Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.
walste skrev:
Men det står ju att man först måste växla till $$$$$$ och sen sätta in på kontot.
Det vart ju inte automatiskt dollars om banktanten satt in kronor på kontot :va
De har dator vettu. De fixar de direkt i den... :hihi

Fö har jag pratat med min bank (Handelsbanken) om hur det går till att föra över pengar till ett dollarkonto, bara att knalla in där så fixar dom allt, precis som jag misstänkte.

Det tar normalt 2 bankdagar innan pemngarna når kontot om dollarkontor befinner sej i europa, och kan ta lite längre tid i andra länder, dom kan dock inte GARANTERA två dagar.

Har en fråga Sam?
Har inte vart på banken ännu och fört över pengar. Läste i en annan tråd att det normalt skulle ta 2 bankdagar för pengarna att komma in på konto. Om det nu skulle bli något kruxs med det och det skulle ta längre tid och säg att pengarna skulle komma in någon dag efter 30augusti?, Är det kört då?

Och ni andra som har beställt LY-CIG 14E hur mycekt betala ni in?

GlennB skrev:
Fö har jag pratat med min bank (Handelsbanken) om hur det går till att föra över pengar till ett dollarkonto, bara att knalla in där så fixar dom allt, precis som jag misstänkte.

Det tar normalt 2 bankdagar innan pemngarna når kontot om dollarkontor befinner sej i europa, och kan ta lite längre tid i andra länder, dom kan dock inte GARANTERA två dagar.

För väl se om Sam´s yrke är förhandlare så det bör bli skit bra priser.
Här är mina priser som jag fick.

"Zhu Mingwu säger:
if you buy 1x40'HQcntr,we can give you usd160.00/pc FOB Shanghai
Zhu Mingwu säger:
i am checking whether we can give you more discount for 2x40'HQcntr of 14E
Zhu Mingwu säger:
i hv checked out,we can give you usd155.00/pc FOB Shanghai for 500pcs

Utan något snack...

MVH Patrik
"

LiCrO skrev:

Det har vi väll inte fått reda på än?
Vill inte missa inbetalningsdagen så Sam lägger nog ut hur mycket och när det ska betalas

riskok.

har ni fått iväg eran beställning ?
är hojjarna på väg till sverige nu ?
och i sådana fall hur många blev det

Sam, det börjar bli dags för att du upptarerar med lite info till oss!

Snaaaart :rofl

apbot skrev:
riskok.

har ni fått iväg eran beställning ?
är hojjarna på väg till sverige nu ?
och i sådana fall hur många blev det

Våran beställning går i morgon.
Väntar på dom sista pengarna.
Det blev 82st. 2 utav dom var snö skootern...

MVH Patrik

LiCrO skrev:
Har en fråga Sam?
Har inte vart på banken ännu och fört över pengar. Läste i en annan tråd att det normalt skulle ta 2 bankdagar för pengarna att komma in på konto. Om det nu skulle bli något kruxs med det och det skulle ta längre tid och säg att pengarna skulle komma in någon dag efter 30augusti?, Är det kört då?

Jag tror att om Sam förhandlar sig till ett pris på säge 600 hojar då måste han ju som sagt vänta på att alla dom 600 hojarna är betalda annars gäller ju inte det priset. Men min fråga är vad som händer om bara 300 eller ännu mindre pröjsar?

MVH Patrik

Riskok skrev:
Jag tror att om Sam förhandlar sig till ett pris på säge 600 hojar då måste han ju som sagt vänta på att alla dom 600 hojarna är betalda annars gäller ju inte det priset. Men min fråga är vad som händer om bara 300 eller ännu mindre pröjsar?

MVH Patrik

Han förhandlar säkert fram priser beroende på hur många vi nu beställer.

tex 100-200 200-300 400- 500 osv. ja du förstår säkert.

asså ursäkta om jag är en "pain in the as" numen jag fattar inte hurman räknar ut hurmkt det kommer kosta...kan nån hjälpa mig?

ska ha en LY-CIG083G2 :va

spasm skrev:
asså ursäkta om jag är en "pain in the as" numen jag fattar inte hurman räknar ut hurmkt det kommer kosta...kan nån hjälpa mig?

Ungefär 343,60 US dollar + frakt inom Svedala dollarkursen kan du se på www.forex.se.

Vid en dollarkurs på 7.50 skulle det alltså bli ca 2576 SEK + frakt inom Sverige.

Last edited:
spasm skrev:

vänta med att räkna ut det totala priset tills sam har förhandlat klart med fabriken.

:)

Jaha, eftersom man missa det här :kocko så undrar jag om nån köpt 1 "för mycket" eller inte vill ha sin, så kan jag hugga den!

Dum fråga kanske men jag är med listan, dock har jag bara satt upp mig för en hoj. Går det att ändra antalet till två hojar i efterhand eller är det kört?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma