Grov misshandel

Inte helt sällan man hör detta som den första reaktionen på SH. Man ska alltid spöa alla kors och tvärs. Allra helst misstänkta pedofiler och våldtäktsmän, och då gärna med NaCkskÅt eller osthyvel.
Känns sådär 2007.

Mja, visst kan folk förtjäna ett kok stryk men man ska nog ha rätt bra bevis innan man gör något liknande. Känns mer som att detta var ren och skär misshandel och rån, speciellt eftersom tjejen hade sagt att hon inte blivit våldtagen.

Mja, visst kan folk förtjäna ett kok stryk men man ska nog ha rätt bra bevis innan man gör något liknande.

Och apflockar som den här är ju jättebra på att bevisa bortom allt rimligt tvivel. Jag tycker den svenska rättsapparaten är överflödig, bätre med lite sådana här mobbar som springer runt på stan och leker Judge Dredd.

dom verkar ju ha varit med för... batonger, knoghjärn, elpistoler osv det ända som saknades var kjettingen... vad ingår i grovt rån? är det som grov misshandel?

dom verkar ju ha varit med för... batonger, knoghjärn, elpistoler osv det ända som saknades var kjettingen... vad ingår i grovt rån? är det som grov misshandel?

Det tyckte jag också... Lät inte som dom vanliga kvartersbusen som ger på någon en käftsmäll... Dom måste vara ganska "duktiga" på sitt "jobb" för att kunna hålla stackaren vid medvetande hela tiden. En ordentlig stöt i kulorna så tror jag att jag hade slocknat IAF.

Läste om det ... tragiskt!
Konstigt att åtalet är grovt rån? Hoppas det straffet är likställt med grov misshandel så de hamnar rätt på straffskalan...

Hur fungerar det? Är det bara för att ha större chans att lyckas få fällande dom?

Fyfan vilket omoget beteende. Samma hög som fotbollshuliganer m.m. bara ute efter våldet och upphetsningen dom får av det.
Bara agerar i grupp för att dom är alldeles för fega och osäkra för att våga göra nåt själv. Synd att samhället blivit såhär, fullt av fega, osäkra människor som är beredda att göra vad som helst för att få bekräftelse och för att inte känna sig utanför.
Så jävla sjukt...

Jävla dårar !!!

Den som hoppar på någons huvud bör absolut åklagas för mordförsök.
Jag förespråkar gärna dödsstraff för ett sådant brott.

Last edited:
För att det man skall kunna åtalas för mordförsök misstänker jag att det skall finnas ett uppsåt att döda offret. Då det uppenbarligen inte finns även om utgången av denna fruktansvärda misshandel hade kunnat bli döden så kan dom inte åtalas för mordförsök. Jag är inte jurist. Rätta mig om jag har fel.

Fråga när vad maxstraffet är för grov misshandel? 4 år???

Finns det något som heter dråpförsök? Knappast va?

För att det man skall kunna åtalas för mordförsök misstänker jag att det skall finnas ett uppsåt att döda offret. Då det uppenbarligen inte finns även om utgången av denna fruktansvärda misshandel hade kunnat bli döden så kan dom inte åtalas för mordförsök. Jag är inte jurist. Rätta mig om jag har fel.

Fråga när vad maxstraffet är för grov misshandel? 4 år???

Finns det något som heter dråpförsök? Knappast va?

Ja det finns dråpförsök och det borde väl klassas som mordförsök att hoppa på någons huvud rimligtvis då man kan dö av det. Att skjuta någon i munnen med jivär behöver ju inte heller vara dödligt men då klassas det säkerligen som mord-/dråpförsök.
Å andra sidan är det säkert kraftigt överdrivet då det inte står ett ord om vilka men han fått, hade han haft några skador fortfarande hade de vältrat sig i det också.

Ja det finns dråpförsök och det borde väl klassas som mordförsök att hoppa på någons huvud rimligtvis då man kan dö av det. Att skjuta någon i munnen med jivär behöver ju inte heller vara dödligt men då klassas det säkerligen som mord-/dråpförsök.
Å andra sidan är det säkert kraftigt överdrivet då det inte står ett ord om vilka men han fått, hade han haft några skador fortfarande hade de vältrat sig i det också.

Han lär ju få psykiska men även om han inte fått fysiska.
Kan bara tala för mig själv, men jag bevittnade ett hemfridsbrott som slutade i misshandel. Vittnade även sedan i rätten mot den som begick hemfridsbrottet, måste vara ett par år sedan men man blir ganska paranoid ibland och kan faktiskt även drömma mardrömmar om det fortfarande.

Borde javisst! Men är man sex personer som har i uppsåt att döda en sjunde så lyckas man.. Därav, om det inte finns något uppsåt att döda personen i fråga så kan man inte åtalas för mordförsök. Lyssna på ordet mord försök.
Som sagt detta är bara spekulationer från en lekman. Jag har ingen juridisk bakgrund.

Visst kan man dö av att bli hoppad på huvet men man kan dö av en knuff i bröstet också.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti