gamle skrev:HondaSP1 - SP2
med race pippor slår allt annat
Håller med fullständigt!!!! Har sålt min SP1 med akra pippor och saknar att starta upp den precis när en barn familj går förbi bakom


Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gamle skrev:HondaSP1 - SP2
med race pippor slår allt annat
TwinSucker skrev:RSV Mille med Acrapovicpipa.... Thats pure Thunder
Ädit: Måste bara lägga till att jag blev mäkta impad av ljudet i BMW boxercup replika som jag såg och hörde på Gelleråsen![]()
gthyni skrev:Bästa V-twinljudet är annars från Guzzis Daytona-motor (samma
som sitter i MGS/1). Ni som sett/hört racefilmen när en MGS/1:a
race:ar mot ett gäng Duccar vet vad jag talar om
Det är som pappa kommer hem på rakorna.![]()
zxturbo skrev:men HALLÅ små pojkar v-twin suger balle ju dom är ju så fruktansvärt trötta!!! innse
Henke skrev:Nämn några snabbare som inte är röda och har en ducati logga![]()
elliott3 skrev:Jag skulle vilja byta min 954 mot en sp-2. Gör man bort sig då?![]()
Well skrev:954:an är ju lite snyggare men enligt säkra källor så är sp2:an bland det grymmaste man kan köra. den har gruuuumt bottenvrid vilket 954:an saknar.
men som sagt...dom kunde ha gjort fronten snyggare på sp2:an.
elliott3 skrev:Ja men den har lite mystiskt utseende som jag gillar. Sen ser den fetare ut. Och ljudet ska man inte glömma. Jag tycker den låter betydligt bättre än Ducati. Och den rasslar inte så mycket heller...![]()
Well skrev:nej. den rasslar ingenting...honda kvalité rätt igenom.
sant att den e ball...jag säger inte att den e ful...bara att 954:an e snyggare.
jag skulle inte skämmas ens för utseéndet om jag gled omkring på en sp2:a, men tillsvidare får min hornet duga.
elliott3 skrev:Inte fel med den, du behöver inte byta upp dig så mycket för att nästa ska kännas galet snabb. Ja måste ju fan lägga många tusen för att få nått som är värre. Nu menar jag inte att 954 är så grym men i min värld så är det honda som gäller och då måste det bli en CBR-1000 om det ska hända nått. Fast det blir ju knappast en aha-upplevelse som är värd pengarna iallafall. Eller?
Well skrev:näe...skilnaden mellan 954 och 1000RR e ju inte så stor.
det e ju dock en helt annan upplevelse med sp2:an
Well skrev:...men som sagt...dom kunde ha gjort fronten snyggare på sp2:an.
Well skrev:nej. den rasslar ingenting...honda kvalité rätt igenom.
gthyni skrev:Det som rasslar på en Ducati är torrkopplingen.
Honda har våtkoppling för att det är billigare.
Honda RC211V har torrkoppling men inte V-twin.
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |