GSR-tråden!

frågor ?

Korta frågor om GSR600. Jag är tidigare SV ägare.

-Är gaffeln mjuk som SV:n eller är det åtgärdat från suzuki på gsr600 ?

-Bakhjulssläpp vid nedväxling förekommer det eller måste den provoceras hårt ? SV:n har sjuk motorbroms utan slirkoppling och det vill jag slippa.

-Lossnar dom vackra plastdetaljerna och fladdrar runt eller sitter dom fast efter typ 2 år ? Ingen Honda kvalitè förstår jag.

-Är lacken lika tunn som på SV:n typ 1 lager sen plåt? Suzuki är ju kända för det.

-Är motorn från gixxer 600 lika varv villig som folk påstår eller är det mycket rök och ingen eld ?

-Har någon erfarenhet av ABS bromsarna (panikbroms) ? håller dom måttet eller kickar det in för sent (läskig känsla) ?
 
Har köpt en ny 09 som jag vill ha lite mer ljud i. Vad har ni för slip on på era och var kan man handla billigast?
 
"Bättre Ljud"

Har köpt en ny 09 som jag vill ha lite mer ljud i. Vad har ni för slip on på era och var kan man handla billigast?

Borra ur orginalpiporna och ta ur fyllningen får du mer ljud. Skämt å sido fattar inte folk att du pungar ut 6-10 tusen för att få bättre "Ljud" och med bättre "Ljud" får du inte köra på bandagar då de har db krav på 95db eller få böta i flygande kontroller. Vad är roligast ? köra bandagar och köra bötesfritt eller plugga igen en ett titansystem för 8 pap som inte är tillåtet för att njuta av fri fart ?

Sen att de flesta åker med öronproppar hjälper ju inte att få mer "Ljud" heller.

Lägger pengarna på speedshift, motoruppgradering eller fetare fjädringskomponenter istället.
 
Har köpt en ny 09 som jag vill ha lite mer ljud i. Vad har ni för slip on på era och var kan man handla billigast?

Tjena,
Jag köpte min GSR i somras. Underbar hoj. Men lite fett ljud har ju aldrig skadat tänkte jag och beställde LeoVince slip on från en sajt i Tyskland... Har aldrig svurit så mycket i mitt liv som under de tre timmar det tog att montera dem:huvet. Blev inte gladare när jag tog första turen och upptäckte att ljudet från 3500 rpm o uppåt skär som en kniv i trummhinnorna . Nu kör jag omkring med db-killers och hojen låter precis som med originalpiporna. Dock är jag 4000 spänn fattigare. Om det inte vore för det lilla helvetet att montera bort dom skulle jag kränga dom. SER ju tufft ut i alla fall :tungan
 
Hej!

Ville bara ge mig till känna på forumet och bumpa tråden lite. halvkass bild på nyinköpt GSR 600 -09 bifogas. Använder den för övningskörning nu, och lappen ska banne mig tas dagen efter snön försvinner i vår!
 

Bifogat

  • IMAG0306.jpg
    IMAG0306.jpg
    239.4 KB · Visningar: 199
här va det inte mycket som hände... tänkte bara lägga ett litet tips :) om det är nån mer än jag som kör gsr600 25kw så går länsförsäkringar numera på den registrerade efekten så jag kan försäkra min för 2500 om året i helförsäkring :D
 
Korta frågor om GSR600. Jag är tidigare SV ägare.

-Är gaffeln mjuk som SV:n eller är det åtgärdat från suzuki på gsr600 ?

-Bakhjulssläpp vid nedväxling förekommer det eller måste den provoceras hårt ? SV:n har sjuk motorbroms utan slirkoppling och det vill jag slippa.

-Lossnar dom vackra plastdetaljerna och fladdrar runt eller sitter dom fast efter typ 2 år ? Ingen Honda kvalitè förstår jag.

-Är lacken lika tunn som på SV:n typ 1 lager sen plåt? Suzuki är ju kända för det.

-Är motorn från gixxer 600 lika varv villig som folk påstår eller är det mycket rök och ingen eld ?

-Har någon erfarenhet av ABS bromsarna (panikbroms) ? håller dom måttet eller kickar det in för sent (läskig känsla) ?

Kolla in:
http://www.bike.se/node/80012
Jag äger ingen, men är själv spekulant....
 
det är en gixxer 600 k5 motor i som dom har ändrat registert i så den är starkare på itten och lite klenare på toppen. Men det kan man bara chippa om :), motorbroms vid ner växling är inte alls så som på SV:n, bra i lacken och mycket bra kvalite på "kåporna" :tummenupp GSR är det man ska köra :Bugar
 
Jag har precis tagit min första tur på min nyinköpta -06:a och jag upplever ett glapp/fördröjning på gaspåslag efter ett längre avslag på höga varv. (bara höga varv inte annars) Har någon annan liknande erfarenhet? Har nytt program tillkommet på nyare modeller?
Mjuk fjädring och lite tama bromsar är min första reflektion....men jäklar vilken prisvärd körglädje :yoparty
 
Tjena!

Med risk för att verka döv, blind och dum...Jag var nere i garaget idag och försökte lokalisera expansionskärlet till bromsvätskan bak på min GSR för att kolla nivån, men hittade det inte. Är det någon som kan förklara (eller posta en bild på) vart det sitter?

Tackarrrrr! :tungan
 
Tjena!

Med risk för att verka döv, blind och dum...Jag var nere i garaget idag och försökte lokalisera expansionskärlet till bromsvätskan bak på min GSR för att kolla nivån, men hittade det inte. Är det någon som kan förklara (eller posta en bild på) vart det sitter?

Tackarrrrr! :tungan

2012-05-31 14.58.40.jpg

Du har även PM o mail. :hej
 
Jag har precis tagit min första tur på min nyinköpta -06:a och jag upplever ett glapp/fördröjning på gaspåslag efter ett längre avslag på höga varv. (bara höga varv inte annars) Har någon annan liknande erfarenhet? Har nytt program tillkommet på nyare modeller?
Mjuk fjädring och lite tama bromsar är min första reflektion....men jäklar vilken prisvärd körglädje :yoparty

Känner inte igen symptomen du beskriver, upplever bara fördröjning/slack när jag släpper gasen helt och ger gas igen. Ingen aning om det finns nån annan mjukvara.

Kan hålla med om att de känns väldigt prisvärda sett till rolighetsfaktor:)
 
I går var jag på en bankörning på Kinnekulle med GSR:en och jag blev imponerad av markfrigången trots den mjuka fjädringen. Det var extra kul att modellen är ovanlig och att någon trodde att det var en B-King....det var inte sista gången som jag deltar i en banåkning.
Det enda jag gjort innan var att ta bort de onödigt långa/höga originalpiggarna, och ersatt dessa med kortare insexskruv. (för att inte sabba gängorna på fotpinnarna)
Vilken otroligt allsidig motorcykel -> tack för bra jobb Suzuki :Bugar
 
Last edited:
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att det finns så lite intresse för dessa maskiner, jämför denna "döda" tråd tex mot Hornet tråden..?
 
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att det finns så lite intresse för dessa maskiner, jämför denna "döda" tråd tex mot Hornet tråden..?

Jag fattar det inte heller. Helt otroligt rolig hoj att kasta omkring och nån brist i kvalitén märkte jag inte heller när det begav sig. Sen tittar man på lite detaljer så är den mycket mer påkostad än övriga 600cc i srteetklassen tycker jag. En sak är ju svingen t ex som ser riktigt bra ut om man jämför med de flesta andra i klassen som oftast har något som ser ut som ett rör i fyrkantsprofil. Sen gillar jag instrumenteringen skarpt också.

Nä, en välgjord liten busmaskin som fått alldeles för lite uppmärksamhetet Även om jag gillar min nuvarande best mycket mer så saknar man Gissern en liten smula ibland.
 
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att det finns så lite intresse för dessa maskiner, jämför denna "döda" tråd tex mot Hornet tråden..?
Nej det är helt ofattbart.
Att det inte förekommer fler frågor eller "fart" i diskussioner gissar jag att det har med obefintlig marknadsandel, eller så är GSR-förare inte aktiva över huvud taget på forum.
Jag har sett en GSR på blocket för under 30000 kr, vilket ju är sjukt billigt och den är kvar...
Jag bifogar en porrvideo som helt röjde mina tvivel om funfactor:
http://www.youtube.com/watch?v=_HBw06wXZww&feature=fvst
 
Man kan bara anta att Suzuki måste ha misslyckats grovt med marknadsföringen av denna hoj... Som Bearwood mycket riktigt påpekade så har den vad jag kan döma mest påkostade fjädringskomponenter i sin klass, en sving värd namnet... Hade lite planer på att byta till Gsr 750 men vart mer tveksam då jag såg vilken bedrövlig sving de satt på... Nåja, man får vara nöjd med att åka en relativt ovanlig hoj.

Den där videon var trevlig! Ännu ett bevis på att det i allra högst grad är föraren som sätter gränserna.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top