Gruppköp depåtält

Status
Ej öppen för fler svar.
förankring depåtält?

har nyss fått hem mitt nya fina depåtält. :banana

Hur förankrar ni det i marken? finns det kraftigare jordspett med spännband att köpa någonstans eller blir det till att tillverka själv?

Hur gör man då tältet står på asfalt? såg på annan hemsida att det finns vikter att köpa mellan 3-15 kg/st.

Tacksam för tips!

Japp då var tältet hämtat och provmonterat allt va med. :tummenupp

Men det var ett fel :confused:
Måste ha fått fel takduk i mitt paket.
Det var tryck på med www.berra-racing.se:va

Det hade jag inte räknat med :huvet Får ju tänka om då det gäller mitt tryck!
(reklam kostar ju pengar.......:7peta...? )

SUKKI skrev:
2243220 Japp då var tältet hämtat och provmonterat allt va med. :tummenupp

Är det så på alla tält?

SUKKI skrev:
2243220 Japp då var tältet hämtat och provmonterat allt va med. :tummenupp

jag hade oxo berra racing på mitt, det skulle ju inte vara nå¨t på, dessutom så fattades det skruv i aluställningen....

Annars var det fint

Hej!

Nyss hemkommen från tältleverans i Göteborg samt flygshow på Såtenäs F7.

Berra Racing har alltsedan starten medvetet arbetat med www.berra-racing.se som vårt varumärke och haft mycket nytta av det, bl.a. när vi kunnat visa för ev. sponsorer hur välbesökt vår hemsida är.

Under vårens träningsläger i Brno gick jag runt och tittade på många tält liknande vårt. Flera hade en etikett insydd längs takkanten med företagsnamn, adress och tel.nummer . Bra ide’ tyckte jag och
e-mejlade till kineserna att en etikett på 15 x 20cm skulle sys fast med www.berra-racing.se och tel.nummer. Vi fick klartecken och ett pris men efter någon dag hade produktionschefen bromsat etiketten och ville av produktionsskäl trycka informationen på tältkanten istället. Vi e-mejlade tillbaka att det var ok och blev förvånade när vårt tält packades upp och vårt varumärke var 60cm långt istället för 20cm…

Förstod att några skulle haka upp sig på detta men det finns en enkel lösning i depån – vänd långsidan med varumärket bakåt. Dessutom på ett 3 x 4,5 meters tält finns det 14,4 meter takkant att trycka egen information på, ca 15 kvadratmeter på själva kupolen plus massor av kvadratmeter på sidoväggarna.

Tälten har fått ett mycket positivt mottagande. Farsan såg Marcus Erikssons på STCC, Mantorp. Proffsigt och snyggt. Roadracing-depåerna är tyvärr ett virrvarr av tält, tältplaceringar, släpkärror och skåpbilar. Vi kan lära av STCC-depåerna och www.berra-racing.se tält bidrar till en förbättring! Killen bredvid Marcus ville köpa ett, sen kom ytterligare två när farsan uppenbarade sig i teamtröjan. Inga andra är ju i närheten prismässigt och vi kommer att fortsätta med kvalitet till lågpris! I höst åker minst en av oss till Kina för att titta på mer grejer för Motorsporten.

Jag har lagt ned 100-tals timmar på tältaffären, har en full A4-pärm med Kina e-mejls med allt från minsta antal kineserna vill leverera, hur det skall betalas, kvalitet på duk, leveranstider, frakter, speditörer, kontroll med 10-talet andra Kinaimportörer, bankkontakter, beställningslistor m.m. Inga direkta besked som i Europa utan förhandling om det mesta – slutresultatet blev som vi ville, enda avvikelsen är storleken på vårt varumärke och några felaktigt etiketterade kollin…

När tälten använts ett tag är vi är tacksamma för synpunkter på berra@berra-racing.se och också på förslag till andra grejer som kan göra ’ depålivet ’ lättare, trevligare och proffsigare både för oss som deltar, sponsorer och andra gäster.

Roadracinghälsningar Berra

förankring depåtält

frågar återigen hur ni roadracingförare förankrar era depåtält till marken (jord/asfalt) så de inte flyger iväg.

Mycket tacksam för råd.

sobeman skrev:
2245448 frågar återigen hur ni roadracingförare förankrar era depåtält till marken (jord/asfalt) så de inte flyger iväg.

Mycket tacksam för råd.

Ur transportvikts vinkeln så är det bäst om du tar med dig 4 dunkar o fyller dem med vatten när du är på plats
Eller fäst det i bilen/släpet... mm

sobeman skrev:
2245448 frågar återigen hur ni roadracingförare förankrar era depåtält till marken (jord/asfalt) så de inte flyger iväg.

Mycket tacksam för råd.

Spännband till bil, soppadunkar, elverk eller liknande.

bra tält !

fick mitt tält i lördags,3x6 alu,lätt och snabbt att sätta upp och kvalitén var över förväntan ! :tummenupp

Berra eller någon annan...

Ligger mitt tält i göteborg?

Kan jag hämta det hos någon?

/Jorpes

jorpes skrev:
2246483 Berra eller någon annan...

Ligger mitt tält i göteborg?

Kan jag hämta det hos någon?

/Jorpes

Nej, det ligger kvar i Tibro. Hade med mig 15 tält ner till gbg, fick inte med ditt dock.

e de bara jag som tycker att bilderna innehåller "grövre tält" eller ser aluminiumet ut så?
Jag har juh vanligt stål.

AleX skrev:
2253037 e de bara jag som tycker att bilderna innehåller "grövre tält" eller ser aluminiumet ut så?
Jag har juh vanligt stål.

Aluminium-modellerna är grövre.
Benprofil 36x36x1.8mm (alu) vs 30x30x1mm (stål).

Tjena Berra!
Finns det fler tält hemma? :)
MVH David

spyan skrev:
2246176 fick mitt tält i lördags,3x6 alu,lätt och snabbt att sätta upp och kvalitén var över förväntan ! :tummenupp

Jeg hentede mine telte i går og synes, kvaliteten er i top. Ærgerligt, at du ikke var hjemme, Berra - min mand ville gerne have snakket lidt 250 racer med dig :fyllisar Anyway, jeg vil gerne være med på endnu en bestilling af telte.

haft upp mitt nu en sväng... :tummenupp
dock hadde TVÅ m6 muttrar försvunnit SKANDAL :D :D

vad ska du göra på ASSEN ????

Berra skrev:
2253195 Nej, men vi planerar en ny omgång efter helgen.
Nu ska jag mot Assen om 5,5h :yoparty
Jag saknade oxo en mutter :) Skickar du en ny ?:)
Nä, vill gärna ha mer tält så hoppas ni får igång ett nytt köp igen.

Tälten är suveräna :)

aj aj...dragkedjorna är inte hella längre

nån annan som fått sönder dom??

är också intresserad av ett om de ska beställas igen :tummenupp :7peta

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey