Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ok, då är det ju helt okritiskt. Plattan tar ju inget drag.
Då återstår i min värld 4 saker.
Dels ta reda på vilken cylinder som har sämst skvättsmörjning från veven. Det brukar vara den främre, eftersom oljan (enligt tangentprincipen) brukar slungas upp bättre i bakre burken, men värt att kolla om det är så på sidorna. Om den bakre cylindern redan har mycket olja på dessa motorer så kan man ju då överväga att avstå från att slösa olja på den.

Sedan kolla var dessa cylindrar bäst behöver oljan, om det är i bakkant på trycksidan eller om dessa sidor har andra hyss för sig. Tex kan ju sidor ofta ha en hot spot i den övre delen av den sektor av cylindern som är granne med avgasporten, isf kanske man bör olja där och inte i bakkant. Jag skulle alltså sätta oljekanalen i den del av fodret jag vill smörja, ev väggträff på andra sidan loppet när kolven är uppe och vänder skulle jag se som sekundärt, den primära smörjfuktionen är i min värld att du injekterar olja mellan kolv och foder vid smörjstället när kolven är nere och vänder, så att kolven har en stark film med sig när den reser upp igen.

Det är också viktigt att oljekanalen mynnar under oljeskrapringarnas nedre vändpunk tror jag, annars kan det bli hög oljeförbrukning.

Det sista är att tänka på att folja upp med oljeevakueringen när man duschar in mer olja, så att du inte får wet sumping.

Jag kan inte sidornas oljesystem i detalj, men generellt på HD så är det två system som samverkar för att hålla sumpen läns. Ventilsystemet för vevhusventilationen och oljepumpen.

Så om du ska oka på oljeflödet in i motorn så måste länspumpen ges ökad kapacitet också.

Vet inte om jag tillförde ngt nytt, men bollplankade lite iaf.


Jag använder dig inte som facit utan frågar mer som bollplank.
Jag jobbar ofta så, dvs jag har en någorlunda färdig uppfattning ,men kollar med folk som jag tror har koll, för att få fler infallsvinklar alt bekräfta mina teorier.
Det är inte många av SH's alla medlemmar det skulle ge nåt att diskutera motor med på detaljnivå.

Det jag läst mig till är att gå in genom strokerplattan.
Det blir snett in i praktiken för det är alldeles för lite gods att gänga en nippel i vinkel mot trycksidan.
Det borde inte försvaga nederdelen av cylindern allt för mycket. En nederdel som för övrigt är mycket klen redan orginal.
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ok, då är det ju helt okritiskt. Plattan tar ju inget drag.
Då återstår i min värld 4 saker.
Dels ta reda på vilken cylinder som har sämst skvättsmörjning från veven. Det brukar vara den främre, eftersom oljan (enligt tangentprincipen) brukar slungas upp bättre i bakre burken, men värt att kolla om det är så på sidorna. Om den bakre cylindern redan har mycket olja på dessa motorer så kan man ju då överväga att avstå från att slösa olja på den.

Sedan kolla var dessa cylindrar bäst behöver oljan, om det är i bakkant på trycksidan eller om dessa sidor har andra hyss för sig. Tex kan ju sidor ofta ha en hot spot i den övre delen av den sektor av cylindern som är granne med avgasporten, iosf kanske man bör olja där och inte i bakkant. Jag skulle alltså sätta oljekanalen i den del av fodret jag vill smörja, ev väggträff på andra sidan loppet när kolven är uppe och vänder skulle jag se som sekundärt, den primära smörjfuktionen är i min värld att du injekterar olja mellan kolv och foder vid smörjstället när kolven är nere och vänder, så att kolven har en stark film med sig när den reser upp igen.

Det är också viktigt att oljekanalen mynnar under oljeskrapringarnas nedre vändpunk tror jag, annars kan det bli hög oljeförbrukning.

Det sista är att tänka på att folja upp med oljeevakueringen när man duschar in mer olja, så att du inte får wet sumping.

Jag kan inte sidornas oljesystem i detalj, men generellt på HD så är det två system som samverkar för att hålla sumpen läns. Ventilsystemet för vevhusventilationen och oljepumpen.

Så om du ska oka på oljeflödet in i motorn så måste länspumpen ges ökad kapacitet också.

Vet inte om jag tillförde ngt nytt, men bollplankade lite iaf.

Det är främre enligt sidgurun PANIC aka jeffery diamond.
Listig jäkel det där.
Han skriver omfattande tekniska inlägg S&S vintage forumet vilka han raderar efter ett par dagar.
Sen tillhanda håller han små booklets och moddade grejer via sin hemsida victory library.com.
Där man får köpa kunskapen han bevisat att han hade. I dessa booklets finns ingående info på detalj nivå om vissa saker diffust om annat, om man vill veta mer får man köpa fler booklets and so on......

Jag har köpt inte frontcylinder lubrication kitet med nippel, borr, g-tapp, smörjledning samt medföljande booklet:gnissla



Nåväl.. Jo, han skrev att om man tar bort baffel plates'n i vevhuset för främre cylindern så tjänar man ett par hästar. Utan dessa bör man ha skirt oilers för fullgod smörjning. Däremot om man använder hojen för racing :)hihi) så behövs inte det, föt då är skvättsmörjningen tillräcklig för att man håller sig på högre varvtal.
Jag ska nog bara lufsa runt i sommar sverige o känna mig coolare en Charles Bronson.

Vevhusventen är Z-moddad enligt nämnda guru men jag vet inte hur mycket det gör, men o andra sidan behövs nog inte ett jätte flöde av olja in i cylindern heller. Börjar skiten ryka kan man ju ställa ner flödet lite.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det är främre enligt sidgurun PANIC aka jeffery diamond.
Listig jäkel det där.
Han skriver omfattande tekniska inlägg S&S vintage forumet vilka han raderar efter ett par dagar.
Sen tillhanda håller han små booklets och moddade grejer via sin hemsida victory library.com.
Där man får köpa kunskapen han bevisat att han hade. I dessa booklets finns ingående info på detalj nivå om vissa saker diffust om annat, om man vill veta mer får man köpa fler booklets and so on......

Jag har köpt inte frontcylinder lubrication kitet med nippel, borr, g-tapp, smörjledning samt medföljande booklet:gnissla



Nåväl.. Jo, han skrev att om man tar bort baffel plates'n i vevhuset för främre cylindern så tjänar man ett par hästar. Utan dessa bör man ha skirt oilers för fullgod smörjning. Däremot om man använder hojen för racing :)hihi) så behövs inte det, föt då är skvättsmörjningen tillräcklig för att man håller sig på högre varvtal.
Jag ska nog bara lufsa runt i sommar sverige o känna mig coolare en Charles Bronson.

Vevhusventen är Z-moddad enligt nämnda guru men jag vet inte hur mycket det gör, men o andra sidan behövs nog inte ett jätte flöde av olja in i cylindern heller. Börjar skiten ryka kan man ju ställa ner flödet lite.

Nybliven harleyägare.
Redan konverterat till svengelska.
Skaffat flint och hästsvans ännu?





Baskojja.
Vet hur det blir när man vant sig vid engelska fackuttryck.
Blir säkert bra.
Noga att returpumpen hinner med.
Det vet du.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nybliven harleyägare.
Redan konverterat till svengelska.
Skaffat flint och hästsvans ännu?

Baskojja.
Vet hur det blir när man vant sig vid engelska fackuttryck.
Blir säkert bra.
Noga att returpumpen hinner med.
Det vet du.

Svengelska -check!
Flint o hästsvans:gnissla Saknar tyvärr anlagen

Inte ens en live to ride logga med tillhörande örn eller en döskalle logga på otatuerade kropp. Det enda som avslöjar mig är att jag låtit hakskägget växa fritt.
Till våren ska jag elda upp mina cammo mcbrallor. Bara för att slippa bli infakkad i fukko facket. Frågan är om man inte ska skaffa ett sånt där smidigt mjäll-läkarintyg nu när man ska åka runt med LGF skylt.:D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Svengelska -check!
Flint o hästsvans:gnissla Saknar tyvärr anlagen

Inte ens en live to ride logga med tillhörande örn eller en döskalle logga på otatuerade kropp. Det enda som avslöjar mig är att jag låtit hakskägget växa fritt.
Till våren ska jag elda upp mina cammo mcbrallor. Bara för att slippa bli infakkad i fukko facket. Frågan är om man inte ska skaffa ett sånt där smidigt mjäll-läkarintyg nu när man ska åka runt med LGF skylt.:D

Känner igen det där med svengelskan, men det blir ju enklast så i HD-träsket. Blir så lätt missförstånd annars.

Frågar jag ngn som har startproblem i sin shovelhead om denne har slaglängsbegränsarsatsen till hydraulkolven i lyftarna monterad. Så har ju frågeställaren minimala chanser att läsa på vad det är för ngt jag menar. Men frågar jag om han/hon har travel limiters i lyftarna så kan frågeställaren genom ett google-sök på "travel limiter harley" få 1 390 000 träffar på vad det är för någe.
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag använder dig inte som facit utan frågar mer som bollplank.
Jag jobbar ofta så, dvs jag har en någorlunda färdig uppfattning ,men kollar med folk som jag tror har koll, för att få fler infallsvinklar alt bekräfta mina teorier.
Det är inte många av SH's alla medlemmar det skulle ge nåt att diskutera motor med på detaljnivå.

Det är så roligt att läsa när det börjar ligga drivor av insnö över texten. Konstigt att man kan vara så vansinnigt intresserad av något som motorer av alla de slag, märke, sort, takt är nästan ointressant. Bara det inbegriper explosion eller att något ska eldas upp med en vansinnig fart:yoparty

Är det såhär det är att vara religiös??:gnissla
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Svengelska -check!
Flint o hästsvans:gnissla Saknar tyvärr anlagen

Inte ens en live to ride logga med tillhörande örn eller en döskalle logga på otatuerade kropp. Det enda som avslöjar mig är att jag låtit hakskägget växa fritt.
Till våren ska jag elda upp mina cammo mcbrallor. Bara för att slippa bli infakkad i fukko facket. Frågan är om man inte ska skaffa ett sånt där smidigt mjäll-läkarintyg nu när man ska åka runt med LGF skylt.:D


Brenn upp dem.

Appropå mjäll. Jag minns att du gillade rullen med farbrorn som körde sällsamt partytrick med nitro-knucklehead. Så jag kan inte undanhålla dig denna rulle heller. Förvisso ingen sida, men skönt åldrigt team och hoj. Så här ska man ha det när man är pansjo. Ägaren ser ut som Bosse bildoktor fö, cool farbror och HD tycker jag, Axtell finless segjärnscylindrar. Notera sprängplåten över motorn. Gosh vilket svar det är i spisen, rappare än en motorsåg. :Bugar

[YOUTUBE-ID]-G2MeG6GUlY[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Brenn upp dem.

Appropå mjäll. Jag minns att du gillade rullen med farbrorn som körde sällsamt partytrick med nitro-knucklehead. Så jag kan inte undanhålla dig denna rulle heller. Förvisso ingen sida, men skönt åldrigt team och hoj. Så här ska man ha det när man är pansjo. Ägaren ser ut som Bosse bildoktor fö, cool farbror och HD tycker jag, Axtell finless segjärnscylindrar. Gosh vilket svar det är i spisen, rappare än en motorsåg. :Bugar

[YOUTUBE-ID]-G2MeG6GUlY[/YOUTUBE-ID]

Ja jävlar du, det var inte lite snabbt gassvar det där:skrämd :yoparty Några nuffror om spisen?

I egenskap av byggare av super seven tycker jag att chassit såg jävligt klent ut dock, blompinnetjocklek på ramrören...:hihi
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det är så roligt att läsa när det börjar ligga drivor av insnö över texten. Konstigt att man kan vara så vansinnigt intresserad av något som motorer av alla de slag, märke, sort, takt är nästan ointressant. Bara det inbegriper explosion eller att något ska eldas upp med en vansinnig fart:yoparty

Är det såhär det är att vara religiös??:gnissla

Insnö?
-Näe, mjäll!
ska skaffa ett läkarintyg för det:D
Läste i annan tråd att du hade vaga funderingar på att fighta 750'in.?
Fight the urge to fight'it!
I min värld bygger man inte en hoj för enorma adrenalinkickar och sen fightar den så att man blåser av när man nått halva toppfarten.
Stå på dig!

Brenn upp dem.

