Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Hur är det med körningar norr om stan? Är grymt sugen på att följa med på gruppkörningar men de flesta verkar utgå från södra sthlm. Eftersom att jag aldrig har åkt på gruppkörning förut så känner jag att jag inte har nog på fötterna att dra ihop en körning själv, men jag hakar gärna på om det bli en norrortskörning på torsdag.:)

Norr

Ibland har körningarna gått norrut, men jag tror det oftast är i semestertider då det är lättare trafik.
Samlingen på torsdagskörningarna brukar vara Skogis...

vägförslag? bulten känns uttjatat! iofs om det är nytt folk som inte känner till bulten är det ju kul för dom.

Jag är på att leda en gruppkörning norrut någon gång med minna favoritvägar.

Ja man får väl ta och ställa upp på åtminstonde en torsdagstur i år igen så det blir NÅGRA gatmil på hojen förutom rörken t.o.r.....

Jag har läst och förstått reglerna och vill med på körningen den 20/5-2010:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=202837

Namn:
1. Tunis
2. RedHelmet
3. Eckstra
4. cgj
5. Jerker
6. TotalNekro
7. Psxcare
8.

Namn:
1. Tunis
2. RedHelmet
3. Eckstra
4. cgj
5. Jerker
6. TotalNekro
7. Psxcare
8. KiMotard (med reservationsrätt)
9. Binne
10.

viker kanske av om det går alldeles för långsamt, men jag är med annars eller ett tag!

Ska bli kul att träffa lite annat hoj folk! :banana

När det snackas om "lugnt tempo", vad talar vi om då egentligen? Har aldrig vart med på gruppkörning men funderar på ta mig ner till Stockholm till sommaren.
Menas med lugn körning manisk hastighetshållning eller vad talar vi om för hastigheter på t.ex 90-vägar?

När det snackas om "lugnt tempo", vad talar vi om då egentligen? Har aldrig vart med på gruppkörning men funderar på ta mig ner till Stockholm till sommaren.
Menas med lugn körning manisk hastighetshållning eller vad talar vi om för hastigheter på t.ex 90-vägar?

eftersom det här e första körningen i lungt tempo så blir det skyltad hastighet och antagligen lite till på dom slingriga vägarna samt uppsamling av "flocken"

om det går för fort eller för sakta e det bara att säga till.

Gamla S-täljev, Skanssundet, Gnesta och hemåt via väg 223 kanske. Vi tog nog den turen en gång förra året. Ingen Bult, men en dag kan man klara sig.

Såg att listan "havererade" ett par inlägg upp, tror den stämmer bättre enligt nedan:

Namn:
1. Tunis
2. RedHelmet
3. Eckstra
4. cgj
5. Jerker
6. TotalNekro
7. Psxcare
8. KiMotard (med reservationsrätt)
9. mumselin
10-12. isot + 2 till
13. Binne
14. christopher
15. Cosmoz 08 (Om jag hinner fram i tid)
16.
17.
18.

eftersom det här e första körningen i lungt tempo så blir det skyltad hastighet och antagligen lite till på dom slingriga vägarna samt uppsamling av "flocken"

om det går för fort eller för sakta e det bara att säga till.

:tummenupp Med tanke på alla avåkningar i fjol så bör kanske tempot inte vara alltför högt. Vi var en del som inte tyckte vi ville delta, pga avåkningarna, i slutet av fjolårssäsongen. Det är ju ändå "lugnt tempo" som är uttalat i trådens rubrik. Vill man bomba finns det andra gruppkörningar att delta i, alternativt banåkningar. Ingen ska väl behöva känna sig tvingad att delta om tempot känns för lågt.

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h