Grymmast V-twin??

gamle skrev:
Honda :banana SP1 - SP2 :banana med race pippor slår allt annat

Håller med fullständigt!!!! Har sålt min SP1 med akra pippor och saknar att starta upp den precis när en barn familj går förbi bakom :4skrika finns inget bättre ljud än av en ner skiten unge orsakad av en v-twin :hihi
 
TwinSucker skrev:
RSV Mille med Acrapovicpipa.... Thats pure Thunder :yoparty

Ädit: Måste bara lägga till att jag blev mäkta impad av ljudet i BMW boxercup replika som jag såg och hörde på Gelleråsen :3freak

Kan bara hålla med. Provade en Mille Tuono med helsystem från Acra. Helt grymt ljud! :tummenupp :tummenupp
 
Nog för att Hyper-Duccara är värda att älska men ska man
bara gå på ljud så låter de luftkylda rovorna bättre, speciellt
gamla kamskaftare. Något med resonanser att göra antagligen.

Bästa V-twinljudet är annars från Guzzis Daytona-motor (samma
som sitter i MGS/1). Ni som sett/hört racefilmen när en MGS/1:a
race:ar mot ett gäng Duccar vet vad jag talar om
Det är som pappa kommer hem på rakorna. :tummenupp
 
gthyni skrev:
Bästa V-twinljudet är annars från Guzzis Daytona-motor (samma
som sitter i MGS/1). Ni som sett/hört racefilmen när en MGS/1:a
race:ar mot ett gäng Duccar vet vad jag talar om
Det är som pappa kommer hem på rakorna. :tummenupp

Finns den filmen att ladda ner någonstans? :)

Farsgubben är ju Guzzisti så man har ju lite medärvt intresse
:tummenupp
 
Henke skrev:
Nämn några snabbare som inte är röda och har en ducati logga :va

HONDA VTR-SP2 grym v-twin...
Kan fås i repsol-lackering mot en fet extra slant.
Har toppat superbike tillsammans med ducati om jag inte minns fel.
 
Mina grannar reser sig rakt upp i givakt i sängen när jag startar Millen 06:00 på väg till jobbet på morgonen......

Kör med Aprilias race slipon... :banana :banana
 
elliott3 skrev:
Jag skulle vilja byta min 954 mot en sp-2. Gör man bort sig då? :va

954:an är ju lite snyggare men enligt säkra källor så är sp2:an bland det grymmaste man kan köra. den har gruuuumt bottenvrid vilket 954:an saknar.
men som sagt...dom kunde ha gjort fronten snyggare på sp2:an.
 
Well skrev:
954:an är ju lite snyggare men enligt säkra källor så är sp2:an bland det grymmaste man kan köra. den har gruuuumt bottenvrid vilket 954:an saknar.
men som sagt...dom kunde ha gjort fronten snyggare på sp2:an.

Ja men den har lite mystiskt utseende som jag gillar. Sen ser den fetare ut. Och ljudet ska man inte glömma. Jag tycker den låter betydligt bättre än Ducati. Och den rasslar inte så mycket heller... :)
 
elliott3 skrev:
Ja men den har lite mystiskt utseende som jag gillar. Sen ser den fetare ut. Och ljudet ska man inte glömma. Jag tycker den låter betydligt bättre än Ducati. Och den rasslar inte så mycket heller... :)

nej. den rasslar ingenting...honda kvalité rätt igenom.
sant att den e ball...jag säger inte att den e ful...bara att 954:an e snyggare.
jag skulle inte skämmas ens för utseéndet om jag gled omkring på en sp2:a, men tillsvidare får min hornet duga.
 
Well skrev:
nej. den rasslar ingenting...honda kvalité rätt igenom.
sant att den e ball...jag säger inte att den e ful...bara att 954:an e snyggare.
jag skulle inte skämmas ens för utseéndet om jag gled omkring på en sp2:a, men tillsvidare får min hornet duga.

Inte fel med den, du behöver inte byta upp dig så mycket för att nästa ska kännas galet snabb. Ja måste ju fan lägga många tusen för att få nått som är värre. Nu menar jag inte att 954 är så grym men i min värld så är det honda som gäller och då måste det bli en CBR-1000 om det ska hända nått. Fast det blir ju knappast en aha-upplevelse som är värd pengarna iallafall. Eller?
 
elliott3 skrev:
Inte fel med den, du behöver inte byta upp dig så mycket för att nästa ska kännas galet snabb. Ja måste ju fan lägga många tusen för att få nått som är värre. Nu menar jag inte att 954 är så grym men i min värld så är det honda som gäller och då måste det bli en CBR-1000 om det ska hända nått. Fast det blir ju knappast en aha-upplevelse som är värd pengarna iallafall. Eller?

näe...skilnaden mellan 954 och 1000RR e ju inte så stor.
det e ju dock en helt annan upplevelse med sp2:an
 
Well skrev:
...men som sagt...dom kunde ha gjort fronten snyggare på sp2:an.


Tänk vad åsikterna går isär, jag tycker fronten är riktigt snygg på SP1/2!
Kan någon slänga upp en bild på Repsol-SP1/2?

/ Johan
 
Well skrev:
nej. den rasslar ingenting...honda kvalité rätt igenom.

Det som rasslar på en Ducati är torrkopplingen.
Honda har våtkoppling för att det är billigare.

Honda RC211V har torrkoppling men inte V-twin.
 
gthyni skrev:
Det som rasslar på en Ducati är torrkopplingen.
Honda har våtkoppling för att det är billigare.

Honda RC211V har torrkoppling men inte V-twin.

Vad är fördelen med torrkoppling? Nackdelen vet jag...
 
- Främst att motoroljan lr växellådsoljan kan optimeras för att smörja
och inte behöver ta hänsyn till kopplingsslir.

- lättservat
- lättjusterat
- kylning

sen är det koolare för entusiaster med racingteknik än Repsoldekaler :hihi
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top