Appropå mjäll. Jag minns att du gillade rullen med farbrorn som körde sällsamt partytrick med nitro-knucklehead. Så jag kan inte undanhålla dig denna rulle heller. Förvisso ingen sida, men skönt åldrigt team och hoj. Så här ska man ha det när man är pansjo. Ägaren ser ut som Bosse bildoktor fö, cool farbror och HD tycker jag, Axtell finless segjärnscylindrar. Notera sprängplåten över motorn. Gosh vilket svar det är i spisen, rappare än en motorsåg. :Bugar

[YOUTUBE-ID]-G2MeG6GUlY[/YOUTUBE-ID]

Satan i gatan:yoparty
Om alla om faller på rätt plats ska jag bygga en sån maskin innan jag dör!
Motorer är ju mitt intresse, maskinbearbetning mitt yrke. Motorn skulle ge ett kvitto på allt man lärt sig om motorer, bearbetning, material, värme behandlingar etc, etc.
200rwp N/A på 98okt och lysholm på det:yoparty
CH3NO2 o mettis är inte så bränsleekonomiskt
ja, drömma kan man ju iaf:D
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Insnö?
-Näe, mjäll!
ska skaffa ett läkarintyg för det:D
Läste i annan tråd att du hade vaga funderingar på att fighta 750'in.?
Fight the urge to fight'it!
I min värld bygger man inte en hoj för enorma adrenalinkickar och sen fightar den så att man blåser av när man nått halva toppfarten.
Stå på dig!

NÄj, inte fighter!!! Kanske bara runt lyse och inga kåpor, clipon och orginalmätarhuset stickande upp mitt i blickfånget. Superbikestyle ala tidigt åttital isåfall.

Troligen blir det kåpat, jag tröttnade på att sitta med långa armar redan i motardfart, så varför dubbla plågan:) :konservativgubbe

Än så länge är den ju bara halvfärdig....
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Finally found some time to do some portwork. And it was quite reliving!
DSC02173.jpg bild 1 What's going on?:va

DSC02175.jpgbild 2 Stor klack att borra en styrning igenom. Jag hade gärna tagit bort den helt, men den ska tydligen göra ett bra jobb med att dra ur värme ur styrningen:gnissla

DSC02179.jpgbild3 Mer kort på klacken, här har den fått smaka på roterandefil:D

DSC02180.jpgbild4 Kort på relivingen och det kladdiga jb-weld h-vetet!
Tanken var att bygga upp nya lillradier av jb-weld.
Det var svårare än jag trodde. Gukkan ville inte stelna så när cylindern låg så rann det sakta iväg.
Man ska nog ha mycket mindre i taget och bättre blandförhållande.
Nybörjar misstag:gnissla
I Cylinder nr2 gukkan var mörkare i färgen och var inte alls lika benägen att rinna iväg.
Utrymmena runt styrningarna fylldes upp lillradier fylldes i och onödiga kanter slipades bort. Nu ska bara gukkan stelna ordentligt så jag kan köra finliret.
Relivingen blev rätt bra, upptäckte när jag redan börja balta med weld'en att ja skulle tagit ca 0.5-1mm till för att få bort en kant vid sätet på avgas sidan på båda cyl. På't igen bara:yoparty
Sånt här är riktigt skoj!

DSC02181.jpgbild5 mitt skärmämne, ett projekt som får vänta en stund

NÄj, inte fighter!!! Kanske bara runt lyse och inga kåpor, clipon och orginalmätarhuset stickande upp mitt i blickfånget. Superbikestyle ala tidigt åttital isåfall.

Troligen blir det kåpat, jag tröttnade på att sitta med långa armar redan i motardfart, så varför dubbla plågan:) :konservativgubbe

Än så länge är den ju bara halvfärdig....

:tummenupp
[YOUTUBE-ID]6uDiyFTEx6E[/YOUTUBE-ID] Det här är känslan du vill eftersträva:D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ser jäkligt kul att hålla på med sånt där småpyssel. Man får ju helt klart mersmak för gammelhärkarna. På nåt sätt känns dom mer okomplicerade att arbeta med än en radfyra. En insatt håller väl förmodligen inte med om det dock... :D

Blir det spindelnät ala OCC Black Widow på bakstänkan?
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Blir det spindelnät ala OCC Black Widow på bakstänkan?

