GSR-tråden!

Någon här som vet vad det är för skillnad motormessigt på gsxr 600 och på gsr 600? Jag har försökt leta överallt men har inte hittat nått :huvet:va
 
Kim_barnell det är lite mjukare mellan växlarna och lite mindre top effekt men lite mer i mitten på varven om jag inte minns helt fel.
dock kommer jag inte ihåg vart jag läst det nånstans. hittar jag länken igen skickar jag upp den.
 
jag vet hur effektskillnaden är men jag skulle vilja veta om man bara behöver mappa om den eller om man ska behöva byta kammar och sådant? :gnissla
 
Hej hej

Tänkte höra med kollektivet ang. ett inhandlad vindskydd. Köpte det i england och enligt utsago ska det vara original. Men i skyddet finns det tre fästhål på var sida men det finns ingenstans att fästa det på hojen. Har någon av er erfarenhet av vindskydd som kräver någon form av adapter motsv. för att kunna fästa en vindskiva på GSR:en? Nu gav jag bara £10 för ett bättre beg. så inga stora summor om det inte skulle passa på en svenskimporterad hoj men men..

IMG_20121003_214823.jpgIMG_20121003_214841.jpg

Tänkte även höra om någon har tips och erfarenhet på bra, billiga? sidoväskor av tyg som man spänner fast under sadeln? Som är bra för en helgtouring. Ska även gärna fungera med två på hojen...
 
Last edited:
Den 19/3-2012 så skrev en viss kim_Barnell så här:
"Det är en gixxer 600 k5 motor i som dom har ändrat registert i så den är starkare på itten och lite klenare på toppen. Men det kan man bara chippa om , motorbroms vid ner växling är inte alls så som på SV:n, bra i lacken och mycket bra kvalite på "kåporna" GSR är det man ska köra"

Själv är bäste dräng? :)

jo men sen fick jag reda på att det skulle vara någon annan sak dom bytade oxå men inte vilken så försökte jag hitta det men det finns ej att hitta :3freak
 
Hej hej

Tänkte höra med kollektivet ang. ett inhandlad vindskydd. Köpte det i england och enligt utsago ska det vara original. Men i skyddet finns det tre fästhål på var sida men det finns ingenstans att fästa det på hojen. Har någon av er erfarenhet av vindskydd som kräver någon form av adapter motsv. för att kunna fästa en vindskiva på GSR:en? Nu gav jag bara £10 för ett bättre beg. så inga stora summor om det inte skulle passa på en svenskimporterad hoj men men..

View attachment 371023View attachment 371024

Tänkte även höra om någon har tips och erfarenhet på bra, billiga? sidoväskor av tyg som man spänner fast under sadeln? Som är bra för en helgtouring. Ska även gärna fungera med två på hojen...

GSR.jpg
Är det orginal kåpglas som sitter på en -08 behöver du köpa in fäste 15&16 samt skruv nr 17 från en -08 och frammåt... Har kollat upp också att nr 3 är samma för alla årsmodeller...
Men jag tror ditt kåpglas är Suzuki orginaltillbehör och då skulle jag vända mig till någon som säljer Suzuki för att få tag på rätt fästen.
 
Det är en -06a. Kanske lika bäst att ta sig till en suzukihandlare och höra om dom har något gammalt fäste på lager. Får bli höstens/vinterns projekt.

Edit: Jojo hörde mig för hos Suzukiåterförsäljarna och det verkar som allt säljs som ett kitt och priset hamnar på ca 4000kr. Blir nog till att kolla om någon skrit har ett fäste som ligger och samlar damm.
 
Last edited:
När jag ser dessa videos så saknar jag min GSR som jag sålde alldeles för billigt...
 
Dags att byta olja i hojen! Tänke höra vad för märke och typ av olja ni häller i hojen och om det är någon olja ni vet med er inte fungerar något vidare i en GSR? Ska man gå budget (biltema) eller bör man hälla i "finare" olja?
 
Hej!

Har kört med Biltema och med Shell olja i flickvännens GSR...
Båda har fungerat mycket bra gällande växling och kopplingen...
Till nästa säsong har flickvännen köpt in Motul 5100... återkommer efter första bytet hur den oljan fungerar i GSR.. :)
 
Körde på Motul 5100 i min i de 700 mil jag hade den, inget att anmärka på.
 
Tjenare kul att hitta en tråd om dessa hojjar :) skaffade mig en i höstas av en bekant till mig.
blir min första väg hoj, endast kört cross/motard innan,
GSR-600 k8
arrow slipon och annan bakdel med det mesta som kan va kul att ha :) dock rätt fula backspeglar,,
någon som har tipps på andra?
någon av er som kör med cross styre renthal eller liknande?


ha det fint :rock
 
Tjenare kul att hitta en tråd om dessa hojjar :) skaffade mig en i höstas av en bekant till mig.
blir min första väg hoj, endast kört cross/motard innan,
GSR-600 k8
arrow slipon och annan bakdel med det mesta som kan va kul att ha :) dock rätt fula backspeglar,,
någon som har tipps på andra?
någon av er som kör med cross styre renthal eller liknande?


ha det fint :rock

Mitt i prick!!! Dom e ju så jävla fula backspeglarna att man kan tro de är nåt Suzuki hittat i nåt gammalt lager från början av -80!!
Tack o lov finns de en del hyffsat på E-bay faktiskt.
Och vad jag har läst mig till så passar även 750:ins backspeglar på dessa oxå och dom ser riktigt bra ut.
 
394460_440891925952047_770031614_n.jpg

Får väl lägga upp en bild på min kärlek då! :D
Lite egen "design" och lite mer kåpor och annat smått å gott är gjort.
Snart byts backspeglar ut.
Och sparar som fasiken till GPR systemet.
De behövs när man befinner sig på Essingeleden lite för ofta för att de ska va sunt! :D
 
Är sugen på att köpa en gsr, då den ligger riktigt bra i pris hos försäkringsbolagen. Vad är största skillnaden mellan 2006 och de nya?
 
Haha, låter smidigt.. ;)

Någon som har lite bilder och tips på hur man kan få rumpan lite snyggare, beställde hem ett slipon nu. Men väntar lite med att ändra för mycket med nummerplåten, hur har ni andra gjort?
 
Hej.

Jag är ny inom MC och håller på att ta ett sådant nytt A2 körkort som betyder att jag får köra upp till 35kw och 0.2kw per kilo och hade tänkt mig en strypt GSR 600. Av vad jag har läst så är de original inte över 70kw då man inte får strypa mer än 50% kan någon bekräfta vad det står i papperna och ge tips om hur man enkelt kan strypa en GSR600 ( en strypning som förmodligen kommer tas bort efter att det står 35kw i papperna :hihi).
 
I mina reg.papper står effekt angiven till 72 kW. Du får i så fall leta efter annat objekt. En Honda Hornet 600 från 2006 och äldre lär klara 70 kW-gränsen.
 
Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top