Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Ett litet tips.... Swap meet i Sjuntorp på lördag.
Mestadels gammel grejor.

http://hem.passagen.se/gihmc/

Ja vet.:gnissla

Innan jag visste om swappet, så tacka jag ja till firande av svågerns 30årsdag på lördag med whiskyprovning i gbg och tysklands ölresa(!).

Nästa helg lär inte bli produktiv heller, för morsan kommer ner från back east. Eller rätt sida vättern, som vi exilöstgötar brukar säga.

Det lär bli en vinglig vår, började med självmordskopplingen idag.:D

Med självmordskoppling o handväxel kommer jag inte låna ut hojen till någon som inte själv åker med en liknande kombo.
Orginalgrejerna är skitfula och täcker större delen av blocket på motorn:gnissla
 
Ja vet.:gnissla

Det lär bli en vinglig vår, började med självmordskopplingen idag.:D

Med självmordskoppling o handväxel kommer jag inte låna ut hojen till någon som inte själv åker med en liknande kombo.
Orginalgrejerna är skitfula och täcker större delen av blocket på motorn:gnissla

Det är riktigt snyggt med självmordskppling men jag skulle nog inte våga...:Bugar:Bugar Du kommer nog att känna dig som en nybörjare på MC ett tag...

Ang swap så är det snart ett på Mothers i mölndal
 
Det lär bli en vinglig vår, började med självmordskopplingen idag.:D

Med självmordskoppling o handväxel kommer jag inte låna ut hojen till någon som inte själv åker med en liknande kombo.
Orginalgrejerna är skitfula och täcker större delen av blocket på motorn:gnissla

:D Men funktionen på originalkopplingen är att föredra!

-------------------------------------------------------------------------

Var på en hojträff i Stockholms ytterområden för några år sedan.
Väl på plats så slog vi upp tälten, tog med oss några öl och gick runt och tittade på hojarna.

In på området dundrar då några riktigt tuffa choppergrabbar!
Samtliga med 16" förlängda framgafflar, aphäng, mm.
(Visst är det fränt, men just dessa såg MYCKET obekväma ut,,, men ballfaktorn är viktigare!)
Samtliga med storkubiksmotorer, jockeyshift och självmordskoppling!
Vissa av grabbarna hanterade hojarna mycket bra, andra inte.
När de insåg att de måste vända och campa närmare infarten uppstod problemet!

De mer erfarna slog bara runt styret och gjorde en garagevändning över grästuvorna!
De mindre erfarna visste inte riktigt hur de skulle göra!
Vissa klev och styrde runt cykeln, andra inte!!

Vissa fick motorstopp, vilket medförde att någon kompenserad för det, men tappade balansen och var tvungen att sätta ner foten! (de vände naturligtvis åt vänster!)
Vilket resulterade i att det sa: Tuff, tuff, tuff, och så for en motivlackad och nykromad chopper (inkl panikslagen ägare!) mellan tälten och ut i snårskogen bakom där det blev tyst!! :yoparty

Ville inte riktigt gå dit och fråga hur det gick heller!

-------------------------------------------------------------------------------

Men visst är det snyggt och ballt med självmordskoppling :rolleyes:
 
Jag funderar på att bygga om till självmordskoppling för att underlätta manövreringen. Då tänker jag mig att det blir mer som att köra bil.

Original tycker iaf jag är riktigt bökigt.
 
Jag funderar på att bygga om till självmordskoppling för att underlätta manövreringen. Då tänker jag mig att det blir mer som att köra bil.

Original tycker iaf jag är riktigt bökigt.

Fördelen är att den stannar kvar i samma läge om du måste sätta ner foten! :tummenupp
 
Kul med sådanahäringa fordon/trådar på sporthoj. Kul läsning och projekt.

Skriver detta för o visa min uppskattning då tom min klurige svärfar hittat hit tack vare Grovsaltat Gubbfläsk och sidbena tråden.
 
:D Men funktionen på originalkopplingen är att föredra!

-------------------------------------------------------------------------
Anekdot
-------------------------------------------------------------------------------

Men visst är det snyggt och ballt med självmordskoppling :rolleyes:

Om det handlade om funktion så tillverkar tyskarna en 2hjulig volvo 740 i bayern. :D
Alla har vi vår personliga gräns för hur mycke man vill stå ut med för att vara ball. Men hojen ska vara både skön att titta på samt KUL att köra. Lite egenheter o bök = karaktärsfullt o kul. För mycket = okörbart

Dessutom är nog jockeyshift klurigare, jag ser ju jättebra på min växelkuliss på tanken var friläget är. Förhoppningsvis har William H & co placerat det där också!

Kul med sådanahäringa fordon/trådar på sporthoj. Kul läsning och projekt.

Skriver detta för o visa min uppskattning då tom min klurige svärfar hittat hit tack vare Grovsaltat Gubbfläsk och sidbena tråden.

Kul omdöpning av tråden!:rofl
 
Om det handlade om funktion så tillverkar tyskarna en 2hjulig volvo 740 i bayern. :D
Alla har vi vår personliga gräns för hur mycke man vill stå ut med för att vara ball. Men hojen ska vara både skön att titta på samt KUL att köra. Lite egenheter o bök = karaktärsfullt o kul. För mycket = okörbart

Dessutom är nog jockeyshift klurigare, jag ser ju jättebra på min växelkuliss på tanken var friläget är. Förhoppningsvis har William H & co placerat det där också!

Utan kopplingsgunga, handväxel och manuell tändförställning är det bara ett trött åbäke.
Med:
En totalupplevelse.
 

Bifogat

  • bike-extreme2.jpg
    bike-extreme2.jpg
    50 KB · Visningar: 225
Jag vill ju ha en Guzzi. Helst en annan än den.

Första inlägget i tråden f.ö. Har dock suttit och spanat, likt Ture Björkman med sin kikare. Kul projekt, har du funderat något på att köra GGN med den?:näsblod

Skickar med en bild på Ture. Han hejar på han med!

images
 
Grundplanen var att hojen skulle vara klar den 1 Mars. det verkar ju skita sig big time.
jag har en 2 do list med 28 punkter kvar att bocka av, cylindrar o ventiler i vargön, block och vev i skövde och tank i götet!
Hoj fan är mer sprängd i bitar nu än den någonsin skulle blivit om den gått på den där stridsvagnsminan under slaget vid kursk i juli 1943!!


Börjar bli små sugen på lite grejer:gnissla
Tex det jag beställde förra året som inte dykt upp än

Första inlägget i tråden f.ö. Har dock suttit och spanat, likt Ture Björkman med sin kikare. Kul projekt, har du funderat något på att köra GGN med den?:näsblod

Skickar med en bild på Ture. Han hejar på han med!

images
kul att du gillar projektet.

Den jäveln har jag inte sett. Han sitter väl o skriver motioner om att sänka gränsen för besiktningsbefrielse till 1941:gnissla

och nej jag har inga planer på att sänka den i ett gotländsk lerhål..
det är illa nog att gått på en tankmina
 
Nåt nytt om revealing'en, eller är det därför cyllarna är på rymmen?
 
Bertil Enstöring måste ju då i detta samhang då motsvara _Johansson_, från jetmotorer är steget inte långt till rymdraketer.

Vem är trollkarlen i öknen, han som förvandlat sin fru till en gam?:D
 
Efraim?

SASKA KABASKA eller vafan han sa. Klart läskig gubbe. :D

Just han, menade vem av sh-profilerna han motsvarar:)

[YOUTUBE-ID]9ijid_LMCVM&feature=related[/YOUTUBE-ID]

:D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top