Det kan ta ett par dar innan jag väga av mitt svar tillräckligt så att budskapet blir kristallklart utan att idiotförklara dig. Hursom är din unga ålder och mitt nuvarande innehav av cammobrallor förmildrande:D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det kan ta ett par dar innan jag väga av mitt svar tillräckligt så att budskapet blir kristallklart utan att idiotförklara dig. Hursom är din unga ålder och mitt nuvarande innehav av cammobrallor förmildrande:D

Låter bra! :tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Paul jr Ellfors-mode on:

Idag så ska jag böka upp mina cyllar med en tandläkarborr.
det måste vara en tandläkarborr....för den låter som en sån hö hö hö.

Min bärplockslackerare ringde också idag på vår burktelefon.
han lovade att pressat klart lingonen till färgen på mina scallops tills källossningen kommer igån på allvar.

Det är ett tajt schema, men vi ska nog hinna i tid tills LRF-träffen i Maj.:D:D:D
 

Bifogat

  • burktelefon.jpg
    burktelefon.jpg
    6.9 KB · Visningar: 1,182

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Paul jr Ellfors-mode on:

Idag så ska jag böka upp mina cyllar med en tandläkarborr.
det måste vara en tandläkarborr....för den låter som en sån hö hö hö.

Min bärplockslackerare ringde också idag på vår burktelefon.
han lovade att pressat klart lingonen till färgen på mina scallops tills källossningen kommer igån på allvar.

Det är ett tajt schema, men vi ska nog hinna i tid tills LRF-träffen i Maj.:D:D:D

Du skola ikke vara försmädlig i skrift! :mattias
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ju mer jag mekkar med bilar ju mer gillar jag hojar!
Vilken hoj skulle ge dig 2:eek:r på besiktningen på dålig handbroms vänsterbak och glappa länkarmsbussningar vänsterfram?

Du byter bussningarna akut för hojen är helt okörbar, vilket går relativt smärtfritt.
Men hojfan blir bara marginellt körbarare.
Idag när det börjar dra ihop sig mot om besiktning så åker jag till biltema och handlar upp mig på styrleder och krängningshämmarstag. Vilket går smärtfritt.

Väl hemma börjar smärtan!
Först ut på banan är en uppenbart glapp styrled. Kontramuttern släpper efter sedvanligt slintande med åtföljande blodvite efter ha dragit knuten näve med fullkraft i vass saltgrusig valfri kant.

"så här löser jag inga fall" tänkte jag för mig själv.

Då var det daxs för styrleden.
Då har ledhelvetet rostat fast, och åtkomsten med rörtången är minimal.
På med rostlösning och på krängningsstagen istället.
Av nån anledning sitter det dubblamuttrar sen jag bytte förra gången för 5år sen.
Hmm. Det visar sig att första muttern är skuren och den inre är runddragen. Rostlösning.
Medans den för verka går jag på andra sidan istället.
Där har muttrarna skurit både uppe o nere och det hela utvecklar sig tillen slags armbrytning meddelst spärrskaft, med tanke på den märkliga arbetsställningen.
Hela tiden måste en 16nyckel hållas på baksidan som mothåll och den slinter självklart av hela tiden.

Vid det här laget har bilns smältvatten bildat en stor vattenpöl som jag måste sitta i.
Givetvis är jag blöt in på kallingarna, kolsvart om nävarna, kladdig av blod o rostlösning, vresig av vrede, blå om naglarna.
Insikten om att bilen inte kommer att gå igenom i alla fall, blir uppenbar när jag ser en bromslang som är fuktig vid en spricka i gummit.

När jag brutit ner den sista fiktiva halvpackade hamnsjåaren i armbrytning och borrat bort den sista runddragna muttern och klämt dit däcken är det daxs attt provköra.
Det visar sig att på vänster sida låter det lika jävligt som innan och stötdämparen är den ända möjliga boven.
jävligt? -Ja.
Fast jag har en på hyllan som jag kan klämma dit en annan dag. nu var det bara audis idiotiska handbromslösning med vipparm på hydralok kvar innan bes igen, men det tar jag imorgon.
undra om det blir en brottningsmatch i skruvstädet med jätterörtången som det har varit de tidigare 6årens inför ombesiktning stresshandbromsmekk
När jag parkerar bilen hör jag ett ljud jag vill undersöka som härrör från motorutrymmet. Givetvis drar jag av huvvajern!!!
Men varför gör du detta merarbete du hade ju bara 2 2:eek:r?
-Jo, för jag ska sälja av åbäket och få mäktiga 8k typ:huvet
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top