grym wheelie träning

Billson skrev:
2642208 Riktigt cool maskin, den hade jag velat prova.
om vi tar din hojj så kan jag bygga en liknande fast med en vatten tank som motstånd ist..
så kan du(vi) slanga hela vintern:tummenupp

M13 skrev:
2643665 om vi tar din hojj så kan jag bygga en liknande fast med en vatten tank som motstånd ist..
så kan du(vi) slanga hela vintern:tummenupp

Det där har jag också funderat på som motstånd. En vattentank med en propeller som drivs med rullen. Men hur blir det när rullen börjar gå fort? Hur blir motståndet vid olika hastigheter?

Kul att man inte var ensam med att gå i dem banorna :tummenupp

Är det bara jag som tycker att det verkar hellöjligt?

Ok, kanske på en mässa, där finns ju simulatorer och bmw har en vindtunnel som man kan prova deras nya kåpglas i osv...

Men hela grejjen med slangning är väl att det ska va lite spännande, det där såg ju skittrist ut... Kan man ju lika gärna träna med xboxet o motogp

NisseNutz skrev:
2644020 Det där har jag också funderat på som motstånd. En vattentank med en propeller som drivs med rullen. Men hur blir det när rullen börjar gå fort? Hur blir motståndet vid olika hastigheter?

Kul att man inte var ensam med att gå i dem banorna :tummenupp
tror nog man behöver ha ett visst motstånd typ att man måste pressa vattnet genom en restriktor.

typ 2 delad tank.propeller i den ena delen som trycker vattnet genom restriktorn in i den andra tanken som sen flödar över tillbax till den andra tanken via en restriktor till så man uppnår ett visst motstånd.
finns yu bromsbänkar som har vatten som motstånd har jag för mej?
e ingen ingengör men det borde yu funka så :rolleyes:

NisseNutz skrev:
2644080 Och då får man lite känsla för det? :va

Nej och jag tror inte man får någon vidare känsla i den där prylen heller!

Jag har iaf hoj för att åka på den, inte för att stå på en släpkänna och torrgasa!
Kanske är något för 2-taktsåkarna, dom brukar gilla att torrgasa!:)

M13 skrev:
2644127 tror nog man behöver ha ett visst motstånd typ att man måste pressa vattnet genom en restriktor.

typ 2 delad tank.propeller i den ena delen som trycker vattnet genom restriktorn in i den andra tanken som sen flödar över tillbax till den andra tanken via en restriktor till så man uppnår ett visst motstånd.
finns yu bromsbänkar som har vatten som motstånd har jag för mej?
e ingen ingengör men det borde yu funka så :rolleyes:

Om du inte är en ingengör så låter du iaf som en :tummenupp

ozto skrev:
2644137 Nej och jag tror inte man får någon vidare känsla i den där prylen heller!

Jag har iaf hoj för att åka på den, inte för att stå på en släpkänna och torrgasa!
Kanske är något för 2-taktsåkarna, dom brukar gilla att torrgasa!:)

Nej kanske inte det men på vintern och wheela ute i garaget skulle väl inte vara så dumt. Träna lite långsamma wheelies, eller är det bara jag som tycker det?

Last edited:
Jag tyckte mest synd om den fina 954:an som fick leva sitt liv fastspänd på ett släp :(

Men det såg ganska fel ut, ser ju inte ut som att hjulet går på rullarna i huvudtaget?? Han rycker ju upp skiten! Inte fan ligger man på näst intill maxvarv när man gasar upp grejerna? 30-40km/t räcker ju gott å väl.

Kanske bara är jag som är dum :va

Anderzzon skrev:
2644248 Jag tyckte mest synd om den fina 954:an som fick leva sitt liv fastspänd på ett släp :(

Men det såg ganska fel ut, ser ju inte ut som att hjulet går på rullarna i huvudtaget?? Han rycker ju upp skiten! Inte fan ligger man på näst intill maxvarv när man gasar upp grejerna? 30-40km/t räcker ju gott å väl.

Kanske bara är jag som är dum :va

Vore jävligt kul att höra ett test från en riktigt kritisk person som slangat väldigt mycket. Vad han har att säga om den.

För dem som har byggt maskinen snackar ju såklart gott om den.

Tycker det verkar ascoolt! Bra sätt och träna in nya tricks.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN