grym wheelie träning

Men seriöst! Det är inte kul längre! Jag har sett 3 precis likadana trådar som visar precis samma video denns vecka! :) Men den är coool :)

Last edited:
Varför, varför Varför... Finns inget sån´t i Sverige?! Helt utmärkt ide´ att lära sig på ett bra & säkert sätt. Om nån kan bygga en sån finns det nog Många som kan vara med & dela på kostnaden.
Sign me up! :yoparty

fan va seg den var att få upp trots de gigantiska bakdrevet
ja de va juh iof en honda..:tungan

Jag skulle lätt pröjsa för att testa en sån. Snacka om expressfart till balanspunkten.

/a

Kan man lite på en sådan?
Hur exakt har man räknat ut motståndet i rullarna som driver? Någon sorts hydraulisk koppling?
Skulle vara tråkigt att efter en heldag med denna missbedömma gaspåslaget för att hitta balanspunkt. Och jag är mkt tveksam till att man har kompenserat för bristen på luftmotstånd.

omanligt var ordet!. Man är inte på riktigt om man lärt sig wheela med en såndär. :5sure
Skulle gärna vilja öva lite balans på dendär. Borde hjälpa en med balanspunkten i låg fart. Det är inte direkt i hög fart det är svårt att slanga.

philsson skrev:
2643518 omanligt var ordet!. Man är inte på riktigt om man lärt sig wheela med en såndär. :5sure
Skulle gärna vilja öva lite balans på dendär. Borde hjälpa en med balanspunkten i låg fart. Det är inte direkt i hög fart det är svårt att slanga.

Varför får jag en känsla av att alla som säger omanligt har slagit över :va

Tycker själv den är genialisk. Jag erkänner att jag inte kan slanga men i vår när jag tagit kortet till 660'n ska jag fan lära mig. Men en sån maskin att lära sig på i vinter skulle inte vara helt fel.

Farsan! jag går ut till garaget och slangar lite en stund :D

NisseNutz skrev:
2643548 Varför får jag en känsla av att alla som säger omanligt har slagit över :va

Tycker själv den är genialisk. Jag erkänner att jag inte kan slanga men i vår när jag tagit kortet till 660'n ska jag fan lära mig. Men en sån maskin att lära sig på i vinter skulle inte vara helt fel.

Farsan! jag går ut till garaget och slangar lite en stund :D
Ja det undrar jag också vart du får den känslan ifrån. :rolleyes:
För mig är det omanligt därför att det saknar risker. Som att lära sig flyga i nån **' emulator. Visst för att ett stridsplan kostar x antal miljoner men lite stake får man väl ha och lära sig wheela på en riktig hoj. :tungan

Riktigt fräck sak.

däremot verkar det som att rullmotståndet är för litet. en sån hoj vid dom varven borde väl gå upp lite lättare utan att man behöver hänga som en blyvante bakom den?

sen dedära med vindmotståndet i all ära. men det intressanta är ju att kunna ligga på balanspunkten på skapligt låga varv och inte tokvarva som dom gör i filmen... och därmed hålla ner farten lite.

med ett rätt avägt rullmotstånd så vore det nog en kanonmaskin att lära sig på. i synnerhet om man med tämligen små ansträngningar kan byta hoj.

vore definitivt något att satsa på.

philsson skrev:
2643631 Ja det undrar jag också vart du får den känslan ifrån. :rolleyes:
För mig är det omanligt därför att det saknar risker. Som att lära sig flyga i nån **' emulator. Visst för att ett stridsplan kostar x antal miljoner men lite stake får man väl ha och lära sig wheela på en riktig hoj. :tungan

Jag säger att det vore schyst att ha en maskin men nu har man ju inte det så man får använda sina cohones hur som :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN