrev:
2288901 oj där hade jag lite fel. den va ju ganska ok :tummenupp

men det bäst å inte ha någon för man kör ju som man har en röd lazer prick i nacken annars :hihi nu är lagom pendlar fart 140-150. jag har 16 mil till jobbet :yoparty


Röd lazer prick i nacken!!!!
Hmmm e det inte så man skall köra? :7peta
 
Knasknutten skrev:
2289113 Röd lazer prick i nacken!!!!
Hmmm e det inte så man skall köra? :7peta


laser mannen lungnar ner sig om man inte har kåpa :hihi

fan va sugen jag blev nu på gasa bara för det :gnissla

NÄÄ VA FAN NU ÅKTE EN GOLDVING ME JULGRANS BELYSNING FÖRBI MITT SKYLT FÖNSTER (TÄND) ME STOR TUPP KAM PÅ HJÄLMEN!!!!

mycket ska man se innan man loggar ut :hihi

orginal styre..
 
Chupacabra skrev:
2282006 Blir fint sen när du får lite färg på systemet Maggy.
Kör nollmapp tillsvidare (rek av motospeed )
Tittar man på olika mappar så kan det skilja mycket vid specifika varvtal samt trottellägen.

Fick äntligen fingrarna ur och matade in nollmappen.
Tar ju säkert bortåt 5min... bra att ha en garagelaptop! :tummenupp

Körde en tur på ca 6-7mil efteråt.
Jisses vilken skillnad mot "downloadmappen" för Akra helsystem!
Uppenbarligen finns inte många rätt i den. Kanske är det rätt stor skillnad i orgiginalmapparna på en -02:a och en -05:a? :confused:
Hursomhelst så märks den extra effekten väl kan jag säga. Lyft på 2:an går utan problem.
På ett par veckor skall kammarna vara moterade också... och bänkad också förståss. Då borde lyft på 2:an vara en barnlek. :D
 
Knasknutten skrev:
2285232 Kan man få en bild bakifrån?
Lite intresserad av vad du gjort med bakändan!


Kolla denna mapp: http://mortling.mine.nu/gsx/07
Gamla Micron slip-on:et på de bilderna iofs... men bakänden syns ju.

Såg att du i GSX1400 vs Xjr1300 tråden skrev att du hade 140hk på bakhjulet.
Vad har du gjort då?
Är ju lite svårt att kliva över 130-135hk utan större modifieringar.
Man blir ju lixom nyfiken på "nästa steg" om man så säger. :hihi
 

Bifogat

  • IMG_0030.JPG
    IMG_0030.JPG
    89.6 KB · Visningar: 518
  • IMG_0027.JPG
    IMG_0027.JPG
    111.7 KB · Visningar: 454
andreas b skrev:
2296392 Tjenare tjenare!! Här kommer en bild på hojen i allafall..http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=152761&stc=1
Detta är inte MC-relaterat men jag gillar detta ändå...
va iväg igår kväll å investera en Boeing 553 Jetmotor/Gasturbin till polarns Båt som ska vässas en smula DETTA E HÅRDROCK!! :yoparty :tuttar
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=152762&stc=1

Fan va coolt!
Ni har ju MÖRKT på kvällarna!

Mina kamaxlar var på Bromma flygplats i morse klockan 5. :tummenupp
 
Maggy skrev:
Jisses vilken skillnad mot "downloadmappen" för Akra helsystem!
Uppenbarligen finns inte många rätt i den. Kanske är det rätt stor skillnad i orgiginalmapparna på en -02:a och en -05:a? :confused:

Tror inte det har nå´t med årsmod att göra då den inte funka spoeciellt bra på min -02 heller
 
Nu är styret monterat. Självklart så passade inte de nya styrändspluggarna jag hade köpt. När jag köpte dem så hade jag inte en tanke på att ett aluminiumstyre har lite större godstjocklek. :huvet

Bifogar en bild på hur det gamla styret ser ut jämfört med det nya också.
 

Bifogat

  • styret.jpg
    styret.jpg
    69.3 KB · Visningar: 186
  • styret2.jpg
    styret2.jpg
    64.1 KB · Visningar: 232
Esquire skrev:
2301558 Nu är styret monterat. Självklart så passade inte de nya styrändspluggarna jag hade köpt. När jag köpte dem så hade jag inte en tanke på att ett aluminiumstyre har lite större godstjocklek. :huvet

Bifogar en bild på hur det gamla styret ser ut jämfört med det nya också.

Far till närmsta järnhandel och inhandla långre (ca 75-80mm) försänkta skruvar samt muttrar till dessa.
Efter det så åker du och köper 10-15cm bensinslang hos någon bilreservdelsfirma med innerdiameter 6mm...
Den har nämligen ytterdiameter på 12,5-13mm precis som innerdiametern på ett aluminiumstyre.
Åk hem och måla skallarna på skruvarna svarta.
Sätt den nya skruven i orginalstyränden och kapa slangen i lämpligt lång bit dvs så att muttern PRECIS går att gänga på.
Ploppa in paketet i styret och dra åt skruven så bensinslangen expanderar. Vips så sitter orginalstyrändarna på plats till en kostnad av max 20kr!

Så gjorde iallafall jag. :)
 
Ju mera man tänker desto mera kommer man på. Jag har nu suttit i tio minuter och skrivit på ett svar till Maggys senaste inlägg. Det har blivit ett antal gånger som jag skrivit om det, men detta har jag iaf kommit fram till nu:

Styrändspluggarna jag köpte är något kortare än original, och jag har soppaslang (grön Trelleborg, kanske för biffig). Nu ska jag bara se när jag kommer hem om det sitter någon mutter i expandern på styrändspluggarna. Då kanske det löser sig ändå, alldeles "gratis".

För att köra utan vikter är inte ett alternativ. Vibrationerna blir en aning för elaka då.
 
Esquire skrev:
2305333
Styrändspluggarna jag köpte är något kortare än original, och jag har soppaslang (grön Trelleborg, kanske för biffig). Nu ska jag bara se när jag kommer hem om det sitter någon mutter i expandern på styrändspluggarna.

Då kan ju orginalskruvarna kanske passa längdmässigt.
Original så sitter det en M6 gänga i en platta som är fastsvetsad inuti styret dvs det finns inga expandrar. Men ett par M6 muttrar är ju inte SÅ ovanligt att ha i "bra att ha" lådan.

På skrivbordet bredvid mig ligger ett par finfina kamaxlar... och ett shimskit...
:D
Allt jag behöver nu är tid, öl, sällskap och slutligen en tid för bänkkörning.
dance.gif
 
Maggy skrev:
2305827 Då kan ju orginalskruvarna kanske passa längdmässigt.
Original så sitter det en M6 gänga i en platta som är fastsvetsad inuti styret dvs det finns inga expandrar. Men ett par M6 muttrar är ju inte SÅ ovanligt att ha i "bra att ha" lådan.

På skrivbordet bredvid mig ligger ett par finfina kamaxlar... och ett shimskit...
:D
Allt jag behöver nu är tid, öl, sällskap och slutligen en tid för bänkkörning.
dance.gif
Ta gärna foto under kambytet skulle va kul se hur det det ut :hihi
 
Jaha då har man gjort en helomvändning då.
Innan var man ju sugen på att trimma gamla bettan lite.
Nu bidde det inte så.
Nu bidde det istället en helt annan cykel, pga av en massa olika orsaker så bidde det visst såhär :rolleyes:
Nåja nu är det ju såhär att man har ett Yoshimura helsystem liggandes och bara tar plats, så om någon är intresserad så tjoa till i tråden..
 
Jonis skrev:
2306269 Jaha då har man gjort en helomvändning då.
Innan var man ju sugen på att trimma gamla bettan lite.
Nu bidde det inte så.
Nu bidde det istället en helt annan cykel, pga av en massa olika orsaker så bidde det visst såhär :rolleyes:
Nåja nu är det ju såhär att man har ett Yoshimura helsystem liggandes och bara tar plats, så om någon är intresserad så tjoa till i tråden..

Och vad blidde det då?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top