Grusbushoj max 50 K

Det blev alltså en XT660? Är den som Teneren, annat än motorn med 1 cylinder mot T7ans 3 cylindrar?

Då får man väl gratulera. Spännande med en utrvärdering senare. Bon vojage 🙂

Vad var det för nabbdäck du fick med? Har du nån bild?

Hittade lite roliga projekt där man trollat lite med XT660 och fått till ganska grymma intryck.

Och här

Det blev alltså en XT660? Är den som Teneren, annat än motorn med 1 cylinder mot T7ans 3 cylindrar?

Då får man väl gratulera. Spännande med en utrvärdering senare. Bon vojage 🙂

Vad var det för nabbdäck du fick med? Har du nån bild?
T700 har två cylindrar…

T700 har två cylindrar…
Säker? Ok. Jag hade för mig att T7 använde samma motor som MT07 m fl. För den hade väl 3 cylindrar?

Fasen måste kolla upp lite grejer.

Ok, MT-07 har två cylindrar. Men vilken hoj hade 3 då? När jag var i en butik förra året och provade Yamaha så sa säljaren nåt om "3 cylindrar", men jag kommer ihåg vilken hoj det var.

Säker? Ok. Jag hade för mig att T7 använde samma motor som MT07 m fl. För den hade väl 3 cylindrar?

Ok, MT-07 har två cylindrar. Men vilken hoj hade 3 då? När jag var i en butik förra året och provade Yamaha så sa säljaren nåt om "3 cylindrar", men jag kommer ihåg vilken hoj det var.

Du snackade med en försäljare. Dom vet väl inte var arslet sitter på en häst.

MT09

Tackar boys för klargörandet av antalet cylindrar i respektive hojar. Jag blir inte klok på alla specs ibland. Det blir för mycket. Jag trivs nog bäst med EN cylinder, då vet jag i alla fall att DEN sitter där den ska. Har man fler kan nån rymma och då är det .. kört 😜

Last edited:
Fanticen kanske är bra, men den var ohyggligt ful, inga riktiga linjer och en framända som ser ut som ett bogvisir från en finlandsfärja. Lite som en sån där vikfigur man gjorde på dagis :va

Fanticen kanske är bra, men den var ohyggligt ful, inga riktiga linjer och en framända som ser ut som ett bogvisir från en finlandsfärja. Lite som en sån där vikfigur man gjorde på dagis :va
Det är ju en rallyhoj. Dom ser ut så nuförtiden. Grymma maskiner.

Tackar boys för klargörandet av antalet cylindrar i respektive hojar. Jag blir inte klok på alla specs ibland. Det blir för mycket. Jag trivs nog bäst med EN cylinder, då vet jag i alla fall att DEN sitter där den ska. Har man fler kan nån rymma och då är det .. kört 😜
Var hos en polare idag som har massiva problem med den enda cylinder på hans Husqvarna enduro. Ibland är det bara för mycket hur man än gör. 🫣😫

massiva problem med den enda cylinder på hans Husqvarna enduro
Ajdå. Vilken hoj är det? Nån nyare, eller nåt 'vintage'?

Dom vill ju att man byter cylinder (eller om det bara var kolven) med grejer i dom nyare 4-taktarna, efter .. 100 timmar tror jag det står i manualen.

Ajdå. Vilken hoj är det? Nån nyare, eller nåt 'vintage'?

Dom vill ju att man byter cylinder (eller om det bara var kolven) med grejer i dom nyare 4-taktarna, efter .. 100 timmar tror jag det står i manualen.
Husqvarna 250 senare hälften av tio-talet skulle jag tro. Han bytte cylinder och kolv och den gick fint några timmar för att sen bli svårstartad och låta illa. Oljan blev grön och massa glitter i. Så nånting har gett upp.

Han bytte cylinder och kolv och den gick fint några timmar för att sen bli svårstartad och låta illa
Nånting måste ju ha blivit fel då. Dom där ringarna kring kolven är noga med ska sitta rättvända och allt. Kan det vara något där han missat?

Jag har snart ett toppdelsbyte på min EXCF 350, nu blir jag kallsvettig.

Nånting måste ju ha blivit fel då. Dom där ringarna kring kolven är noga med ska sitta rättvända och allt. Kan det vara något där han missat?

Jag har snart ett toppdelsbyte på min EXCF 350, nu blir jag kallsvettig.

Vad för "toppdelsbyte" menar du? Hur många timmar har den gått?

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025